شنبه, 29 ارديبهشت 1403

 



موضوع: مدیریت زمان

مدیریت زمان 9 سال 7 ماه ago #102416

مدیریت زمان


راه هاي مختلفي براي بيان درك ما از زمان وجود دارد و عباراتي مانند «وقت طلاست» گوياي اين توجه است. جوامع امروزي جوامعي هستند كه در آن ها تعداد ساعات كافي در طول روز وجود ندارد. فناوري هاي نو محيطي فراهم آوردند كه تقريباً در مدت زمان كم ميتوان به خيلي از اطلاعات دسترسي پيدا كرد و خيلي كارها را سريع تر و آسان تر انجام داد اما تمايل به سريع تر انجام دادن كارها و بيشتر كار انجام دادن روز به روزبيشــتر مي شود. اين رويكرد كه همواره با بشر همراه بوده است اين احساس را براي او به وجود آورده است كه از زمان عقب مي ماند و نمي تواند از آن به صورت مؤثر بهره گيرد. تاريخ به ما مي گويد كه مديريت ضعيف زمان يك مسئله ي قديمي است، مسئله اي است كه فناوري آن را به وجود نياورده است و آن را نمي تواند حل كند. در شرايطي كه ابزار بيشتري براي مديريت زمان در اختيار داريم و فرآيندهاي اداري، در پيچ و تاب تشريفات اداري و كاغذ بازي گم مي شوند، مديريت ضعيف زمان را كمتر مي توان مخفي كرد. مديريت زمان موضوعي است كه همه ما،‌چه در زندگي شخصي و چه در زندگي حرفه اي، نياز داريم با آن رو به رو شويم تا در زندگي موفق شويم. در ادامه يك تعريفي از مديريت زمان ارائه مي كنيم، و ابعاد مديريت زمان را تشريح مي نماييم. مراحل مديريت زمان را بيان مي كنيم. مزايا و فوايد مديريت زمان،‌چرخه ي فرآيند مديريت زمان مؤثر و اصول عمومي مديريت زمان را توضيح مي دهيم
مديريت زمان و كسب وكار
محيط كسب و كار امروز را مي‌توان با رقابت شديد و سخت آن توصيف كرد. در هر ثانيه از روز اختراعات جديدي صورت مي‌پذيرد و روش‌هاي سنتي، طول عمر كوتاهتري پيدا مي‌كنند. خبر تازه امروز، يك خبر قديمي در فردا محسوب مي‌شود و كساني كه با تغييرات پيش نروند عقب خواهند ماند. شما بايد از تمام منابع موجود خود استفاده كنيد تا با زمان پيش رويد.
بزرگترين مانع موفقيت در اين بازار، زمان است. با ساعات نامحدود روزانه مي‌توانستيم سرعت كار را به اندازه رضايت‌بخش پايين بياوريم. متأسفانه زمان چيزي است كه بشر نمي‌تواند آن را كنترل كند. به خاطر اين شرايط غيرقابل كنترل، بايد با زمان كار كنيم. درك محدوديت‌هاي حاصل از زمان و منافع مديريت زمان كمك مي‌كند با زمان كار كنيم نه اينكه در مقابل آن قرار گيريم.
روشي كه شما زمان خود را استفاده مي‌كنيد تعيين‌كننده موفقيت شماست. با اين حال، فلسفه مديريت زمان از فردي به فرد ديگر متفاوت است و مديريت زمان براي شما بايد بگونه‌اي باشد كه با كار شما مطابقت داشته باشد. در اين بخش رهنمودهايي ارائه مي‌كنيم كه به شما در شروع سفر در مديريت مؤثر زمان كمك خواهند كرد. اين رهنمودها را به دقت بخوانيد و آنها را بگونه‌اي تطبيق دهيد كه نياز شما را برآورده كنند.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: حسن گل احمدي
مدیران انجمن: حسن گل احمدي