مدیریت بازاریابی

  • پرینت

مدیریت بازاریابی

تعریف درس:

هدف درس:

دانشجو اصول مدیریت و بازار را درک و به کار بندد.


رئوس و ریز محتوا:

1.شناخت بازار
   الف)بازار:تعاریف و مفهوم بازار،ماهیت بازار،واحدهای اقتصادی ،صنعتی و خدماتی
   ب)طرح ریزی سیاست بازار شناسایی بازار و مراحل احاطه بر بازارو عوامل بازار
   پ)عرضه و تقاضا، تحلیل اقتصادی بازار
   ت)لزوم بازاریابی و مدیریت بازاریابی و رابطه ی بازاریابی با علوم . دانش های دیگر
   ث)اهمیت مدیریت بازاریابی و فلسفه و نقش آن در مدیریت بازار
   ج)اثرهای بازاریابی بر کل جامعه
   چ)تاثیر عوامل اقتصادی ،اجتماعی،فرهنگی ، سیاسی بر بازاریابی،سازمانهای مردمی غیر دولتی و بازاریابی،
   ح)شهروندان و اقدامهای عمومی جهت حمایت از مصرف کننده و طرفداران محیط زیست و....
   خ)اقدام های عمومی برای قانونمند کردن بازاریابی
   د)ویژگیهای مدیریت بازاریابی و شیوه  مدیریت بازار در قرن جدید
2.مدیریت بازار:
   الف)تشکیلات و وظایف بازاریابی
   ب)ابزار و فرایند مدیریت بازاریابی و تشریح وظایف
   پ)تعین راهبردهای بازاریابی
   ت)شناسایی فرصت های بازار : منابع اصلی دریافت فرصتها،چگونگی ارزیابی فرصتها و شیوه ی انتخاب بهترین فرصتها و تولید عرضه ی فراورده های تازه و بی سابقه با توجه به مسیر رشد اجتماعی.
   ث)طراحی آمیزه ی بازاریابی بر اساس اندیشه عامل آمیزه بازاریابی
   ج)استراتژیهای رقابتی و اهمیت آن
   چ)رعایت اصول اخلاق در بازاریابی
   ح)به کارگیری تبادل نظر و انتقال ارزش و نوآوری در بازاریابی
3.واژه های انگلیسی:
معرفی واژها و اصطلاحات انگلیسی مربوط به درس در طول درس در طول دورهچ


منابع:

-  بلوریان تهرانی، محمد(1380)، بازاریابی و مدیریت بازار، نشریه موئسسه مطالعات و پژوهشهای  بازرگانی چاپ سوم
- رنجبران بهرام (1378) ، مدیریت بازار،تهران :ناشر موئسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی
- اسلام، علی اکبر (1385)، برنامه ریزی بازاریابی ، تهران  ناشر موئسسه ی مطالعات و پژوهشهای بازرگانی، چاپ دوم
- فیلیپ ، کاترا گری آرمسترانگ (1380) ، اصول بازاریابی دو جلد، مترجم علی پارسائیان ، تهران انتشارات آیلار ،چاپ هشتم
 
نويسنده :

این کاربر مطلب منتشر شده دارد.