دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403

 



موضوع: طرح کسب و کار چیست و به چه کار می آید ؟

طرح کسب و کار چیست و به چه کار می آید ؟ 9 سال 4 ماه ago #108957

همه کسب و کار (بیزینس ، تجارت) ها یک طرح توجیهی ، یک طرح کلی و یک طرح جزئی دارند . این است طرح کسب و کار که به بیزینس پلن (business plan) معروف است . سایت بیزینس نیز بخشی با نام بررسی و تحلیل طرح های توجیهی بیزینس ها را ایجاد کرده که در پی آموزش و مشاوره چگونگی ساخت طرح های بیزینس و کسب و کار و راهکاری های تجارت است . اولین بیزینسی که به طور جامع مورد بررسی متخصصان تجارت بیزینس قرار گرفته است ،
هر فعالیت تجاری احتیاج به یک طرح نوشته شده دارد . بیزینس ی که طرح نوشته شده نداشته باشد به سرانجام نخواهد رسید .

تمامی منابع درآمد زا ، مشتریان احتمالی ، خرید و هزینه ها ، تبلیغات و بازاریابی و … باید بطور دقیق مورد بررسی قرار گیرند تا کسب و کار شما هرچه بهتر پیش رود .

تیم بیزینس آماده ارائه مشاوره و اجرای طرح کسب و کار (بیزینس پلن) است . طرح های توجیهی و طرح های جزئی کسب و کار نیز جزو حیطه وظایف سایت بیزینس قرار دارد .

طرح کسب و کار (شروع کسب و کار) را چگونه تهیه کنیم ؟ {startup business}
1 – موضوع کسب و کار خود را انتخاب کنید .
۲- تمامی هزینه های طرح کسب و کار خود ، شامل (خرید تجهیزات ، دستگاه ها ، تبلیغات ، بازاریابی ، کارگران و کارمندان و …) را لیست کنید
۳- تمامی منابع مالی و درآمد بیزینس خود را بنویسید . حداقل ها و حداکثر ها را در آن لحاظ کنید .
۴- زمان نیز حائز اهمیت است . زمان پرداخت سرمایه و زمان سود دهی بیزینس خود را مشخص کنید .
نکته : سرمایه ثابت و در گردش کسب و کار خود را جدا جدا حساب کنید .

پس از تهیه همه این موارد و لیست کردن آنها سعی کنید بطور دقیق حساب کنید بیزینس شما سود دهی دارد یا خیر . دقت کنید که هر بیزینس به اندازه خودش سوددهی دارد و انتظار سود بیجا نباید داشت . نکته حائز اهمیت دیگر این است که سود دهی شما در بیزینس گرچه رابطه مستقیم با سرمایه شما دارد اما موارد دیگری نیز مؤثر است . برای مثال شما در یک بیزینس ممکن است ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری کنید و سودی معادل ماهیانه ۵ میلیون تومان داشته باشید و در بیزینس دیگر همین ۱۰۰ میلیون تومان را سرمایه گذاری کنید و سودی معادل ماهیانه ۲۰ میلیون تومان و یا کمتر از ۵ میلیون تومان داشته باشید .

پس از تهیه لیست مذکور جهت شروع کسب و کار و توجیه اولیه و تشکیل طرح کسب و کار اولیه می توانید مرحله دوم طرح کسب و کار را آغاز کنید . جزئیات تمام موارد یاد شده را به دقت بنویسید و شروع به بررسی کنید .

این قسمت از عهده ی مردم عادی خارج است و در حیطه متخصصان مالی ، اقتصادی ، بیزینس ، تبلیغات و … است . سعی کنید در قسمت های بعدی از مشاوره متخصصان کمک بگیرید و بیزینس خود را هرچه پر رونق تر کنید .
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

طرح کسب و کار چیست و به چه کار می آید ؟ 9 سال 3 ماه ago #110309

با سلام و تشکر از زحمات شما ، مطالب ارسالی در خصوص یکی از محیطهای تبلیغات یعنی کسب و کارهای کوچک می باشد که در جلسات قبل بعنوان پروژه کلاسی بررسی شده است.
موفق باشید
صفرلی
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: مسعود صفرلی