پنج شنبه, 03 خرداد 1403

 



موضوع: رعایت نکاتی در زمان سخنرانی

رعایت نکاتی در زمان سخنرانی 9 سال 8 ماه ago #100865

مراقب حالت پنگوئتی باشید. این حالت دقیقاً شبیه به پنگوئن است، یعنی شما دستانتان را طوری دو طرف بدن خود قرار می‌دهید که گویی یک پنگوئن در حال بازی کردن با دست‌های خود است.

از بازی کردن با هر چیزی در زمان سخنرانی بپرهیزید. حتی اگر آن چیز گوشه فلش کارت‌های در دستتان است. هیچ‌وقت با دستان در جیب سخنرانی نکنید. این کار در هر صورتی زشت به نظر می‌رسد. می‌توانید از تمام زنان دنیا این را بپرسید و مطمئن باشید که هیچ کدام از آنها سخنرانی با دستان در جیب را نمی‌توانند تحمل کنند!

بعد از حالت بدن شما، مهم‌ترین موضوع در یک سخنرانی خوب ارتباط چشمی با مخاطبان است. این کار تا حد زیادی سخت است؛ زیرا شما باید تمام طول سخنرانی ارتباط چشمی خود را با مخاطبانتان حفظ کنید.
نگاه شما باید مثل یک پرتوی نور لیزر باشد. باید نگاه یک نفر در سالن را با نگاه خود جذب کنید، برای حدود یک ثانیه آن را نگه دارید، سپس به سراغ شخص دیگری در جایی دیگر از سالن ببرید و همین کار را تکرار کنید. این کار در سالن‌های بزرگی که تعداد مخاطبان در آن بیشتر است متفاوت خواهد بود.

با پاهای خود چه کنید؟
تا جایی که می‌توانید باید پاهای خود را ثابت نگه دارید. جایی می‌توانید از پاهای خود استفاده کنید که روی یک سن بزرگ در حال قدم زدن باشید و در واقع جایی برای قدم زدن وجود داشته باشد. از پیچ دادن به پاها (مخصوصاً خانم‌ها) بپرهیزید. مانند دیگر حالت‌های بدن، حرکات پاها نیز باید عمدی و برنامه‌ریزی شده باشد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: آسیه بهبودی