خوش آمديد,
مهمان
|
|
انواع تاكتيك هاي خبري
١-سابقه نويسي (در جلسه قبل توضيح داده شد) ٢- اطلاعات سري : اخبار طبقه بندي ميشوند و در صورت نياز و مرحله به مرحله ارائه ميگردد. (قرار نيست همه چيز را همگان بدانند با سنجش اينكه چقدر در هر مرحله اقتضا ميكند اخبار تكميل ميشود.) ٣- نشت هدايت شونده : برخي اخبار و اسرار حفظ شده، برخي با اهداف از قبل تعيين شده و با زمانبندي خاص به جامعه هدف ارايه ميگردد تا بازخورد و تاثير خود را بگذارد.(مشابه اخبار پيروزي انقلاب كه در دهه فجر يكي از اسرار به عموم ارايه مي شود.) ٤- ماساژ پيام : اعمالي بر روي خبر انجام مي گيرد كه خبر دستخوش تغيير مي شود . انواع ماساژ پيام ١-حذف ٢-كلي بافي ٣-زمانبندي ٤-قطره چكاني ٥-موجي ٦-تبخير ٧-بازگشتي ٨-دروغ بزرگ ١- حذف عمدي بخشي از خبر ٢- حذف جزيىات مهم و پرداختن به مسايل سطحي ونگه داشتن خواننده در همين سطح ٣- تاخير در پخش خبر، ارايه خبر در زمانى كه اثر خود را از دست داده ٤-نشر اطلاعات به صورت كم و مدام كه خواننده هم اعتماد داشته باشد هم مشتاق (اعتياد) ٥- به قدري به مخاطب خبر ميدهند تا مخاطب گيج شود. خبر به مثابه موج بر سر مخاطب فرود مى آيد. ٦- بيشتر در مواقع نشر شايعه مورد استفاده قرار ميگيرد. بيان بخشي از خبر . شايعه و واقعيت با هم پخش مى شود تا مخاطب نتواند تميز دهد. ٧- خبر (شايعه) را ارايه مى دهد تا عكس العمل مردم را رصد كند. ٨- پيامي كه صحت ندارد را ارايه مى دهد با هدف مرعوب كردن دشمن و تهييج افكار عمومى پايان |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: حسن گل احمدي
|