جمعه, 14 ارديبهشت 1403

 



موضوع: خلاصه جلسه ٢١ابان

خلاصه جلسه ٢١ابان 9 سال 5 ماه ago #103841

انواع تاكتيك هاي خبري
١-سابقه نويسي (در جلسه قبل توضيح داده شد)
٢- اطلاعات سري : اخبار طبقه بندي ميشوند و در صورت نياز و مرحله به مرحله ارائه ميگردد. (قرار نيست همه چيز را همگان بدانند با سنجش اينكه چقدر در هر مرحله اقتضا ميكند اخبار تكميل ميشود.)
٣- نشت هدايت شونده : برخي اخبار و اسرار حفظ شده، برخي با اهداف از قبل تعيين شده و با زمانبندي خاص به جامعه هدف ارايه ميگردد تا بازخورد و تاثير خود را بگذارد.(مشابه اخبار پيروزي انقلاب كه در دهه فجر يكي از اسرار به عموم ارايه مي شود.)
٤- ماساژ پيام : اعمالي بر روي خبر انجام مي گيرد كه خبر دستخوش تغيير مي شود .
انواع ماساژ پيام
١-حذف
٢-كلي بافي
٣-زمانبندي
٤-قطره چكاني
٥-موجي
٦-تبخير
٧-بازگشتي
٨-دروغ بزرگ

١- حذف عمدي بخشي از خبر
٢- حذف جزيىات مهم و پرداختن به مسايل سطحي ونگه داشتن خواننده در همين سطح
٣- تاخير در پخش خبر، ارايه خبر در زمانى كه اثر خود را از دست داده
٤-نشر اطلاعات به صورت كم و مدام كه خواننده هم اعتماد داشته باشد هم مشتاق (اعتياد)
٥- به قدري به مخاطب خبر ميدهند تا مخاطب گيج شود. خبر به مثابه موج بر سر مخاطب فرود مى آيد.
٦- بيشتر در مواقع نشر شايعه مورد استفاده قرار ميگيرد. بيان بخشي از خبر . شايعه و واقعيت با هم پخش مى شود تا مخاطب نتواند تميز دهد.
٧- خبر (شايعه) را ارايه مى دهد تا عكس العمل مردم را رصد كند.
٨- پيامي كه صحت ندارد را ارايه مى دهد با هدف مرعوب كردن دشمن و تهييج افكار عمومى


پايان
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: حسن گل احمدي
مدیران انجمن: حسن گل احمدي