چهارشنبه, 02 خرداد 1403

 



موضوع: باسلام وعرض ادب .موضوع بودجه

باسلام وعرض ادب .موضوع بودجه 9 سال 9 ماه ago #95875

چرا ما بودجه تولید می‌کنیم
بودجه (از بوجه فرانسوی، کیف پول)، برنامه ریزی مالی و یک فهرست از تمام هزینه‌های برنامه ریزی شده و درآمد است. این برنامه برای صرفه جویی، استقراض و مخارج است) بودجه یک مفهوم مهم در اقتصاد خرد، که با استفاده از خط بودجه به نشان دادن تجارت آف بین دو یا چند کالا است. در شرایط دیگر، بودجه یک برنامه سازمانی مندرج در شرایط پولی است.
به طور خلاصه، هدف از بودجه این است که:
۱. ارائه پیش بینی درآمدها و هزینه یعنی ساخت یک مدل می‌شود. چگونگی کسب و کار ما در نظر مالی ممکن است انجام استراتژی‌های خاص، رویدادها و برنامه‌های اجرا می‌شوند.
۲. فعال کردن عملیات واقعی مالی، از کسب و کار در برابر پیش بینی اندازه‌گیری می‌شود.
۳. ایجاد محدودیت هزینه برای یک پروژه، برنامه، و یا عمل است.

بودجه کمک می‌کند تا به کمک به برنامه ریزی عملیات واقعی مدیران را وادار به در نظر گرفتن شرایط ممکن است تغییر کند و چه اقداماتی باید انجام شود در حال حاضر و با تشویق مدیران به در نظر گرفتن مشکلات قبل از آنها بوجود می‌آیند. آن را نیز هماهنگ فعالیت سازمان توسط مدیران قانع کننده برای بررسی ارتباط بین عمل خود و کسانی که از بخش‌های دیگر کمک می‌کند. ملزومات دیگر از بودجه عبارتند از:
• برای کنترل منابع
• برای ارتباط برقرار کردن برنامه‌ای برای مدیران مرکز مسئولیت‌های مختلف.
• ایجاد انگیزه برای مدیران را به تلاش برای دستیابی به اهداف بودجه.
• برای ارزیابی عملکرد مدیران
• به منظور ارائه دید به عملکرد شرکت
شروع بودجه کسب و کار
شروع با محاسبه هزینه‌های کسب و کار کوچک با یک فهرست از تمام خریدهای لازم از جمله دارایی‌های ملموس (برای مثال، تجهیزات، موجودی) و خدمات (به عنوان مثال، بازسازی، بیمه)، سرمایه در گردش [۱]، منابع و وثیقه.. آغاز می‌شود بودجه باید حاوی یک توضیح از این باشد که چگونه شما بر روی میزان این اندوخته و توصیف نتایج مالی مورد انتظار از فعالیت‌های کسب و کار تصمیم بگیرید. دارایی باید ارزش هر هزینه را داشته باشد. تمام هزینه‌های دیگر مثل سربار کارخانه و تمام هزینه‌های اول نیز در بودجه کسب و کار لازم هستند.
بودجه شرکت
بودجه یک شرکت که اغلب در سال تنظیم می‌شود، اما ممکن است بودجه به پایان رسیده، معمولاً نیاز به تلاش قابل توجه، برنامه ریزی برای آینده کوتاه مدت، به طور معمول یک سال دارد. در حالی که به طور سنتی بخش مالی تدوین بودجه شرکت، نرم‌افزار مودم اجازه می‌دهد تا صدها یا حتی هزاران نفر از مردم در بخش‌های مختلف (عملیات، منابع انسانی، فناوری اطلاعات، و غیره) درآمدهای مورد انتظار و هزینه‌های خود در بودجه نهایی را فهرست کنند. اگر ارقام واقعی ارائه شده از طریق بودجه نزدیک به بودجه نهایی باشد، این نشان می‌دهد که مدیران کسب و کار خود را درک و با موفقیت آن در جهت در نظر هدایت کار خود در نظر گرفته‌اند. از سوی دیگر، اگر چهره‌های واگرا در بودجه به طور افراطی وجود داشته باشد، این سیگنال "خارج از کنترل ارسال می‌کند، و قیمت سهام می‌تواند به یک نتیجه دیگرمنتهی شود.
رویداد مدیریت بودجه
بودجه یک ابزار اساسی برای مدیریت رویداد[۲] با دقت مناسب برای پیش بینی این می‌باشد که آیا این رویداد در نتیجه سود، از دست خواهد رفت و یا شکست خواهد خورد و حتی. بودجه نیز می‌تواند به عنوان ابزاری برای قیمت گذاری استفاده شود. دو روش و فلسفه اساسی برای بودجه وجود دارد. یکی از این روش‌ها گفتن این است که شما بر روی مدل‌های ریاضی، و از سوی دیگر بر مردم است.
اولین مکتب فکری بر این باور است که مدل‌های مالی، اگر به درستی ساخته شود، می‌تواند مورد استفاده برای پیش بینی آینده قرار گیرد. تمرکز بر روی متغیرها، ورودی‌ها و خروجی‌ها، رانندگان و مانند آن است. سرمایه‌گذاری زمان و پول برای تکمیل این مدل است، که معمولاً در برخی از انواع نرم‌افزارهای صفحه گسترده مالی، اختصاص داده شده‌است.
مکتب فکری بر آن است که مدل، آن در مورد مردم است و مهم نیست مدل‌های پیچیده چگونه می‌توانند بهترین اطلاعات را از مردم در مورد کسب و کار بدست آورند. بنابراین تمرکز در تعامل مدیران با کسب و کار، در ادامه به طور کامل در فرایند بودجه و ایجاد پاسخگویی برای نتایج می‌باشد. شرکت‌هایی که پایبند به این رویکرد هستند باید مدیران خود را برای گسترش بودجه تعیین نمایند. در حالی که بسیاری از شرکت‌ها می‌گویند که در واقع سرمایه‌گذاری هر دو، زمان و پول مستقیماً در یک روش دیگر قرار دارد.
بودجه دولت
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع، نگاه کنید به بودجه دولت [۳].
بودجه دولت، خلاصه یا طرح درآمد و هزینه‌های در نظر گرفته شده دولت می‌باشد.
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: حسن گل احمدي
مدیران انجمن: حسن گل احمدي