پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

 



موضوع: گردشگری در ایران(کیش)

گردشگری در ایران(کیش) 10 سال 9 ماه ago #18813

جاذبه های توریستی کیش

بيشتر ديدنيهاي كيش شگفتيهاي است كه طبيعت درطي سالهاي متمادي بوجود آورده وبا دست بشر تغييراتي درآنها ايجاد شده‌است.

يكي از شگقتيهاي كيش ، سواحل آن است كه واقعا زيبا است و كمتر نقاطي در دنيا مي‌توان يافت كه از لحاظ طبيعي اين قدر ديدني باشند ، عمق كم آب ، به دليل شفافيت و زلالي آب كف دريا تا عمق چند متري قابل مشاهده است و به صورت اكواريوم طبيعي است.



سواحل ماسه‌اي ، اسكله تفريحي ، جاده كرانه كه دور تا دور جزيره كشيده شده است ، پيست دوچرخه سواري به طول حدود 70 کيلومتر كه تاپاسي از شب دوچرخه سواران در آن به ورزش مفرح دوچرخه سواري مي‌پردازند ،ايستگاههاي اجاره دوچرخه ، مجموعه ورزشي المپيك با انواع زمينهاي ورزشي ، فوتبال ، تنيس ، استخر، واليبال ، بسكتبال ، شطرنج ، اسكواش ، و مجموعه ورزشي با انواع بازيهاي بيليارد و بولينگ از جمله مكانهايي است كه مسافران از آنها لذت مي‌برند.

پارك ساحلي ، پارك پرندگان ، پارك آهوان كه تعداد زيادي آهو وپرندگان در فضاي طببعي زندگي مي‌كنند و پارك وحش كيش ، پارك دلفينهاو بازيهاي زيباي آنها از جمله ديدنيها در كيش است كه مسافران حاضر به چشم پوشي و نديدن آنها نيستند.

بازارهاي كيش نيز جذابيتي خاص دارند و معمولا مسافران در طول روز دراين بازارها وقت خود را صرف مي‌كنند و شب هنگام در كنار ساحل به ديدن مناظر طيبعي و زيباييهاي دريا و ورزشهاي دريايي و دوچرخه سواري مي- پردازند.

محيط آرام و بدون ترافيك كيش يك ويژگي ديگر اين جزيره است كه هواي بدون آلودگي و پاك را به ريه مردم مي‌فرستد.

در جزيره كيش هيچ توقفي وجود ندارد ، ميادين وچهارراه‌ها فاقد چراغ قرمز توقف است ، به همين دليل سيستم حمل و نقل در كيش روان و با آرامش توام است ، در حداقل زمان ممكن مي‌توان از اين طرف جزيره به آن طرف ديگر رفت.

استفاده از كمربند ايمني ، رعايت سرعت مجاز و علايم رانندگي در كيش لازم و اجباري است و با متخلفان بشدت برخورد مي‌شود.

خيابانها وبولوارهاي كيش نيز به طرز زبيايي ساخته شده‌اند وبانخل‌هاي زينتي وگلهاي رنگارنگ جذابيتي خاص به اين جزيره بخشيده‌اند.



ساحل کیش

زمین در ساحل ماسه ای کیش ، از جنس مرجان بوده و در زیر نور خورشید ، درخششی نقره فام دارد. پدیده ای که در سطح جهان بی همتاست. کیش دریای آبی رنگ شفاف و روشنی دارد که باعث می شود کف آن از سطح دریا هم پیدا باشد. کارشناس محیط زیست این خاصیت را به وجود مرجان ها در پیرامون جزیره نسبت می دهند و معتقدند که مرجان ها به صورت طبیعی موجب تصفیه آب و شفافیت و زیبایی سواحل جزیره هستند. کیش به نسبت وسعت خود دارای یکی از وسیع ترین ساحل هاست و در دنیا کمتر ساحلی را می توان یافت که در وسعت سواحل کیش قابل استفاده باشد و مسافران بتوانند با آرامش و دور از غوغاهای سواحل معروف در آن به استراحت بپردازند.

در ضمن علاقمندان به ماهیگیری می توانند در سواحل جنوبی و غربی جزیره به صید بپردازند. ترکیب اینها با یکدیگر ، سواحل کیش را به یکی از جذابترین سواحل جهان تبدیل کرده است.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.