خوش آمديد,
مهمان
|
|
تفاوت ها در ارزش های فرهنگی :
ارزش های فرهنگی باورهای پذیرفته شده ای هستند که تمایلات افراد را تایید وتثبیت می کنند وافراد متفقاً به آنها اعتقاد دارند . این ارزشها بااستفاده از هنجارهائی که دامنه قابل قبول واکنش ها در موفقیت های خاص هستند بر رفتار افراد تاثیر می گذارند . یک رویکرد مناسب برای درک تفاوت های فرهنگی در رفتار، درک ارزشهای درونی ومحوری فرهنگ های مختلف است . بسیاری از ارزش ها در فرهنگ ها متفاوت هستند بر فرآیند مصرف تاثیر می گذراند . برای درک بهتر این تفاوت ها یک طبقه بندی سه گانه از ارزش های فرهنگی موجود در جوامع را ارائه می دهند . 1- ارزشهای غیر گرایانه : بازتاب دیدگاه جامعه از روابط مناسب بین افراد وگروههای درون جامعه است . 2- ارزشهای محیط گرایانه : این ارزشها بازتابی از روابط یک جامعه با محیط های اقتصادی ، تکنیکی وفیزیکی هستند . 3- ارزش های فردگرایانه : این ارزشها بازتاب اهداف ونگرش وخواست تک تک اعضای جامعه در مورد زندگی هستند . ارزشهای غیرگرایانه ارزشهای محیط گرایانه ارزشهای فردگرایانه فردی / جمعی تمیزی / پاکی فعال /غیر فعال جوانی / سالمندی عملکرد / موفقیت ارضا/ سرکوب احساسات ونیازهای غریزی تلفیق نامحدود/محدودبه خانواده سنت / تحول سخت کوشی / استراحت وخوش گذرانی مردانگی / زنانگی ریسک پذیری/ امنیت طلبی ارضای سریع نیازها / ارضاباتاخیر رقابت / همکاری مشکل گشایی / جبرگرائی اعتقادات مذهبی / سکولار تفاوت وتمایز / همشکلی مفهوم طبیعت |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
با سلام و ادب
ضمن تشکر از دقت نظر شما ، موضوع تاثیر عوامل فرهنگی بر رفتار مصرف کنندگان و انواع ارزشهای موجود در جوامع را به خوبی اشاره نموده اید انشاءا... در جلسه آتی سایر عوامل فرهنگی تاثیر گذار بر رفتار مصرف کننده را بررسی خواهیم نمود. موفق باشید. |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|