چهارشنبه, 16 خرداد 1403

 



موضوع: What is Public Relations

What is Public Relations 10 سال 5 ماه ago #52139

You have news to shareinformation that would benefit the Linux community. You have some idea of the
people you want to reach with your news and views. Now the problem becomes: How to reach them in the
most effective way? The better the communications between you and your audience, the higher the profile of
your organization.
Generating publicity is not as complex as you might think. Most of the success of public relations centers on
knowing what to do and when. Implementing these initiatives can dramatically increase awareness of your
business.
Public relations (PR) is often confused with advertising, merchandising, promotion, or any of a dozen other
buzz words in the marketing communications vocabulary. (By the way, marketing communications is a broad
term that encompasses all of these disciplines.)
Public relations is about doing something newsworthy that you want to communicate, and then telling your
audience (or very likely, several audiences) what you have done.
One of the most common public relations vehicles is the brief "New Product" announcement you see in
magazines and trade publications. Often only a few lines or a paragraph in length, these announcements herald
the launch of future products or services. These short announcements are typically triggered by a new product
release, which may be accompanied by various forms of communications such as internal announcements to
the organization's employees and external news releases to the media, stockholders, user community, and
other groups. News releases trigger a chain of events that result in visibility.
There are some important terms that may help you understand public relations. News media refers to all the
places where people read or hear about news, including newspapers, magazines, television, radio, and the
Internet.
A news release, sometimes referred to as a press release, is a printed or electronic document issued by
organizations who want to communicate news to editors, journalists, industry writers, or other media groups.
Journalists write about the story for publication (if it is considered newsworthy), while editors control whether
the story actually appears in a newspaper, magazine, website, or broadcast.
A news release contains important facts, quotes from key people, dates that the news happened (or will
happen), and contacts for additional information. The news release is concise and usually runs no longer than
two pages.
Chapter 1. Introduction 1

شما باید اخبار به اشتراک گذاشتن اطلاعات است که جامعه لینوکس بهره مند شوند . شما این ایده را از دارند
مردم می خواهید برای رسیدن به اخبار و نظرات خود را . در حال حاضر مشکل است که: چگونه برای رسیدن به آنها در
موثر ترین راه ؟ بهتر ارتباطات بین شما و مخاطبان خود را ، بالاتر از مشخصات
سازمان شما.
تولید از تبلیغات است به عنوان مجموعه به عنوان شما ممکن است فکر می کنم نیست. بسیاری از موفقیت روابط عمومی در مراکز
دانستن چه باید بکنید و هنگامی که . پیاده سازی این طرح ها به طور چشمگیری می تواند به افزایش آگاهی از خود
کسب و کار .
روابط عمومی (PR) است که اغلب با تبلیغات، بازاریابی، ترویج، و یا هر یک دوجین دیگر اشتباه گرفته
کلمات وزوز در واژگان ارتباطات بازاریابی . ( به هر حال، ارتباطات بازاریابیگسترده است
مدت است که شامل تمام این رشته ها . )
روابط عمومی است در مورد انجام کاری دارای ارزش خبری را که می خواهید برای برقراری ارتباط، و پس از آن گفتن شما
مخاطبان ( و یا به احتمال بسیار زیاد ، چندین مخاطب ) آنچه شما انجام داده اند .
یکی از رایج ترین وسایل نقلیه روابط عمومیمختصر " محصولات جدید " اعلام شما در دیدن است
مجلات و نشریات تجاری . اغلب تنها چند خط یا یک پاراگراف در طول این اطلاعیه هرالد
راه اندازی محصولات و یا خدمات آینده . این اطلاعیه کوتاه معمولا توسط یک محصول جدید باعث
آزاد ، که ممکن است با اشکال مختلف ارتباطات از جمله اطلاعیه های داخلی به همراه
کارکنان سازمان و انتشار اخبار خارجی به رسانه ها، سهامداران، جامعه کاربر، و
گروه های دیگر . اخبار منتشر شده را آغاز کند زنجیره ای از اتفاقاتی را که در دید شود.
برخی از شرایط مهم است که ممکن است به شما کمک کند درک روابط عمومی وجود دارد. رسانه های خبری به همه
مکان های که در آن مردم به خواندن و یا در مورد اخبار می شنوید ، از جمله روزنامه ها، مجلات ، تلویزیون، رادیو ، و
اینترنت .
انتشار اخبار ، گاهی اوقات به عنوان آزادی مطبوعات اشاره شده است، یک سند چاپ شده یا الکترونیکی صادر شده توسط است
سازمان های که می خواهند برای برقراری ارتباط اخبار به سردبیران ، روزنامه نگاران، نویسندگان ، صنعت ، و یا گروه های رسانه ای دیگر.
روزنامه نگاران در مورد داستان ارسال برای انتشار ( اگر آن را قابل انتشار در نظر گرفته شده ) ، در حالی که سردبیران که آیا کنترل
داستان در واقع در یک روزنامه ، مجله، وب سایت ، و یا پخش می شود.
انتشار اخبار شامل حقایق مهم ، به نقل از افراد کلیدی ، باز می گردد که این خبر اتفاق افتاده است ( و یا اراده
رخ می دهد ) ، و تماس با ما برای اطلاعات بیشتر. انتشار اخبار مختصر است و معمولا اجرا می شود بیش از
دو صفحه .
فصل 1 . مقدمه 1
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: پروین مشتاقی