سه شنبه, 25 ارديبهشت 1403

 



موضوع: انتخاب مصرف کننده

انتخاب مصرف کننده 9 سال 10 ماه ago #92131

انتخاب مصرف کننده

1.انتخاب احساسی-عاطفی:در تصمیماتی که بر پایه احساسات شکل می گیرند، مصرف کننده بر اساس آنچه احساس می کند، تصمیم می گیرد. در واقع مصرف کننده استفاده از محصول یا خدمت را برای خود مجسم می کند و احساساتی را که از استفاده محصول، بدست می آورد، مورد ارزیابی قرار می دهد.
2.انتخاب بر پایه ویژگی: در انتخاب بر پایه ویژگی، مصرف کننده باید در هنگام خرید، اطلاعاتی را در موردتعدادی از ویژگی های خاص محصول، داشته باشد. همچنین خریدار بایداین ویژگی ها را در مورد هر کدام از نام های تجاری و محصولات مورد نظرش، مقایسه کند. این انتخاب وقت گیر و پر زحمت است ولی نهایتاخریدار تصمیم بهینه تری را اتخاذ می کند.
3.انتخاب بر پایه نگرش:درانتخاب بر پایه نگرش، مصرف کننده باید از نگرش های کلی خود و خلاصه ای از برداشت از محصول و الهامات درونی خوداستفاده کند.
تفاوت های تکنیک های سنجش مستقیم با تکنیک های غیرمستقیم در تعیین معیارهای ارزیابی
تفاوت های تکنیک های سنجش مستقیم با تکنیک های غیرمستقیم در این است که در تکنیک های سنجش مستقیم، فرض می شود که مصرف کننده نمی خواهد و یا نمی تواند معیارهای ارزیابی خود را به روشنی بیان کنند. به همین دلیل از شیوه های غیر مستقیم استفاده زیادی می شود. ترسیم نقشه ادراکی، یکی دیگر از تکنیک های غیرمستقیم مفید است که می تواند برای مشخص کردن معیارهای ارزیابی مورد استفاده قرار گیرد. در این تکنیک، مصرف کنندگان ابتدا در مورد شباهت های موجود بین نام های تجاری و گزینه های مختلف، قضاوت می کنند.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: مسعود صفرلی