چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1403

 



موضوع: فرم طراحی فروشگاه شرکت تک ماکارونبه نام خدا فرم طر

فرم طراحی فروشگاه شرکت تک ماکارونبه نام خدا فرم طر 9 سال 6 ماه ago #103264

به نام خدا
فرم طراحی فروشگاه(درس طراحی و چیدمان فروشگاه)
عنوان طرح:
نام و نام خانوادگی: سامان پورمحسنی
1 مشخصات کلی
1-1 نوع محصولات (کالا یا خدمت) (با ذکر عنوان محصولات و تصویر):
تک ماکارون
1-2 نوع فروشگاه و نام فروشگاه و ذکر علت نام گذاری(توضیح)
خرده فروشی - محصولات تک ماکارون – ماکارونی تک...
1-3 لوگو یا آرم فروشگاه(تصویری)


4-1 تصویری از نمای فروشگاه و ساختمان آن،درب ورودی، تابلوهای سر در فروشگاه(تصویری)

5-1 رنگ آمیزی فروشگاه و رنگهای بکار رفته در درب و پنجره و دیوار(رنگ غالب)
رنگ تمامی دیوارها و استند های اجناس دیسپلی سفید می باشد.
6-1 معیارهای مکان یابی،محاسبه مساحت و اجاره بها و...(توصیفی )
کارخانه تک ماکارون در فاصله 80 کیلومتری شهر تهران و 14 کیلومتری غرب شهرستان کرج واقع شده است. مساحت کارخانه بالغ بر 120000 متر مربع میباشد. سالن های شماره 1 و 2 تولید ماکارونی شامل 6 خط پیوسته و کاملا مستقل تولید انواع ماکارونی می باشد و فضای کافی نیز برای طرح های توسعه آینده در نظر گرفته شده است
2 محیط خارجی: (پیرامون)
2-1 پلان فروشگاه از بالا با ذکر متراژ: (حداقل در یک صفحه)در صورت طبقاتی بودن هر طبقه جداگانه ترسیم و محل قرار گرفتن پله،آسانسور و راه های ارتباطی طبقات و دربهای ورودی و خروجی مشخص گردند. ---

2-2 فضای پیرامون فروشگاه مانند فضای سبز، پارکینگ(وضعیت مالکیت یا اجاره)
شامل سالنهای تولید، انبار محصول ، انبار ملزومات و مواد اولیه ، فضاهای اداری و رستوران ، تاسیسات آبرسانی و تغذیه آب، تعمیرگاهها و فضای سبز و درختکاری می باشد.
فضای قرار دادن زباله، سرویس بهداشتی، اندازه فضای اداری،دربهای ورود و خروج،وجود گیتهای مقابل درب،درب تردد پرسنل و وضعیت انبار محصولات و...(همراه با تصویر و توضیحات برای هر کدام)

3 محیط داخلی(داخل فروشگاه)
3-1 رنگ آمیزی دیوارها و پنجره ها و اشیاء فیزیکی داخل مغازه یا فروشگاه و توصیف هارمونی رنگها
رنگ تمامی درها ، دیوارها و استند ها سفید می باشد –قفسه ها غالباً به رنگ استیل می باشند.
3-2 نوع قفسه ها و وضعیت قفسه ها یا محل نمایش کالا و ارایه خدمات(تصویری در پنال نشان دهید.)
قفسه ها و ویترین ها در سطح فروشگاه یکسان بوده و از دکور همگون و یکنواختی برخوردار است.
3-3 نحوه نور پردازی و لامپهای بکار رفته
نورپردازی تمامی فروشگاه متناسب با سلیقه مشتریان و عدم وجود لامپ سوخته و خراب در سطح فروشگاه و ارائه لامپ های هالوژن نصب شده در سقف.
3-4 نحوه چیدمان محصولات در قفسه و ویترین و نحوه نصب اتیکت(توصیفی و تصویری)
کلیه کالاها به تفکیک و با نظم در قفسه ها چیده شده اند، همچنین چاپ اتیکت کالا و فیش خرید با حروف درشت جهت رویت بهتر منجر به کاهش ضایعات میگردد.
3-5 شواهد فیزیکی و اتمسفر فروشگاه مانند فضای سبز داخلی، پخش بوی خوش، پخش موزیک، مبلمان و محل استراحت و نشیمن مشتری و...(با توصیف کامل و دقیق همراه با تصویر)
- پخش رایحه خوش توسط نصب اسانس های خوشبو کننده در دستگاه تهویه
- پخش Demo کالاها در تلویزیون های نصب شده در فروشگاه نسبت به پخش موزیک ترجیح داده می شود.
- به علت متراژ پایین فروشگاه به جای مبلمان و محل استراحت ، تعدادی صندلی راحتی در کنار کانتر اصلی فروشگاه در نظر گرفته شده است.
3-6 نحوه استقرار صندوقداری(در صورت لزوم)
صندوقداری فروشگاه ، گاوصندوق و مانیتورینگ دوربین های مدار بسته در طبقه همکف واقع شده اند.
3-7 نحوه استقرار سبد خرید و یا سایر تسهیلات مربوط به مشتری(در صورت لزوم)
محل قرار گرفتن سبد و چرخ دستی در ورودی فروشگاه برای راحتی مشتریان قرار دارد.
3-8 تزیینات هنری مورد استفاده در فضای فروشگاه مانند نصب تابلوهای هنری و...
---
3-9 توصیف فضای سبز داخل فروشگاه(گلدان ها و...)
در کنار درب ورودی تعدادی گلدان یک شکل چیده شده اند.
3-10 توصیف امکانات پذیرایی و یا خوش آمد گویی از مشتریان(در صورت وجود)
پرسنل آموزش دیده این فروشگاه با بکار بردن روابط عمومی بالای خود سعی در حفظ مشتری دارند.
3-11 نحوه دسترسی و تسهیلات برای کودکان، سالمندان، و معلولین
کالاهایی که مخصوص کودکان است در ارتفاع مناسب و قابل دیدن میباشد، برای عبور معلولین با ویلچر فاصله مناسب میان راهروها رعایت شده است.

4 مدیریت نیروی انسانی
4-1 تعداد پرسنل
این فروشگاه دارای مدیر فروش ، مسئول فروش ، صندوق دار و آبدارچی می باشد.
4-2 نحوه استخدام و شرایط آن و مشخصه های پرسنل مانند گروه سنی،جنسیت، تحصیلات و وضع ظاهری و مقررات حاکم و متوسط حقوق پرداختی در ماه
- نحوه استخدام : به صورت حضوری در شرکت بازرگانی سیهاوی مورد ارزیابی قرار گرفته و صلاحیت آنها جهت حضور در فروشگاه بررسی می شود.
- شرایط استخدام به همان ترتیب استخدام یک کارمند است.
- گروه سنی از سن قانونی شروع و تا سن بازنشستگی ادامه دارد.
- جنسیت شامل زن و مرد بدون تفاوت است.
- تحصیلات حداقل دیپلم در صورت داشتن حداقل 5 سال تجربه کاری مرتبط می باشد.
- وضع ظاهری مرتب و جامعه پسند
- متوسط حقوق پرداختی فروشگاهها 7،000،000 و میزان بیشتر آن نسبت به مدیر ، کارمند و صندوقدار متفاوت می باشد.
4-3 نحوه استقرار پرسنل در فروشگاه ---
4-4 ساعات کار فروشگاه و شیفت های کاری پرسنل
- ساعات کاری فروشگاه از 9 صبح الی 9 شب می باشد.
- آبدارچی فروشگاه راس ساعت 9 صبح جهت بازکردن فروشگاه و نظافت در فروشگاه حضور دارد.
- بقیه پرسنل حداکثر تا ساعت 9.30 در فروشگاه حضور خواهند داشت.
4-5 یونیفرم پرسنل و قوانین و مقررات خاص ظاهری(مانند مو، آرایش و زینت آلات و...) همراه با تصویر
- صرفاً پوشیدن یونیفرم چه برای آقایان چه برای خانم ها کافی بوده و به جز رعایت ظاهری جامعه پسند و اداری مقررات خاصی حاکم نمی باشد.
4-6 نحوه نصب نام و سمت پرسنل
- به صورت لوگوی شرکت همراه با نام و سمت ایشان همراه با سنجاق روی لباس نصب می شود.
5 حفاظت و ایمنی فروشگاه و نگهداری محصولات
5-1 تنظیم دمای داخلی فروشگاه (با ذکر مشخصات دستگاه گرمایش و سرمایش)
- فروشگاه دارای تهویه هوا بوده و سرما و گرما تحت کنترل می باشد.
5-2 دوربین های مداربسته (همراه با مشخصات و نوع و تعداد و وضعیت استقرار)
- تعداد 7 عدد دوربین مدار بسته نصب شده است.
5-3 نگهبان و انتظامات(همراه با مشخصات و تعداد و محل استقرار) ---
5-4 وسایل اطفاء حریق (همراه با مشخصات و تعداد و محل قرار گرفتن و نحوه استفاده بطور مختصر)
- تعداد 2 عدد کپسول 6 کیلویی پودر و گاز co2
- محل قرار گرفتن آنها در انتهای فروشگاه و سمت چپ کانتر اصلی فروشگاه می باشد
- در فضاهای رو باز پشت به باد و در فضاهای بسته جلوی درب ورود یا خروج بایستید. ضامن (پین) دستگیره حمل کپسول های تحت فشار را از محل خود خارج نمایید. سر پاشنده شلنگ کپسول را در دست گرفته و به طرف آتش نشانه گیری نمایید. بن آتش را هدف گرفته و به صورت جاروب کردن آتش را اطفاء نمایید.
5-5 نحوه نگهداری محصولات در انبار(در صورت وجود انبار محصولات)
تعداد زیادی از کالاها در انبار نگهداری می شوند.
5-6 نحوه نگهداری محصولات در فروشگاه (بطور مثال توصیف وسایلی مانند یخچال فریزر یا طبقه بندی محصولات در قفسه بطوریکه منجر به فساد یا نابودی آنها نگردد.)
به علت عدم وجود مواد فاسد شدنی چیدمان به صورت نرمال است.
5-7 اقدامات حفاظت محیط زیست(توصیف و تصویر )
5-8 نحوه نظافت فروشگاه
به طور مرتب هر روز صبح توسط آبدارچی

6 اطلاع رسانی و ارتباط با مشتری
6-1 تابلوها و علائم راهنمایی مشتری و محل نصب (تصویری) ---
6-2 نحوه نصب اتیکت قیمت روی محصولات یا خدمات یا هر نوع اطلاع رسانی جهت خرید
روی بدنه قفسه ها کنار هر کالا
6-3 سیستم های بازخوردی: پرسشنامه نظر خواهی، فرم شکایات مشتری، محل نصب صندوقهای نظر خواهی و سایر اطلاع رسانی و تبلیغات داخلی در محیط فروشگاه ---
6-4 انواع مشتریان فروشگاه(طبقه بندی) تجاری و واسطه ای، دولتی و...
خریداران کلی به شرکت ارجاع داده میشوند و اعم خریداران خرده فروشی می خواهند.
6-5 برنامه ریزی حرکت مشتری : پیش بینی فرآیند خرید(از کجا شروع و به کجا ختم می یابد؟) حداقل در یک صفحه( ترسیم فرآیند خرید توسط مشتری مرحله به مرحله) ---
6-6 واسطه ها و عوامل توزیع کالا(عرضه کنندگان محصولات)
6-7 وضعیت و چگونگی سیستم پرداخت و صندوقداری
به صورت نقد یا چک که چک ها به حسابداری شرکت ارسال می شوند
6-8 نصب ال سی دی و یا نمایشگر یا بیلبرد و...
تعداد 2 عدد LCD نصب شده در فروشگاه
7 وضعیت رقبا در منطقه
7-1 بررسی وضعیت رقبای شرکت یا محصول و راه های چیرگی بر ایشان
8 تبلیغات
8-1 انواع تبلیغات چاپی، سمعی بصری و...(توصیف)
از طریق تلویزیون
8-2 انواع هدایای تبلیغاتی مانند ساک ها، دستمال و...) (تصویر و توصیف)
تهیه و توزیع توسط شرکت
انواع روشهای پیشبرد فروش مانند حراج، دادن نمونه کالا و...(توصیف)
9 خدمات پس از فروش
9-1 خدمات خاص مانند حمل محصولات برای مشتری
در صورت نیاز مشتری محصول درب منزل ارسال خواهد شد.
9-2 نحوه ارایه خدمات و تسهیلات به مشتریان
تماس با مرکز خدمات پس از فروش شرکت
10 سایر موارد مرتبط
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

فرم طراحی فروشگاه شرکت تک ماکارونبه نام خدا فرم طر 9 سال 5 ماه ago #105573

با سلام
فايل شما ملاحظه شد ولي عكسهاي أن در أيپد ديده نمي شود در حال حاضر لب تاپ اينجانب دچار مشكل شده لطفا بصورت سي دي آرائه نماييد
گرامي
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: مسیحا گرامی