بازدید از شرکت چاپ و تبلیغات ریحان

  • پرینت
                                                           باسمه تعالي

                       مركز آموزش علمي كاربردي فرهنگ و هنر 13 تهران

                                           معاونت فرهنگي و دانشجويي

                           دفتر ارتباط به صنعت و كارآفريني ( هماورد مهارتي)
IMG 3263
 lآيا شغل شما با رشته تحصيلي شما مرتبط است؟ نوع ارتباط آن را بيان فرماييد؟

بله نام رشته تحصيلي اينجانب مديريت تبليغات تجاري مي‌باشد، از اين‌رو شغل بنده توليد و پخش كفش مي‌باشد، تبليغات تجاري مي‌تواند در معرفي صحيح محصولات و همچنين آگاه‌سازي مشتريان از وجود محصولاتمان و فروش بيشتر و سود بهتر عمل كند.

l مشخصات محيط كار مورد بازديد:

شركت چاپ و تبليغات ريحان در دو سالن و كارگاه مجزا و يك اتاق كه به آن اصطلاحاً "اتاق فرمان" اطلاق مي‌گردد تشكيل شده است. كار اين شركت دريافت خبر ارسالي توسط سردبيران روزنامه‌هايي مانند: كيش، ابتكار، 19 دي، توسعه جنوب، اعتدال، عصر رسانه و روزنامه ورزشي شوت به صورت فايل PDF از طريق ايميل مي‌باشد. پس از دريافت خبر و كنترل نهايي كار چاپ به ترتيبي كه در توضيح سوال مراحل انجام كار در موسسه مورد بازديد شرح داده مي‌شود، ذكر
خواهد شد.


l نام سازمان و يا شركت بازديد شده:

شركت چاپ و تبليغات ريحان واقع در كليومتر 11 جاده قديم كرج سعيدآباد- شركت الياف چاپ ريحان

l فعاليت اصلي شركت بازديد شده چيست؟

چاپ نشريات هفتگي و روزنامه

l رشته تحصيلي شما چه نقشي در اين شركت دارد؟

تبليغات و چاپ دو معقوله جدايي‌ناپذير هستند. صنعت چاپ نقش مهمي در تبليغات دارد. از طريق چاپ مي‌توان كتاب و نشريات و انواع كاتالوگ‌هاي تبليغاتي را بوجود آورد.

نوع سازمان چيست؟                                     دولتي                  عمومي               خصوصي

l تاريخچه تاسيس:

به صورت سهامي خاص از سال 1380 با همين نام شروع به كار نمود.

l مراحل انجام كار در اين موسسه چگونه است؟

سردبير نشريات و روزنامه‌ها، مطالب مدنظر براي چاپ را در دفتر روزنامه بسته و به صورت PDF و از طريق ايميل براي مدير مسئول واحد چاپ ارسال مي‌كند. پس از مونتاژ مطالب، صفحه زينك تهيه شده و زينك‌ها داخل دستگاه پليت رنگ‌آميزي و خشك مي‌شود، بعد ليزر عكس‌ها شروع شده و عمل خم و پانچ زينك انجام مي‌شود. مرحله بعد چاپ به وسيله دستگاه‌هاي تمام اتوماتيك مي‌باشد. در مرحله آخر عمل برش و بسته‌بندي نشريات صورت مي‌گيرد.

l رشته تحصيلي شما در اين محيط كار چه نقشي دارد؟

تبليغات تجاري طيف وسيعي از ارتباطات را شامل مي‌شود، در اين راستا صنعت چاپ و نشر مي‌تواند با ابزارهاي در اختيار خود در جهت تحقق اهداف تجارت به كار گرفته شود، پس به نوعي مي‌توان گفت چاپ و نشر تكميل كننده و ياري‌رساننده تبليغات و ابزاري براي به ثمر رساندن آن است. از طرفي تبليغات تجاري مي‌تواند باعث رونق بازار صنعت چاپ شود.

l چه توانمندي‌هاي شخصيتي و جسمي براي احراز شغل مرتبط با رشته تحصيلي شما متصور است؟

به لحاظ شخصيتي فرد مي‌بايست داراي خلاقيت و نوآوري و از روابط عمومي بالا برخوردار باشد و همچنين در كار خود توانايي تمركز و وقت كافي را دارا باشد. قدرت تحليل و تفكيك موضوعات را در بحث تبليغات و تجارت داشته باشد. كار را جدي گرفته و وقت كافي براي آن در نظر گرفته شود.

l شرايط شغل‌هاي مرتبط با رشته تحصيلي خود را از لحاظ موارد زير توضيح دهيد:

1-     سختي و پيچيدگي

2-     قوانين و مقررات انجام كار

3-     مباحث ايمني و بهداشت

4-     مباحث فرهنگي و اجتماعي ( جاذبه و انگيزه‌هاي شغلي)



1-سختي و پيچيدگي: مهم‌ترين وظيفه تبليغات تجاري شناخت افكار مشتريان و نفوذ در آن براي جلب رضايت افكارعمومي نسبت به كالا يا خدمتي است كه به دنيال تبليغ و تشريح و در نتيجه فروش آن هستيم. بي‌ترديد اين وظيفه در قالب مجموعه‌اي از فعاليت‌هاي تبليغي صورت مي‌گيرد.

2-قوانين و مقررات انجام كار: اهميت و ضرورت قوانين و مقررات تبليغات در جامعه امروز تا آنجاست كه بسياري از تجار و بازرگانان به اين نتيجه رسيده‌اند كه بايد اين مساله را جدي گرفت و به صورت عملي آن را دنبال كرد.

3-مباحث ايمني و بهداشت: سازمان بين‌المللي كار روز 28 آوريل را به عنوان روز جهاني ايمني و بهداشت كار اعلام نموده و هر سال ضمن اختصاص برنامه‌هاي خاص، شعاري براي اين روز اعلام مي‌نمايد. شعار سال2013 اين روز پيشگيري از بيماري‌هاي ناشي از كار تاكيد مي‌نمايد.

4-مباحث فرهنگي و اجتماعي: تبليغات تجاري تاثير ناخودآگاه و آهسته اما عميق بر باورها، سنت‌ها و آرزوها و آداب و رسوم مخاطبان باقي مي‌گذارد. بايد عنوان كرد كه تبليغات موثر فهرستي از فرهنگ عمومي مردم است.



l شغل‌هاي مرتبط با رشته تحصيلي شما در خارج از كشور چه جايگاهي دارد؟

با توجه به تاثير مثبت اين‌گونه شغل‌ها بر روي فروش و بازاريابي محصولات توليدي در كشورهاي مختلف از جايگاه مناسبي در سطح جامعه برخوردار است و در بين اكثر مردم شناخته شده است.

l تاريخچه مشاغل مرتبط با رشته تحصيلي شما در ايران و جهان چگونه است؟

تبليغ از دوران ماقبل تاريخ آغاز شد. نوعي ارتباط درخصوص وجود و دسترس بودن اجناس و كالاها بوده‌است. برخي از تصاويري كه بر روي ديورهاي غارهاي اوليه نقش بسته است مربوط به سازندگان اشياي ابتدايي است. تبليغات نو در اواخر قرن نوزدهم و اوايل قرن بيستم در كشور آمريكا است. در ايران نيز به وسيله آگهي‌رساني، نصب تابلو و جارچي‌ها بوده‌است.

l مشاغل مرتبط و همگون با رشته تحصيلي خود را نام ببريد؟

گرافيك، بازاريابي، چاپ، شغل‌هاي مربوط به رسانه‌ها از قبيل تلويزيون، راديو، سينما.

l خصوصيات هريك از مشاغل مرتبط با رشته تحصيلي خود را بيان كنيد؟

تبليغات: ايجاد بازار كار و سرمايه و رونق دادن به تجارت و بازرگاني مي‌باشد. همچنين باعث رونق در كسب و كارهاي مرتبط هم مي‌شود.

تجارت: تجاري شدن باعث افزايش و گسترش فضاي فعاليت در پهناي وسيع اقتصاد جهان كه همان دهكده بزرگ است، مي‌گردد.

l چه تجهيزاتي مورد نياز شغل مرتبط با رشته تحصيلي شماست؟

كامپيوتر، ماهواره، اينترنت، رسانه‌هاي تصويري و شنيداري، انواع دوربين، كپي، اسكنر، پرينتر، انواع دستگاه چاپ.

l به نظر شما حوزه كارآفريني و ايجاد شغل جديد در رشته تحصيلي شما چگونه ايجاد مي‌شود؟

مهمترين فاكتور شناسايي نيازهاي مخاطبان بالفعل و بالقوه در گام بعدي پاسخگويي مناسب و بهنگام به آن نيازها و مطالعه صنايع و حوزه‌هاي مختلف و شناسايي خلاءهاي موجود مي‌تواند به ايجاد شغل منجر گردد.

l به نظر شما چه مهارت‌هايي در آينده پس از گذراندن دروس رشته به دست خواهيد آورد؟

اصلاح و بهبود شيوه‌هاي تبليغات

امكان بكارگيري تكنولوژي‌هاي نوين در حوزه تبليغات تجاري

آسيب شناسي شيوه‌هاي تبليغات تجاري فعلي

ابداع و خلاقيت در حوزه‌هاي كاري مختلف

l آيا علاقه به ايجاد كار و حرفه مطابق با رشته تحصيلي خود داريد؟

بله دارم و در حال حاضر كاري كه مطابق رشته تحصيلم باشد را دارم. با تبليغات خوب مي‌توانم محصولاتم را بهتر به فروش برسانم.      

نويسنده : محمد مهدی اسلامی

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.