خوش آمديد,
مهمان
|
|
انواع استراتژی از نظر ماهیت عملکردی
استراتژی رشد: این نوع قابلیت گسترش دارد و دو وجهی است در کل سازمان و بخشهایی از سازمان استراتژی ادغام: ترکیب کردن دو یا چند شرکت است مثل سونی اریکسون که با هم ادغام شدند استراتژی ثبات: شرکت به وضع موجود راضی است و همین که هست را دوست دترد و میخواهد ثابت بماند در واقع نمیخواهد محصولاتش را تغییر بدهد فقط میخواهد کار کند اجرای استراتژی اجرای استراتژی به دو ابزار بستگی دارد: استراتژی در سطح وظیفه ، ساختار سازمانی استراتژی وظیفه طرح هایی که برای هماهنگ سازی مهارتها،منابع و... بکار میرود استراتژی بازاریابی: هر چیزی که در حیطه بازار باشد در استراتژی بازاریابی قابل گنجاندن است استراتژی بازاریابی محدوده این تصمیمات را در نظر میگیرد:محصول یا خدمات،قیمت،توزیع،ترفیع استراتژی تولید و عملیات:در مورد طراحی و تولید عملیاتهاست و وظیفه مدیران تولید طراحی و مدیریت فرآیندهاست این نوع استراتژی محدوده این تصمیمات را در نظر میگیرد:تضمین کیفیت،برنامه ریزی و زمانبندی،انتخابهای تکنولوژی،موقعیت تسهیلات،خط مشی،طراحی منابع استراتژی سیستم های اطلاعاتی:این استراتژی سیستم هایی که برای عملیات،طرح ریزی و کنترل فعالیتهای تجاری ضروری هستند را در اختیار سازمان قرار میدهد استراتژی منابع انسانی:هر یک از انواع استراتژیهای سازمانی به استراتژیهای منابع انسانی نیاز دارد که محدوده تصمیمات آن:استخدام و جذب نیروی انسانی،دستمزد و حقوق،مزایا میباشد |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: سیاوش دانیالی
|