خوش آمديد,
مهمان
|
|
"کمتر روی رقابت تمرکز و بیشتر تمرکز خود را روی ایدهها و محصولات جلب کنید"، این توصیهی معاون اجرایی شرکت تبلیغاتی دوچ لا ((Deutsch La.، از جمله آژانسهای تبلیغاتی بسیار معتبر کشور آلمان است.
مدل رفتار مصرف کننده: عوامل تاثیر گذار جهت خرید کالا در مشتری عبارتند از عوامل بیرونی و عوامل درونی مثل فرهنگ گروه های مرجع و خانواده و عوامل درونی با قید ادراک ،یادگیری، حافظه باعث ایجاد برداشت از فرد و سبک زندگی در فرد و نیاز در او می کند. کاربردهای رفتار مصرف کننده در بازاریابی : 1-استراتژی بازاریابی 2- تنظیم سیاستها و مقررات 3-بازاریابی اجتماعی 4-ارتقاء سطح آگاهی جامعه نیاز واقعی و نیاز برداشتی : همان نیازهای اساسی برای فرد است که سعی در ارضای آنها دارد. اما نیاز برداشتی نیازهای غیرواقعی است که فرد تصور ذهنی از آن دارد. مثل مکمل های ورزشی جنبه های مختلف فرهنگ عبارتند از : 1-فرهنگ یک مفهوم جامع است. 2-فرهنگ اکتسابی است 3-پیچیدگی 4- ماهیت هنجارها و ارزشهای فرهنگی : هنجارها : قوانینی هستند که در موقعیتی معین شکل خاصی از رفتار را مشخص می کنند.هنجارها از ارزش های فرهنگی هر جامعه نشات میگیرند. طبقات ارزشهای فرهنگی : 1-ارزشهای غیرگرایانه :بازتاب دیدگاه جامعه از روابط بین افراد و گروه ها 2-ارزشهای محیط گرایانه:بازتاب روابط یک جامعه با محیط های اقتصادی 3-ارزشهای فرد گرایانه:بازتاب اهداف و نگرش تک تک افراد جامعه در مورد زندگی ارتباطات غیرکلامی : به مفهوم معانی قراردادی یک فرهنگ برای فعالیتها وقایع و هر شیوه دیگر ارتباطی است که از کلمات استفاده نمی کنند. عوامل هفت گانه در ارتباطات غیرکلامی : 1-زمان 2-فضا 3- سمبل ها 4-دوستی 5- اشیا 6- قراردادها و موافقت نامه ها 7-آداب معاشرت اجتماعی |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
با سلام
با تشکر از زحمات شما ، موضوع جلسه قبل رفتار شناسی بازاریابی ، علاوه بر تعریف و کاربردهای رفتار مصرف کننده یکی از عوامل موثر بیرونی ، عامل فرهنگ و خرده فرهنگ می باشد که از مدل جامع رفتار مصرف کننده قابل استخراج می باشد. موفق باشید |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|