پنج شنبه, 03 خرداد 1403

 



موضوع: تحلیل تبلیغ یک موسسه کاریابی

تحلیل تبلیغ یک موسسه کاریابی 10 سال 8 ماه ago #34317

تحلیل تبلیغ یک موسسه کاریابی
مجموعه تبلیغات موسسه کاریابی Jobs In Town
نخستین تکنیکی که در این مجموعه جلب توجه میکند Illusion Optical و توهم دیدن چیزیست که در واقعیت وجود
ندارد.این تکنیک معمولاً در تبلیغات سبک پارتسان)پارتیزانی( دیده میشود )تبلیغات پارتیزانی شیوه ای از ارائه پیام است که با
استفاده از مکانهای غیر منتظره و نا معمول و شیوه های غیرمرسوم اجرا میشود و عموماً ارتباط بسیار قوی با ببیننده ایجاد
میکند(. انتخاب ابعاد واقعی انسان ها و طراحی و اجرای عالی و منطبق بر مکان، به باورپذیری توهم دیداری کمک میکنند.
انتخاب ماشین های خدماتی و تصور اینکه هم اینک فردی دارد از داخل آن به شما خدمتی میکند و انتخاب صحیح اندازه ها
آنراباور پذیر تر کرده است.
اما دلیل اصلی موفقیت این تبلیغ، خلاقیت در انتخاب موضوع آنست. مخاطب این پیام گروه بزرگی از شاغلین هستند که از
کارشان راضی نمی باشند ) در زمان اجرای این مجموعه در آلمان، تنها 31 % از شاغلین کشور از کار خود رضایت داشتند.( نشان
دادن افرادی که داخل ماشین های تنگ و تاریک گیر افتاده اند و محکوم هستند تا ابد کارهای بسیار بیهوده ای مانند شستن
لباسها با دست، پیچیدن سیگاربا دست، یا حتی بازرسی چمدانها با چراغ قوه! را انجام دهند، فضایی بسیار تامل برانگیز و تاثیر
گذار ایجاد نموده است.
فضای تنگ داخل محفظه ماشینها، به نوعی نشانگر فضای تنگ بازار اشتغال است و طاق کوتاه بالای سر که اجازه بلند شدن را
نمیدهد بیانگر اینست که با انتخاب شغل غلط تا آخر عمر برده و محبوس خواهید ماند.
بعلاوه تبدیل نارضایتی معنوی به نارضایتی فیریکی و استفاده از روش طنز و اغراق در بیان یک واقعیت ساده، باعث افزایش تاثیر
گذاری تبلیغ شده است. با انتخاب روش طنز نه تنها با مخاطب از در دوستی درمی آمده ایم و اورا به فکر فرو میبریم، بلکه
بصورت ضمنی موسسه مذکور را به عنوان انتخاب درست معرفی میکنیم. هر قدر شرایط فرد داخل ماشین بد تر و مفلوک تر
باشد، تمایل بیننده برای پذیرش موسسه مذکور به عنوان منجی بیشتر میشود) استفاده از اسطوره ناجی(
انتخاب مکان های نمایش تبلیغ با توجه به محلهایی است که مخاطب بیشترین تردد را دارد) مسیر رفت و برگشت به محل کار و
هنگام استراحت پس از کار( که شامل ایستگاه مترو، پمپ بنزین، فرودگاه، کلاب، بار و مراکز خرید میشود.
از سوی دیگر، فضای تنگ و بسته و نامتناسب درون محفظه ماشین، موجب ایجاد کنتراستی شده که تاکید پیام را دو چندان
میکند. همچنین مخاطبین زیادی که از کارشان رضایت ندارند با دیدن افرادی که داخل ماشینهای تنگ و تیره گیرافتاده اند،
دچار همزاد پنداری میشوند و سوالی که پس ذهن همه آنها ایجاد میشود اینست: آیا من هم مثل اینها هستم؟ آیا کارم را دوست
دارم؟و این طرح سوال باعث ماندگاری پیام و ایجاد نیاز میشود.
در نهایت میبینیم که نحوه اجرای پیام اصلی، کاملاً منطبق بر مفهوم پیام است و بیننده را بخوبی به سمت شعار هدایت میکند
تمامی این تکنیک ها و بسیاری نکات و پیچیدگیهای دیگر، تبلیغی را خلق نموده که با درگیرسازی ذهنی مخاطبان تاثیرگذاری
قابل توجهی داشته است. این مجموعه در فاصله سالهای 6002 تا 6002 درآلمان مورد استقبال ویژه قرار گرفت و مخاطبین
موسسه را تا 62 درصد افزایش داد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: محمد احمدی