سه شنبه, 15 خرداد 1403

 



موضوع: آی اس آی چیست ؟

آی اس آی چیست ؟ 9 سال 5 ماه ago #108023

آی اس آی چیست ؟

گروه: مقاله ها, مقالات آی اس آی
مفهوم آی اس آی (ISI)
علامت اختصاری ISI به مفهوم موسسه اطلاعاتی علمی است . این شرکت در دهه ۱۹۵۰ توسط گارفیلد تاسیس شد . در سال ۱۹۹۲ ، امتیاز موسسه ISI توسط شرکت تامسون خریداری شد و از آن پس Thomson ISI برای آن انتخاب شد .

SCI (Science Citation index)
علامت اختصاری SCI به مفهوم یک بانک اطلاعاتی DVD است که دستیابی به چکیده ها و لیست منابع را از بین ۳۷۰۰ مجله پزشکی ، فنی و علمی امکان پذیر میکند .

SSCI (Social science Citation index)
این علامت اختصاری به مفهوم یک روش دسترسی به اطلاعات علمی به شکل CD-ROM و به صورت آنلاین از طریق Web of science است و دسترسی به چکیده های ۱۷۰۰ مجله در رشته های علوم اجتماعی و چکیده های ۳۳۰۰ مجله علمی و فنی و پزشکی را امکان پذیر میکند .

AxHCI (Arts Humanities Citation Index )
این علامت اختصاری به مفهوم روش مشابه با فوق است که دسترسی به چکیده های ۱۱۳۰ مجله در رشته های علوم پایه و علوم اجتماعی را امکان پذیر میکند

مفهوم Web of science
این اصطلاح به مفهوم سیستم اطلاع رسانی تامسون است که شامل ACHCI , SCCI است و ۸۷۰۰ مجله را پوشش میدهد . و همچنین بانکهای اطلاعاتی MEDLINE و ISI Proceedings ,BIOSIS نیز در این زمینه ارائه میشوند .

JCR

مجموعه اطلاع رسانی است که گزارشهای سالانه را توسط شرکت تامسون در یک مورد مقایسه و ارزیابی مجلات ارائه می شوند را در بر دارد که در ماه ژوئن هر سال منتشر میشوند .
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: محمد احمدی