چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1403

 



موضوع: رفتارمشتري

رفتارمشتري 9 سال 10 ماه ago #92748

تشریح رفتار مشتری در واقع همان مطالعه و بررسی مصرف کنندگان (مشتریان) و فرآیندهایی می باشد که آنها به کار می گیرند تا به محصولات و خدمات مورد نظر خود اولویت دهند. یک تعریف عمیق تر شامل چگونگی تاثیر گذاری این فرآیند بر جهان می باشد. رفتار مشتری، ایده ها را از چندین حیطه ی علمی شامل روانشناسی، بیولوژی، شیمی و اقتصاد به هم ربط می دهد.
“تمام تصمیم گیری های بازاریابی بر اساس فرضیات و دانش رفتار مشتری می باشند” (Hawkins and Mothersbaugh 2007). تحقیق در مورد رفتار مشتری یک فرآیند بسیار پیچیده است، اما درک رفتار مشتری برای بازاریاب ها خیلی مهم است. آنها می توانند با درک رفتار مشتری فعالیتهای زیر را انجام دهند:
•تامین ارزش ها و جلب رضایت مشتری
•هدف گیری مشتریان به طور اثر بخش
•بالا بردن ارزش نام تجاری شرکت
•بهبود کیفیت محصولات و خدمات
•ایجاد منافع رقابتی
•درک اینکه مشتران چگونه محصولات آنها را به محصولات رقبا ترجیج می دهند
•گسترش پایه ی علمی در زمینه ی بازاریابی
•اعمال استرتژی های بازاریابی به طوری که تاثیر مثبتی بر اجتماع داشته باشد
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: مسعود صفرلی