دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403

 



موضوع: به کسب و کار نگاهی بلند مدت داشته باشید

به کسب و کار نگاهی بلند مدت داشته باشید 9 سال 4 ماه ago #108955

متأسفانه در اقتصاد ایران ، مدیران به سود دهی کوتاه مدت فکر می کنند . غیر از مدیران مجتمع های تولیدی ، مدیران شرکت ها ، تجار ، مغازه های کوچک و بزرگ خیابان ها و حتی افراد نوپای اقتصاد نیز به کارهای زود بازده فکر می کنند .

البته ایراد از اقتصاد بیمار ایران است که مدیران نمی توانند درک صحیحی از آینده اقتصاد و آینده شغلی خود داشته باشند . بنابراین به جای تفکر به بیست سال ، ده سال یا حداقل پنج سال اینده و برنامه ریزی هدفمند برای این مدت ؛ به یکسال ، شش ماه و گاهی کمتر از سه ماه فکر می کنند و تمام وقت و تلاش خود را معطوف می کنند برای بازدهی در این مدت . بنابراین هزینه ها زیاد و سود حاصله کم می شود ، در حالی که تلاش نیز یکسان بوده است .

اما اگر یک تقویم کاری درست کنیم و تمامی موارد را حداقل ۵ ساله نظر بگیریم تا نتیجه سرمایه گذاری ما مشخص شود ، مجبور می شویم تا تحقیق کاری بیشتری کنیم ، مشتریان و اوضاع سالیان آینده شغل مورد نظرمان را رصد می کنیم . در این حالت زمان مناسبی برای اجرای برنامه ها و تمرکز تبلیغات خواهیم داشت .


یک محاسبه کوچک

زمانی که نهایت دید ما یک سال است اگر بخواهیم یک تبلیغات برای فروش ویژه خود داشته باشیم ممکن است ۵ میلیون تومان هزینه تبلیغات بپردازیم تا فروش ویژه را تبلیغ کنیم . اما در صورتی که اگر دید بلند مدتی داشته باشیم ، زمانی را برای تخفیف هرسال در نظر می گیریم و در سال اول به جای تبلیغ فروش ویژه ، تبلیغ بر روی زمان فروش ویژه هر ساله خود را آغاز می کنیم . در این حالت می توانیم در سالهای بعدی با هزینه تبلیغات کمتری ، مشتریان بسیاری را به سوی خود بکشانیم . (عدد ۵ یک عدد مثالیست)

در این حالت هزینه تبلیغات ما به شدت کاسته خواهد شد زیار به جای تبلیغ برای بازه خاصی ، برند خود را گسترش می دهیم (این یعنی نوعی توسعه برندینگ)
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

به کسب و کار نگاهی بلند مدت داشته باشید 9 سال 3 ماه ago #110300

با سلام و تشکر از زحمات شما ، مطالب ارسالی در خصوص یکی از محیطهای تبلیغات یعنی کسب و کارهای کوچک می باشد که در جلسات قبل بررسی شده است. .
موفق باشید
صفرلی
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: مسعود صفرلی