خوش آمديد,
مهمان
|
|
۱٫ رفتار مصرف کننده بر انگیخته است. به عبارت دیگر رفتار مصرفکننده عموماً در راستای رسیدن به هدفی خاص است.
۲٫ رفتار مصرفکننده شامل فعالیتهای زیادی است. ویژگی اساسی تعاریف ارائه شده از رفتار مصرف کننده، تمرکز بر فعالیتها است. همچنین باید بین فعالیتهای عمدی و تصادفی تمایز قائل شد. برخی از فعالیتها از قبیل صحبت با مشتری و تصمیم خرید، رفتارهای عمدی هستند. در مقابل مواقعی پیش میآید که فردی که برای خرید کالای خاصی وارد فروشگاه شده است چیز دیگری که قصد خرید آن را نداشته، خریداری میکند. ۳٫ رفتار مصرف کننده یک فرایند است. مباحث انتخاب، خرید، استفاده و دور انداختن کالا بر فرایندی بودن رفتار مصرف دلالت میکنند. به طور کلی فرایند رفتار مصرفکننده سه مرحله مرتبط فعالیتهای قبل از خرید، فعالیتهای ضمن خرید و فعالیتهای بعد از خرید را در برمیگیرد. ۴٫ رفتار مصرفکننده از نقطه نظر زمانی و پیچیدگی متفاوت است: منظور از پیچیدگی تعداد فعالیتها و سختی یک تصمیم است. دو ویژگی زمانبری و پیچیدگی باهم در ارتباط مستقیم هستند یعنی با ثابت در نظر گرفتن بقیه عوامل هر چه تصمیمی پیچیدهتر باشد، زمان بیشتری صرف آن خواهد شد. ۵٫ رفتار مصرفکنندگان شامل نقشهای مختلفی است. حداقل سه نقش عمده در فرایند رفتار مصرف کننده وجود دارد. که عبارتند از : الف – تاثیرگذار ب – خریدار ج – استفاده کننده ۶٫ رفتار مصرفکننده تحت تاثیر عوامل خارجی است. رفتار مصرف کننده تا حد زیادی از نیروهای خارجی مانند فرهنگ، گروههای مرجع، خانواده و… تاثیر میگیرد. ۷٫ رفتار مصرف افراد مختلف باهم متفاوت است. افراد مختلف به واسطه تفاوتهای فردی، رفتارهای مصرف مختلفی بروز میدهند. به همین دلیل است که بازاریابان اقدام به تقسیم بازار میکنند. |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
با سلام
ضمن تشکر از زحمات شما ، مطالب ارسالی در خصوص ماهیت رفتار مصرف کننده می باشد که در جلسه پیشین مدل جامع آن ارائه و مفصلاً بحث و بررسی گردید. موفق باشید |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|