خوش آمديد,
مهمان
|
|
" بسمه تعالی "
با عرض سلام : در هفته گذشته در مورد رسانه و اهمیت آن صحبت شد . گفتیم رسانه هر وسیله ای است که به کمک آن مطلب یا خبری در قالب متن / صوت/ تصویر / گرافیک و ... را به اطلاع مردم برساند . زبان رسانه : زبان رسانه عبارت است از اجزای یک پیام رسانه ای که با هدف تاثیر گذاری بر مخاطب از یک رسانه ارسال می شود . اهمیت کاربرد رسانه : 1) شکل گیری تجارب یاد گیری دسته اول . 2) ایجاد انگیزه یادگیری . 3) صرفه جویی در زمان آموزش . 4) ارتباط آسان تر . 5) شکل دهی یادگیری سریع تر . " برخی از مهمترین رسانه ها عبارتند از : 1)رسانه های شنیداری : مانند رادیو -صفحه - تلفن و ... 2) رسانه های دیداری : تلویزیون و ماهواره - انواع تصاویر - کتاب ها - مجله ها و ... انواع رسانه از نظر مفهوم : 1) رسانه های منطقی : مثل زبان نوشتاری - زبان گفتاری . 2) رسانه های فیزیکی : مثل تلویزیون و رادیو . انواع رسانه های جمعی : 1) چاپی مثل روزنامه . 2) پخش مثل تلویزیون . 3) رایانه ای مثل اینترنت . 4) خیابانی مثل پوستر . کارکرد های رسانه : برخی از کار کردهای رسانه عبارتند از : آموزش -خبری و اطلاع رسانی - تفریحی و سر گرمی - همگن سازی - تبلیغی - تعلق اجتماعی . برخی از پیامد های رسانه : 1) دیواره های خانواده را نفوذ پذیر می کند . 2) خانواده دیگر محل استراحت نیست . 3) رابطه انسان با انسان جای خود را به انسان با اشیا می دهد . خبر: گزارشی از رویدادها است که دارای یک یا چند ارزش خبری باشد . خبر : پیامی است که احتمال صدق و کذب در آن وجود دارد . برخی از مفاهیم اساسی در خبر : 1) درستی خبر 2) روشنی خبر 3) جامعیت خبر . برخی از اصول روابط عمومی پیشرو : 1)اصل مخاطب مداری 2) اصل مشارکت مداری 3) اصل اطلاع رسانی 4) اخلاق 5) گفتگو تفاهم 6) اصل موازنه قدرت بین منبع و مخاطب . برخی از ضعف های روابط عمومی در ارتباط با رسانه ها : 1) کمبود نیروی انسانی متخصص. 2) تلاش برای برجسته کردن نقاط قوت . 3) عدم اطمینان به نمایندگان رسانه ها . "با تشکر محمدی " |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: حسن گل احمدي
|