یکشنبه, 27 خرداد 1403

 



موضوع: تفاوت MBA آکادمیک و MBA کاربردی و مهارتی؟

تفاوت MBA آکادمیک و MBA کاربردی و مهارتی؟ 10 سال 10 ماه ago #28478

MBA آکادمیک

MBA آکادمیک آن نوعی از MBA می باشد که به صورت حداقل 2 ساله و در دانشگاهها ارائه می گردد.این نوع از mba به دلیل روح خاصی که در فضای آموزشی کلاس ها حاکم می باشد حالت تئوری و نظری به خود گرفته است.



MBA کاربردی مهارتی

MBA کاربردی مهارتی 1Year MBA آن نوعی از MBA می باشد که 1 ساله و در Business School ها ارائه می گردد. این نوع از mba به دلیل روح خاصی که در فضای آموزشی کلاس ها حاکم می باشد حالت کاملا کاربردی و مهارتی دارد.



اجزای تشکیل دهنده فضای آموزشی در دوره های کاربردی ومهارتی عبارتند از:

مخاطبین و یا دانشپذیران

به دلیل درصد قبولی بسیار پایینی که در دانشگاههای ایران برا ی پذیرش mba وجود دارد(حدود 2%) معمولا افرادی موفق به ورود به دوره می شوند که بدون تجربه کاری میباشند و غالبا افراد بدون شغل میباشند.این افراد به دلیل اینکه لمس و درک واقعی و عملیاتی از مدیریت ندارند بنابراین مخاطبین خوب و مناسبی برای به چالش کشیدن کلاس و استاد و مباحث تئوری محسوب نمی شوند.


اساتید


ویژگی بارز غالب اساتید ی که در دانشگاهها تدریس میکنند آن است که این اساتید صرفا سابقه تدریس در دانشگاه را دارند و کمتر دارای تجارب عملی حرفه ای در زمینه تدریس میباشند.بنابراین آنچه که غالبا در کلاس ها ارائه می دهند تئوری های مدیریت میباشد بدون اینگه نیم نگاهی به واقعیات کسب وکار داشته باشند.


محتوی و متدولوژی آموزشی

آنچه که به عنوان محتوی علمی در دانشگاهها ارائه می شود بیشتر تئوری می باشد ولی آنچه که در Business School ها ارائه می شود متدولوژی آموزشی Case Study و پروژه محور و محتوی آموزشی کاربردی و به روز می باشد.

مدیریت خوب هنر تبدیل مشکلات به امور جذاب، و ارائه راه حل های مشخص برای آنهاست، به گونه ای که هر کسی بخواهد برای رفع آنها اقدام نماید .
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: رزیقه غروی