سه شنبه, 15 خرداد 1403

 



موضوع: پروژه آخر ترم

پروژه آخر ترم 9 سال 11 ماه ago #93000

فنجان هایی با تصویر هیتلر در آلمان

اخیرا زنی در غرب کشور آلمان خیال میکرد که تصویر آدلف هیتلر را بر روی فنجان چای دیده که در میان گلبرگ های زرد نوشته هایی به زبان انگلیسی جای گرفته است! معلوم گردید که وی اشتباه نکرده و واقعا تصویری که دیده عکس مردی با سبیل هیتلری می باشد.
شماری از مردم بر این باور هستند که می توانند تصاویری از مسیح یا قدیسان گریان را بر روی قرص نان های خود ببیند. اما آنچه که ذهن مقامات را به خود مشغول داشته این است که چگونه صد ها فنجان با تصاویری از رایش سوم که نیمرخ چهره دیکتاتور نازی را نشان می دهد به قفسه های فروشگاه زنجیره ای لوازم خانگی راه پیدا کرده است؟روز جمعه گروهی از بازرسان شهر دورتموند اعلام کردند که با انها درباره در معرض دید قرار دادن نماد نازی ها که در آلمان ممنوع میباشد تحقیقاتی را آغاز کرده اند.
بنا بر اظهارات کریستین زوربرگن مدیر فروشگاه زنجیره ای اونا در آلمان _که فروشگاه وی نیز به همین نام می باشد_ با چنین مسئله ای در طی 75 سالی که خانواده وی عهده دار اداره ی این فروشگاه شده اند بی سابقه می باشد.
وی گفت: این فنجان ها توسط یک شرکت تولید کننده در چین سفارش داده شده و تا زمانی که فنجان ها باز شده و در ویترین قرار گرفتند کسی به تصاویری که تنها برروی بعضی از فنجان ها قابل مشاهده بود توجه نکرده بود.
قبل از اینکه یک نفر متوجه تصویر کوچک نشان دهنده ی مشخصات دیکتاتور نازی شود که برروی فنجان ها در بالای کلمه ی رایش به همراه یک صلیب شکسته کامل شده بود، فنجان های دکوری ارزان قیمت که ظاهری کلاسیک و آنتیک داشتند به مدت سه روز در فروشگاه های زوربرگن به معرض فروش گذاشته شده بود.
اقای زوربرگن در یک مصاحبه تلفنی اظهار داشت: کارگران ما مضطرب و شرمسار هستند، تولید کننده هم بابت این اشتباه عذرخواهی کرده است و ما هم از مشتریان خود بابت این اشتباه بزرگ که ناشی از زنجیره ای از حوادث ناگوار است عذرخواهی میکنیم.
به مشتریان پیشنهاد داده شده که در قبال مرجوع کردن فنجان های منقوش به تصویر هیتلر نازی یک کارت اعتباری خرید به مبلغ 20 یورو دریافت نمایند، این در حالی است که قیمت فروش هر فنجان 1.99 یورو بوده است.
این فنجان ها زمانی مورد توجه عموم قرار گرفت که زنی به نام اگنس در شهر هرفورد آلمان یک فنجان را به روزنامه محلی نیو وست فالش برد.
تا کنون 16 عدد از 175 فنجان فروخته شده برگردانده شده است که بیانگر میزان محبوبیت عمومی فنجان هایی است که توجه رسانه های آلمان را به خود جلب کرده و حتی موزه تاریخ معاصر این کشور هم به آنها علاقمند شده است.
پیتر هافمن سخنگوی موزه شهر بن اظهار داشت: ما موظف هستیم تا تمامی اشیایی که با فرهنگ معاصر ما مرتبط است را جمع آوری نماییم. وی افزود: علاقه موزه به فنجان ها ارتباطی به جنجال های پیرامون آن ها ندارد. بلکه داستانی که در پشت آنها نهفته است مورد توجه موزه میباشد.
وی ادامه داد(در ادامه گفت): در حال حاضر ما اطلاع نداریم که چطور این اتفاق رخ داد، آیا یک شوخی عمدی بوده یا صرفا یک سهل انگاری بوده است؟
آقای زوربرگن گفت که، شرکت وی در حل این مسئله و یافتن پاسخ سوالات بیشمار آن با بازرسان همکاری خواهد کرد و از شرکت تولید کننده چینی و همینطور شرکتی که فنجان ها را طراحی کرده سوال خواهد کرد. وی گفت: فنجان های باقی مانده در انبار معدوم شده است.
آلمان ها نسبت به محصولاتی که آرم و نشان حزب نازی را داشته باشند بسیار حساس هستند، نماد هایی که در آلمان ممنوع هستند و به سرعت برای از بین بردن آنها اقدام میکنند و یا علیه کسی که این نماد ها را به نمایش بگذارد عکس العمل نشان می دهند. شاید به همین خاطر هر بار تصویری از هیتلر در جایی دیده میشود، موجب بروز این حساسیت ها می گردد. بنا به گفته آقای هافمن; در هر جا که هیتلر خود را نشان می دهد، جهان به این موضوع علاقمند می گردد!
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: علی اسدی