خوش آمديد,
مهمان
|
|
در این جلسه در مورد عناصر سواد رسانه ای : دسترسی، تحلیل، ارزیابی و ایجاد محتوا بحث شد.
۱- دسترسی : سوادرسانه ای آیا قدرت دسترسی دارد که انواع سیستم ها در اختیار داشته باشد تا بتواندازطریق رسانه ها،مخصوصا رسانه های اینترنتی در دسترس مخاطب قراربگیرد. ۲- تحلیل:اغلب افرادی که با رسانه های چاپی و صوتی و تصویری سر و کار دارند دارای توانایی تحلیلی ضعیفی هستند.در تحلیل کردن پیام ها علاوه برتجربه افراد یک مقدار نیاز به آموزش دارد. ۳- ارزیابی. هدف از بررسی سواد رسانه ای و موضوعاتی که به آن پرداخته می شود باید مورد ارزیابی و سنجش قرار گیرد. ۴- ایجاد محتوا. ویژگی های سواد رسانه ای از آنجا که سواد رسانه ای گستره ای فراگیر است و شامل همه رسانه های ارتباط جمعی می شود بنابراین دارای ویژگی هایی است که مهمترین آن ها پیوستاری و چند بعدی بودن آن است. الف. سواد رسانه ای مقوله نیست:سواد رسانه ای مقوله نیست ابتدا و انتها ندارد ، مثل تعریف فرهنگ درجه مشخص ندارد هروز از جریاناتی برخورداراست که احساس می شود باید از سواد رسانه ای بیشتری برخوردار باشیم. ب- سواد رسانه ای چند بُعدی است در واقع یک بعد ندارد بلکه در برگیرنده چند ابعاد است حسی ، اخلاقی و زیبا شناختی و.... با تشکرازملاحظه شما
پيوست:
|
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: حسن گل احمدي
|