شنبه, 29 ارديبهشت 1403

 



موضوع: سیاست‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در هشت کشور

سیاست‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در هشت کشور 9 سال 6 ماه ago #102797

کتاب "سیاست های فناوری اطلاعات و ارتباطات در هشت کشور فراصنعتی" نوشته "دکتر امیر عبدالرضا سپنجی" است، و از جانب انتشارات "پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات" منتشر شده که به تازگی (دهه اول تیرماه 1390) به بازار نشر عرضه شده است.

این کتاب به بررسی سیاست های حوزه ICT در هشت کشور فراصنعتی می پردازد و حاصل طرحی پژوهشی است که بنا داشت با روشی تطبیقی، سیاست های حوزه ICT را در بیست کشور جهان مطالعه نماید و نتیجه را با سیاست های این حوزه در ایران مقایسه نماید. البته به دلایل مختلف، تنها فاز اول این پژوهش انجام شد که به مطالعه در هشت کشور فراصنعتی اختصاص داشت.

این کتاب شامل یک مقدمه و 9 فصل است. پس از مقدمه کتاب، فصل اول با رویکردی آموزشی به مرور و بررسی مفاهیم مرتبط با ICTها پرداخته است و می تواند محتوای آن مورد استفاده دانشجویان و علاقمندان قرار گیرد. از فصل دوم تا نهم نیز بصورت موردی، سیاست های فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشورهای فراصنعتی جهان (اعضای گروه هشت)، یعنی، آلمان، آمریکا، انگلستان، ایتالیا، روسیه، ژاپن، فرانسه و کانادا مورد بررسی و مداقه قرار گرفته است.

ساختار کتاب نیز، به این شکل سامان یافته است که در هر فصل با نگاهی اجمالی به وضعیت هر کشور در فضای جهانی، زیر ساخت ها، وضعیت ICTها، قوانین و آیین نامه های حوزه فناوری های اطلاعات و ارتباطات در همان کشور، به ویژه با رویکرد خصوصی سازی و رفع انحصارهای ارتباطی و فناوری مورد بررسی قرار گرفته اند. در انتهای هر فصل نیز جمع بندی مباحث و منابع مورد استفاده آمده است.

لازم به ذکر است که مباحث مطرح شده در این کتاب، می تواند مورد استفاده نهادهای سیاستگذار و برنامه ریز در عرصه فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی، اساتید، دانشجویان و سایر علاقمندان حوزه های ارتباطات، مطالعات رسانه ای، فناوری اطلاعات و ارتباطات و نظایر آن قرار گیرد.


سلام استاد وقت بخیر

با احترام و سپاس.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: حسن گل احمدي
مدیران انجمن: حسن گل احمدي