چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1403

 



موضوع: تاثیرفرهنگ برمصرف کننده

تاثیرفرهنگ برمصرف کننده 10 سال 2 ماه ago #62761

رهنگ ، مفهومی یکپارچه وپیچیده است ودر برگیرنده دانش ، اعتقادات ، هنر ، قوانین ، اخلاقیات ، آداب وسنن وبسیاری از عادات دیگر و قابلیت های کسب شده توسط افراد یک جامعه می باشد . جنبه های مختلف فرهنگ عبارتند از :
1- فرهنگ یک مفهوم جامع است : شامل هر چیزی که برفرآیندهای فکری ورفتاری افراد تاثیر می گذارد .
2- فرهنگ اکتسابی است : تنها در برگیرنده پاسخ های موروثی ویا از پیش تعریف شده نیست .
3- پیچیدگی جوامع مدرن به نحوی است که فرهنگ به ندرت می تواند جزئیات از پیش تعیین شده ای را برای بروز رفتارهای مناسب در اختیار ما قراردهد .
4- ماهیت تاثیرات فرهنگی به نحوی است که ما به ندرت از آنها مطلع هستیم .
فرهنگ ها عمدتاً چارچوبی برای رفتار هر فرد (به جای از بین بردن آنها) ایجادمی کنند وبروشوهای عملکرد وبنائی مانند خانواده یا رسانه جمعی تاثیر می گذارد چارچوب هائی که فرهنگ برای رفتار ایجاد می کند تحت عنوان « هنجارها» (norms) شناخته می شوند . هنجارها در اصل قوانینی هستند که در هر موقعیت معین شکل خاصی از رفتارها را مشخص می کنند ویا مانع شکل گیری وبروز آنها می شوند . هنجارها از ارزش های فرهنگی هر جامعه نشات می گیرند . ارزش های فرهنگی در اصل باورها واعتقدات محکم واستواری هستند که هر آنچه را مناسب ومورد علاقه یک جمع است مثبت می کنند . مخالفت با این هنجارهای ارزشی منجربه مجازات افراد می شوند . گستره این مجازات ممکن است از عدم پذیرش جمعی تا طرد شدن از یک گروه باشد . بنابراین همانطور که نمودار 2-2 نشان می دهد . ارزش های فرهنگی باعث شکل گیری هنجارها ومجازات های مرتبط می شود و به این ترتیب بر الگوهای مصرف جوامع تاثیر گذاراست .
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

تاثیرفرهنگ برمصرف کننده 10 سال 2 ماه ago #62835

با سلام و احترام
ضمن عرض خسته نباشید ، در مطالب ارسالی به ابعاد مختلف فرهنگ اشاره شده که در جلسه آتی به مدل اجزای تاثیر گذار فرهنگ و عوامل خرده فرهنگ خواهیم پرداخت .
موفق باشید.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: مسعود صفرلی