چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1403

 



موضوع: تاثیرفرهنگ برمصرف کننده

تاثیرفرهنگ برمصرف کننده 10 سال 2 ماه ago #62763

تفاوت ها در ارزش های فرهنگی :
ارزش های فرهنگی باورهای پذیرفته شده ای هستند که تمایلات افراد را تایید وتثبیت می کنند وافراد متفقاً به آنها اعتقاد دارند . این ارزشها بااستفاده از هنجارهائی که دامنه قابل قبول واکنش ها در موفقیت های خاص هستند بر رفتار افراد تاثیر می گذارند . یک رویکرد مناسب برای درک تفاوت های فرهنگی در رفتار، درک ارزشهای درونی ومحوری فرهنگ های مختلف است . بسیاری از ارزش ها در فرهنگ ها متفاوت هستند بر فرآیند مصرف تاثیر می گذراند . برای درک بهتر این تفاوت ها یک طبقه بندی سه گانه از ارزش های فرهنگی موجود در جوامع را ارائه می دهند .
1- ارزشهای غیر گرایانه : بازتاب دیدگاه جامعه از روابط مناسب بین افراد وگروههای درون جامعه است .
2- ارزشهای محیط گرایانه : این ارزشها بازتابی از روابط یک جامعه با محیط های اقتصادی ، تکنیکی وفیزیکی هستند .
3- ارزش های فردگرایانه : این ارزشها بازتاب اهداف ونگرش وخواست تک تک اعضای جامعه در مورد زندگی هستند .

ارزشهای غیرگرایانه ارزشهای محیط گرایانه ارزشهای فردگرایانه
فردی / جمعی تمیزی / پاکی فعال /غیر فعال
جوانی / سالمندی عملکرد / موفقیت ارضا/ سرکوب احساسات ونیازهای غریزی
تلفیق نامحدود/محدودبه خانواده سنت / تحول سخت کوشی / استراحت وخوش گذرانی
مردانگی / زنانگی ریسک پذیری/ امنیت طلبی ارضای سریع نیازها / ارضاباتاخیر
رقابت / همکاری مشکل گشایی / جبرگرائی اعتقادات مذهبی / سکولار
تفاوت وتمایز / همشکلی مفهوم طبیعت
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

تاثیرفرهنگ برمصرف کننده 10 سال 2 ماه ago #62832

با سلام و ادب
ضمن تشکر از دقت نظر شما ، موضوع تاثیر عوامل فرهنگی بر رفتار مصرف کنندگان و انواع ارزشهای موجود در جوامع را به خوبی اشاره نموده اید انشاءا... در جلسه آتی سایر عوامل فرهنگی تاثیر گذار بر رفتار مصرف کننده را بررسی خواهیم نمود.
موفق باشید.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: مسعود صفرلی