خوش آمديد,
مهمان
|
|
رواشناسی و شناخت رفتار مصرفکنندگان مقدمهای برای فروش است و مسیر آن را هموار میسازد. شناخت توقعات، سلیقهها، و نیازهای مشتریان و همچنین درک عوامل فرهنگی و اجتماعی موثر بر تصمیمگیری در کانون توجه علم رفتارشناسی قرار دارد. پیشبینی رفتارهای مرتبط با خرید میتواند سرآغاز ساخت و ارائه بهینه محصولات و در نتیجه افزایش میزان فروش و میزان رضایت مصرفکننده باشد. آنچه مسلم است این است که همگی ما به نوعی مصرفکننده هستیم چرا که برمبنای نظمی خاص پوشاک، خوراک، مسکن، تحصیل، ایده و بسیاری خدمات و محصولات دیگر را به صورت روزمره مصرف میکنیم. لذا شناخت رفتار مصرفکننده عاملی مهم در رونق یافتن و یا رکود فعالیتهای تجاری است.
حال چه عواملی بر تصمیم به خرید تاثیر میگذارد؟ پاسخ به این سؤال را میتوانید در نمودارهای زیر مشاهده کنید.نمودارهای زیر حاصل تحقیقات فراوان انجام گرفته بر روی مصرفکنندگان سراسر جهان هستند. |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|