پنج شنبه, 17 خرداد 1403

 



موضوع: دوسوال طرح شده برنامه ریزی و وپست مدیریتی وسطح

دوسوال طرح شده برنامه ریزی و وپست مدیریتی وسطح 9 سال 9 ماه ago #99011

باسلام واحترام به شما استادگرانقدر

دوسوال طرح شده یکی تعریف برنامه ریزی ودومی اگربه شما یک پست پیشنهادشودکدام سطح را انتخاب می کنید عالی - میانی یا فنی / بی صبرانه منتظرپاسخ جنابعالی هستم .

برنامه ریزی :
هنگامی که آدمی در مسیر رشد عقلانی خود به ضرورت برنامه ریزی در زندگی خویش پی برد، آن را در نظام های اجتماعی به عنوان ابزاری در خدمت مدیریت و رهبری ، مورد توجه قرار داد و امروز می بینیم که ساختار وجودی سازمان ها پیچیده گشته اند ، که بدون برنامه ریزی های دقیق نمی توانند به حیات خود تداوم بخشند.
برنامه ریزی یعنی برای دست یافتن به هدف مورد نظر ، باید قبل از تلاش فیزیکی یا اقدام به انجام کار، تلاش ذهنی یا برنامه ریزی کافی صورت بگیرد. برنامه ریزی شالودۀ مدیریت را تشکیل می دهد .

اگربه شما یک پست مدیریتی پیشنهاد شود کدام سطح را انتخاب می کنید عالی ، میانی یافنی ؟ لطفا دلیل خود را بیان نمایید.

==================



اگربه شما یک پست مدیریتی پیشنهاد شود کدام سطح را انتخاب می کنید عالی ، میانی یا فنی لطفا دلیل خود را بیان کنید؟

پست مدیریت فنی / زیرا در پست مدیریتی دارابودن سه گونه شایستگی و مهارت برای هر گونه مدیریتی (عالی ، میانی یافنی ) لازم است .

وآن عبارتست از :

نخست توانایی فنی یا همان دانش تخصصی.

دومین شایستگی، مهارت ارتباطات انسانی است که همان مدیریت بر منابع انسانی و مهمترین هدفش آموزش و ایجاد انگیزش به شمار می آید.

و اما سومین شایستگی ضروری، توانایی و شایستگی ذهنی، ادراکی است که منظور از آن تامین منافع سازمان با برنامه ریزی، انجام هماهنگی فعالیت های سازمانی و رهبری است.

با این حساب می توان دریافت هر چه از مدیریت عالی به سوی مدیریت پایه حرکت می کنیم نیازمند داشتن شایستگی های تخصصی و فنی هستیم. و بالعکس هرچه از مدیریت پایه به سوی مدیریت عالی حرکت کنیم، به شایستگی های ادراکی بیشتری نیازمندیم بر همین مبنا آنچه که این گونه مدیریت را از دیگر طبقات مدیریت متمایز می سازد ضرورت دارابودن توانایی و شایستگی ادراکی است و نه تجربه و دانش تخصصی /


باتشکروسپاس فراوان
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

دوسوال طرح شده برنامه ریزی و وپست مدیریتی وسطح 9 سال 9 ماه ago #99083

سلام
از توجه و پاسخ های شما متشکرم
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: مژگان خسروی رستمی