دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403

 



موضوع: ۵ راه موفقیت در سوشیال مارکتینگ

۵ راه موفقیت در سوشیال مارکتینگ 9 سال 4 ماه ago #108953

سوشیال مارکتینگ یا بازاریابی در شبکه های اجتماعی نیز مانند هر نوع بازاریابی نیاز به استراتژی هایی برای موفقیت دارد . این را باید دانست که هر بازاریابی در شبکه های اجتماعی ( سوشیال مارکتینگ )لزوماً به موفقیت نمی رسد ، شاید ده ها میلیاردر جوان را می بینید که از سوشیال مارکتینگ به موفقیت رسیده اند . اما باید بدانید که میلیون ها نفر در بازی سوشیال مارکتینگ شرکت کرده اند ، هزاران نفر شکست خورده اند ، هزاران نفر موفق شده اند و ده ها نفر هم به یک موفقیت چشمگیر رسیده اند . برای رسیدن به موفقیت چشمگیر باید برخی نکات در سوشیال مارکتینگ را بدانید و رعایت کنید .

1- از Text به Media
از Text به Media حرکت کنید . طبق آخرین نظر سنجی ها ، کاربران شبکه های اجتماعی به مدیا بیشتر اهمیت می دهند تا نوشته های خالی . در واقع مقالات هیچ جایگاهی در شبکه های اجتماعی نخواهند داشت . اما در عوض فیلم ها ، عکس ها ، اینفوگرافیک ها و … از محبوبیت بیشتری برخوردارند ، چرا که در مدت زمانی کمتری ، مقدار زیادی اطلاعات را جا به جا می کنند . پس سعی کنید در یک سوشیال مارکتینگ از عکس ، اینفوگرافیک و فیلم بیشتر استفاده کنید .

2- به جای پیدا کردن Followe و Like تقلبی ، از جامعه هدف استفاده کنید (قانون ۱۰ بزرگتر از ۱۰۰)
در واقع اگر ده کاربر مرتبط با نوع محصول یا خدمات مورد بازاریابی داشته باشیم بهتر از داشتن یکصد کاربریست که هیچ احتیاجی به کالا یا خدمات شما ندارند .

3- در ساعات مناسب اقدام به ارائه محتوا کنید
شاید تعجب کنید اما بدانید که ساعتی که برای ارائه محتوا انتخاب می کنید می تواند تا ۳۰% بازده فعالیتتان را بالا ببرد . انتخاب ساعت مناسب در هر شبکه اجتماعی متفاوت است ؛ برای مثال در لینکدین بهتر است بین ساعت ۶ تا ۷ ، ۸ تا ۱۰ و ۱۲ تا ۱۳ ارائه محتوا داشته باشید . اما این داستان در شبکه های اجتماعی دیگر متفاوت است . غیر از شبکه اجتماعی ، نوع مخاطب نیز در انتخاب ساعت مناسب بسیار تأثیرگذار است . برای مثال : اگر کاربران شما مدیران باشند ، ساعات یاد شده بهترین بازده را خواهند داشت ، در صورتی که کاربران تینیجر مشتری شما هستند (مثلاً میخواهید برای یک پینت بال سوشیال مارکتینگ انجام دهید) بهتر است ظهر ها و بعد از ظهر ها و آخر شب ها یعنی ساعات ۱۴ تا ۱۵ ، ۱۷ تا ۱۹ و ۲۳ تا ۱ ؛ اقدام به ارائه محتوا کنید . غیر از دو پارامتر تأثیرگذار یاد شده ، زمان (تاریخ) نیز بسیار تأثیرگذار است ؛ برای مثال : همان قشر جوان جامعه در ماه مبارک رمضان ، شب تا صبح را در شبکه های اجتماعی می گذارنند پس ساعات ۲۳ تا ۶ صبح ساعات مناسب جهت اقدام به ارائه محتوا در سوشیال است .

4 – آپدیت باشید و منظم آپدیت باشید
آپدیت باشید یعنی اینکه اطلاعات سوخته تحویل مردم ندهید . فرض کنید شما یک سمینار با محتوای مرتبط با فعالیتتان ترتیب داده اید ، اگر فردای سمینار (یا همان روز) عکس های سمینار را در شبکه های اجتماعی آپلود نکنید و بگذارید یک هفته بعد چنین کاری انجام دهید ، یقیناً در سوشیال مارکتینگ ضرر خواهید کرد . آپدیت بودن در سوشیال مارکتینگ بسیار مهم است ، کاربر یک بار به صفحه شما سر می زند اگر تا بازدید مجدد کاربر نتوانید محتواهای تر و تازه به دستش برسانید ، آن کاربر را از دست خواهید داد ، حالا حساب کنید که در یک شبکه اجتماعی شما بیش از ۱۰ هزار فالور دارید و مجبورید به همه آنها مطالب تر و تازه ارائه کنید . منظم بودن در آپدیت از دیدگاه موتورهای جستجو ، شبکه های اجتماعی و کاربران بسیار مهم است . اگر یک شرکت در ساعات اداری اقدام به فعالیت در سوشیال نماید ، مطمئناً از اعتبار بیشتری برخوردار خواهد بود تا شرکتی که در ساعات غیر اداری اقدام به چنین کاری می کند .

5- از متخصصین بهره بگیرید
اگر در زمینه شبکه های اجتماعی سر رشته ندارید ، آن را به متخصصین بسپارید یا از مشورت های آنان استفاده کنید …
این را بدانید که نمی توان با یک دست چند هندوانه را بلند کرد ، اگر وقت ندارید یا واحد مجزایی برای سوشیال مارکتینگ ندارید آن را واسپاری کنید
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

۵ راه موفقیت در سوشیال مارکتینگ 9 سال 3 ماه ago #110346

با سلام و تشکر از زحمات شما ، مطالب ارسالی در خصوص مشتری مداری و مدیریت خدمت به مشتری در قالب بازاریابی اجتماعی می باشد که در جلسات قبل بررسی شده است. .
موفق باشید
صفرلی
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: مسعود صفرلی