مدیریت بازاریابی
- توضیحات
-
منتشر شده در جمعه, 11 بهمن 1392 15:32
-
بازدید: 1296
مدیریت بازاریابی
تعریف درس:
هدف درس:
دانشجو اصول مدیریت و بازار را درک و به کار بندد.
رئوس و ریز محتوا:
1.شناخت بازار
الف)بازار:تعاریف و مفهوم بازار،ماهیت بازار،واحدهای اقتصادی ،صنعتی و خدماتی
ب)طرح ریزی سیاست بازار شناسایی بازار و مراحل احاطه بر بازارو عوامل بازار
پ)عرضه و تقاضا، تحلیل اقتصادی بازار
ت)لزوم بازاریابی و مدیریت بازاریابی و رابطه ی بازاریابی با علوم . دانش های دیگر
ث)اهمیت مدیریت بازاریابی و فلسفه و نقش آن در مدیریت بازار
ج)اثرهای بازاریابی بر کل جامعه
چ)تاثیر عوامل اقتصادی ،اجتماعی،فرهنگی ، سیاسی بر بازاریابی،سازمانهای مردمی غیر دولتی و بازاریابی،
ح)شهروندان و اقدامهای عمومی جهت حمایت از مصرف کننده و طرفداران محیط زیست و....
خ)اقدام های عمومی برای قانونمند کردن بازاریابی
د)ویژگیهای مدیریت بازاریابی و شیوه مدیریت بازار در قرن جدید
2.مدیریت بازار:
الف)تشکیلات و وظایف بازاریابی
ب)ابزار و فرایند مدیریت بازاریابی و تشریح وظایف
پ)تعین راهبردهای بازاریابی
ت)شناسایی فرصت های بازار : منابع اصلی دریافت فرصتها،چگونگی ارزیابی فرصتها و شیوه ی انتخاب بهترین فرصتها و تولید عرضه ی فراورده های تازه و بی سابقه با توجه به مسیر رشد اجتماعی.
ث)طراحی آمیزه ی بازاریابی بر اساس اندیشه عامل آمیزه بازاریابی
ج)استراتژیهای رقابتی و اهمیت آن
چ)رعایت اصول اخلاق در بازاریابی
ح)به کارگیری تبادل نظر و انتقال ارزش و نوآوری در بازاریابی
3.واژه های انگلیسی:
معرفی واژها و اصطلاحات انگلیسی مربوط به درس در طول درس در طول دورهچ
منابع:
- بلوریان تهرانی، محمد(1380)، بازاریابی و مدیریت بازار، نشریه موئسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی چاپ سوم
- رنجبران بهرام (1378) ، مدیریت بازار،تهران :ناشر موئسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی
- اسلام، علی اکبر (1385)، برنامه ریزی بازاریابی ، تهران ناشر موئسسه ی مطالعات و پژوهشهای بازرگانی، چاپ دوم
- فیلیپ ، کاترا گری آرمسترانگ (1380) ، اصول بازاریابی دو جلد، مترجم علی پارسائیان ، تهران انتشارات آیلار ،چاپ هشتم
نويسنده :
این کاربر مطلب منتشر شده دارد.