خوش آمديد,
مهمان
|
|
محیط اقتصادی
از بین همه عوامل غیرقابل کنترل در حیطهٔ بازاریابی بینالمللی، محیط اقتصادی اهمیت بسزایی دارد. زمینههای مورد مطالعه برای بازاریابان بینالمللی در محیط اقتصادی: جغرافیای اقتصادی، مطالعهٔ عوامل جغرافیایی از قبیل آب و هوا، مردم، صنایع و منابع طبیعی یک کشور یا منطقه را شامل میشود که همگی به عنوان عوامل تٱثیر گذار بر تٱمین نیازهای هر جامعهای هستند و به همین دلیل شناخت آنها برای بازاریابیالمللی حائز اهمیت است. روندها و منحنی جمعیتی جهان، از حیث ارزیابی تقاضای بالقوه مصرفکنندگان مطالعه میگردد. میزان جمعیت، نرخ رشد جمعیت، هرم جمعیتی و نیز درصد جمعیت روستایی و شهرنشین معیارهایی برای تعیین سطح تقاضا برای کالا و خدمات در هرکشور است. مراحل توسعهٔ اقتصادی، در هر کشور عامل محیطی مهمی است که مطالعهٔ آن میتواند در ایجاد یک تصویر کلی از میزان پیشرفت اقتصادی یک کشور و نیز مشخص کردن سمت و سوی موقعیتهای سرمایهگذاری در آن کشور به بازاریابان بینالمللی کمک کند. یکی از معروفترین مدلهای ارائه شده از تقسیمبندی مراحل توسعه مربوط به والت روستو است: مرحلهٔ اول: جامعهٔ سنتی مرحلهٔ دوم: مرحلهٔ قبل از جهش مرحلهٔ سوم: مرحلهٔ جهش مرحلهٔ چهارم: بلوغ مرحلهٔ پنجم: مرحلهٔ مصرف ابنوه |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
با سلام و ضمن تشکر از زحمات شما ، مطالب ارسالی در خصوص اهمیت بررسی محیطهای اقتصادی کشورها در حوزه مدیریت بازاریابی جهانی می باشد که در جلسه قبل تدریس گردیده است.
موفق باشید صفرلی |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|