خوش آمديد,
مهمان
|
|
خلاصه درس جلسه یازدهم :
منابع اطلاعاتي پنج منبع اصلي كسب اطلاعات كه در دسترس مصرف كننده قرار دارند به شرح ذيل مي باشد: ١- حافظه: حافظه فرد از جستجوهاي گذشته، تجارب فردي، و نتايج حاصل از يادگيري با ميزان درگيري ذهني اندك -2 منابع شخصي: نظير دوستان، خانواده و سايرين -3 منابع مستقل: مجلات، ساير گروه هاي مصرف كنندگان و نهادهاي دولتي -4 منابع بازاريابي: فروشندگان، وب سايت ها و آگهي هاي تبليغاتي مرتبط با كامپيوتر -5 منابع تجربي: بازرسي و تست مستقيم محصول توسط خود مصرف كننده. استراتژي هاي بازاريابي بر مبناي الگوهاي جستجوي اطلاعات استراتژي هاي موثر بازاريابي ، ماهيت جستجوي اطلاعاتي را كه خريداران بازار هدف در مرحله قبل از خريد انجام مي دهند در نظرمي گيرند. دو ويژگي بر روي سطح جستجوي اطلاعات افراد تاثير مي گذارند : 1- نوع تصميم گيري هايي كه مصرف كننده بايد انجامدهد بر روي ميزان جستجوي اطلاعات وي تاثير مي گذارد. 2- ماهيت مجموعه فراخوانده شده بر روي جهت گيري جستجوي فرد تاثير مي گذارد. ارزيابي و انتخاب گزينه ها در اين فصل بحث ما در چهار حوزه اصلي سازماندهي مي شود. فرايندهاي انتخاب مصرف كننده : خوشبختانه همه ما در موقعيت مصرف كنندگي قرار داريم و بارها و بارها دست به انتخاب زدهايم . بنابراين مي توانيم به خوبي شرايط حاكم بر موقعيت تصميم گيري نظير شرايط احساسي ، جريانات تاثيرگذار بر تصميمات مصرف كننده و پيچيدگي اين فرايند را درك كنيم .سه نوع فرايند انتخاب مصرف كننده عبارت است از: 1.انتخاب احساسي- عاطفي: در تصميماتي كه بر پايه احساسات شكل مي گيرند، مصرف كننده بر اساس آنچه احساس مي كند، تصميم مي گيرد. 2. انتخاب بر پايه ويژگي: در انتخاب بر پايه ويژگي، مصرف كننده بايد در هنگام خريد، اطلاعاتي را در مورد تعدادي از ويژگي هاي خاص محصول، داشته باشد. 3. انتخاب بر پايه نگرش: در انتخاب بر پايه نگرش، مصرف كننده بايد از نگرش هاي كلي خود و خلاصه اي از برداشت از محصول و الهامات دروني خوداستفاده كند. معيارهاي ارزيابي ، ماهيت آنها و وظيفه بازاريابان بيشتر تصميم گيري ها نيازمند آنند كه خريدار عملكرد محصول يا خدمت را بر پايه يك يا چند بعد مورد ارزيابي قرار دهد. معيارهاي ارزيابي عبارتند از ابعاد ، ويژگي ها و منافعي كه مصرف كننده در واكنش نسبت به يك مسئله خاص جستجو مي نمايد. . بازاريابان به دو دليل بايد معيارهايي را كه مصرف كنندگان براي ارزيابي نامهاي تجاري خود دارند ، درك نمايند. اول اينكه درك اين معيارها براي توسعه يا ارتباط و انتقال ويژگي هاي مناسب نام تجاري به مصرف كنندگان بازار هدف لازم و ضروري است. بعلاوه بازاريابان مي خواهند بر روي معيارهاي ارزيابي مورد استفاده مصرف كنندگان تاثير بگذارند و آنها را به نفع خودشان تغيير دهند. انتخاب مكان و مرحله خريد انتخاب خرده فروشي و انتخاب محصول انتخاب خرده فروشي براي مديران شركتهاي خرده فروشي بسيار با اهميت است. در عين حال ، به همان اندازه براي بازاريابان كالاهاي مصرفي نيز اهميت دارد. يك مصرف كننده مي تواند هنگام خريد از اين سه ترتيب اصلي استفاده نمايد : -1 اول انتخاب نام تجاري و سپس انتخاب مركز خريد. -2 اول انتخاب مركز خريد و سپس انتخاب نام تجاري. -3 انتخاب نام تجاري و مركز خريد به طور هم زمان . |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
با سلام و تشکر از پیگیری ها و زحمات شما ، مطالب ارسالی در خصوص جستجوی اطلاعات در فرایند تصمیم گیری می باشد ، که در جلسا قبل بررسی و تدریس شد.
موفق باشید صفرلی |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|