پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403

 



‌ همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی،مردم را با فواید نذر کتـاب آشنا کنیـم

واحد 13تهرانمدیر گروه رشته روابط عمومی مرکز علمی کاربردی واحد 13 با اشاره به اهمیت و ضرورت نذر کتاب در جامعه و گسترش فرهنگ کتاب خوانی، گفت:‌ باید مردم و علاقه مندان به رشد جامعه را با فواید و ثمرات این اقدام حسنه فرهنگی آشنا کنیم.
به گزارش روابط عمومی مرکز علمی کاربردی واحد 13، رجبعلی سالاریان در آیین گشایش مراسم نذر کتاب در مرکز علمی کاربردی واحد ۱۳ که روز گذشته در سالن خوارزمی این دانشگاه برگزار شد ، با بیان این مطلب گفت:‌ متاسفانه آمار کتاب خوانی در کشورمان نسبت به کشورهای توسعه یافته بسیار ناچیز است و بخشی از این مسئله به نهادینه نشدن فرهنگ کتاب خوانی و همچنین قیمت کتاب به تناسب درآمد برمیگردد.
وی گفت:‌ امیدوارم این اقدام که در این دانشکده شروع شده است، آغازی بر ادامه این فعالیت های حسنه در سایر مراکز علمی و آموزشی کشور باشد و هر فرد فرهنگی و علمی کشور به تناسب توان خود نقشی در آن ایفا کند.
وی گفت:‌ در صورت انجام چنین اقدامات خداپسندانه ای است که اقشار مختلف مردم این امکان را بدست می آورند تا به کتاب های مفید بیشتری دسترسی داشته باشند.
وی افزود:‌ نذر کتاب در واقع تامین غذای روح افراد مختلف جامعه است، این نوع نذر علاوه بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می تواند باعث افزایش سطح آگاهی جامعه در حوزه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و هنری شود و قدرت تصمیم گیری و تعقل را در جامعه افزایش دهد.
این استاد دانشگاه افزود:‌ در اینگونه شرایط، افراد بیشتری می توانند به کتاب به عنوان دوستی مهربان دسترسی داشته باشند و از طریق آن حتی مشکلات فرهنگی و اجتماعی پیرامون خود را برطرف کنند و بر بار علمی و ادراکی خود بی افزایند.
وی با اشاره به اینکه مردم ایران اهمیت خاصی برای سنت حسنه نذر قائل هستند، اظهار داشت:‌ هنوز آنچنان که باید مردم کشورمان با فرهنگ نذر کتاب آشنا نیستند و از این رو از فرهیختگان و جامعه دانشگاهی انتظار می رود در راستای اطلاع مردم در خصوص اهمیت و ضرورت این فرهنگ تلاش کنند.


کتاب عنصر جدانشدنی تمدن بشری است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد 13 گفت:‌ با وجود ظهور فناوری های ارتباطی مختلف و رایانه و شبکه های اجتماعی، کتاب همچنان جایگاه خود را دارد چرا که به عنصر جدانشدنی از تمدن بشری تبدیل شده است.
به گزارش روابط عمومی مرکز علمی کاربردی واحد 13، انسیهصفاپور در آیین گشایش مراسم نذر کتاب در مرکز علمی کاربردی واحد ۱۳ با بیان این مطلب گفت: بین انسان بودن و آدمیت  فاصله وجود دارد و تنها در شرایطی که انسان به فکر دیگر افراد جامعه باشد و به به دنبال بهبود میزان دانش سایرین باشد از ادمیت به سمت انسانیت حرکت کرده است.
وی گفت:‌ جامعه ای پیشرو است که میزان کتاب خوانی در آن قابل توجه باشد بنابراین اگر می خواهیم نقشی در ارتقاء کشورمان در حوزه های مختلف داشته باشیم باید فرهنگ کتاب خوانی را در جامعه گسترش دهیم.
صفاپور یکی از راه های گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه را اهداء کتاب به دیگران به عنوان هدیه یا نذر دانست.
وی گفت:‌ نذر کتاب اقدامی نو و باارزش شد و به ما یادآوری می کند که نذر دادن تنها سیر کردن شکم سایرین نیست و می توان با انجام اقدامات انسان دوستانه بدون کسب درآمد در مسیر درست زندگی حرکت کرد.
نذر کتاب انقلابی در حوزه علم و فرهنگ کشور ایجاد خواهد کرد به شرط آنکه ما نذورات فرهنگی از جمله نذر کتاب را جدی بگیریم و در راستای ترویج و گسترش آن کوشا باشیم.
 دکتر جاوید مهر در آیین گشایش مراسم نذر کتاب در مرکز علمی کاربردی واحد ۱۳ با بیان این مطلب گفت: ما در دانشگاه مشق می نویسیم و برخی اوقات اشتباه می کنیم و انقدر خطا و آزمون می کنیم تا  زمان اقدام عملی در سطح وسیع تر دچار اشتباه نشویم .
وی گفت:‌ ما در دانشگاه مهارتهای لازم را برای بهبود وضعیت کشور خود یاد می گیریم و من امیدوارم تک تک دانشجویان این سرزمین بتوانند مهارت های خود را به صورت بالفعل درآورند و برای کشورمان در بخش های مختلف افتخار آفرینی کنند.
دکترجاوید مهر در ادامه با تجلیل از نذر کتاب در دانشگاه جامع واحد 13، که برای نخستین بار در تاریخ این دانشگاه صورت گرفته است، به نظریه ادوین هابل در خصوص ایجاد عالم هستی پس از یک انفجار بزرگ اشاره کرد و گفت:‌ نذر کتاب می تواند یک بیگ بنگ یا انفجار بزرگ در حوزه فرهنگی کشور باشد اما به شرط آنکه تمام افراد دلسوز و دست اندرکار در امور فرهنگی و مردم به آن اهمیت دهند و در واقع این موضوع را جدی بگیرند.
وی تصریح کرد:‌ چرا که دانش است که تمام تغییر و تحولات را بوجود می آورد. بنابراین فرهنگ نذر کتاب باید نهادینه شود تا مردم محروم جامعه نیز بتوانند از نعمت استفاده از کتاب بهره مند شوند.
ایشان با بیان اینکه باید از تمام ابزار برای گسترش این فرهنگ استفاده کرد، اظهار داشت:‌ امیدوارم روزی شاهد این باشیم که نذر کتاب در کشورهمگانی شده است.
مراسم نذر کتاب همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی توسط دانشجویان روابط عمومی ( گرایش الکترونیک ) از 24 آبان ماه در دانشگاه جامع واحد 13 آغاز شده است و تا 29 آبان ماه ادامه دارد.
علاقه مندان به شرکت در این اقدام فرهنگی و خداپسندانه می توانند کتاب های خود را به نشانی ساختمان مرکزی ،خیابان دکتر فاطمی ، روبروی هتل لاله ، پلاک 261 و همچنین به آدرس ساختمان شماره 2، بالاتر از میدان ولیعصر ، خیابان زرتشت شرقی پلاک 45 ارسال نمایند.

نويسنده :

این کاربر مطلب منتشر شده دارد.