چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403

 



بازديد دانشجويان روابط عمومي مقطع كارشناسي از روزنامه اطلاعات

واحد13دانشجويان دانشگاه علمي كاربردي واحد 13 تهران به مناسبت بازديد از روزنامه اطلاعات ،شنبه مورخ26 مهر 93 با حضور استاد نوراني، سيد كمال الدين محمديان مدير روابط عمومي روزنامه اطلاعات ،كامران نرجه خبرنگار پيشكسوت روزنامه اطلاعات و دانشجويان ترم 6 رشته روابط عمومي برگزار شد.
در ابتداي اين گفتگوی صمیمی كامران نرجه خبرنگار پيشكسوت روزنامه اطلاعات ضمن تشكر از حضار با اشاره به فعاليت 26 ساله خود در اين روزنامه افزود: روزنامه اطلاعات قديمي ترين روزنامه در حال انتشار تاريخ روزنامه است كه در 5 تير 1305 نخستين شماره آن توسط عباس مسعودي در خيابان صور اسرافيل به چاپ رسيد.
وی در خصوص سرویس گزارش نویسی افزود:قدمت گزارش نویسی این روزنامه بیش از روزنامه کیهان بوده به طوری که این سرویس در حدود 60 سال قدمت دارد .
بنابراین بسیاری از رویدادهای رخ داده در جامعه در قالب خبر خلاصه نمی شود بلکه برای درک بهتر مخاطب از موضوع از ابزار گزارش استفاده میشود که به عنوان مثال با نزدیک شدن به فصل سرما ،سیستم شبکه انتقال گازی برای مصرف کنندگان پاسخگو نبوده بنابراین مردم را به صرفه جویی دعوت میکنیم.اما حواشی این موضوع در چگونگی صرفه جویی این منبع مهم را در قالب گزارش گردآوری می کنیم.
وی پیرامون تعریف گزارش گفت:رویدادهای عمومی مورد نظر، با استفاده از نظرات مردم ،دستگاه های ذی ربط و نظز خود گزارشگر شکل گزارشی به خود میگیرد که در نهایت گزارشی کامل و جامع تهیه و چاپ می شود.
...........................................................
همچنین گزارش 1 شماره ای،به گزارشی گفته می شود که تمام حرف گزارشگر یکجا در یک روز در روزنامه چاپ می شود و اگر گزارشگر مطلبی بیش از فضای مورد نظر در روزنامه داشته باشد ادامه آن گزارش در روز بعد منعکس شده و به آن 2 شماره ای می گویند.
در روزنامه گزارش 3 شماره ای وجود ندارد و اگر گزارش بخواهد دنباله دار باشد از قالب گزارش خارج شده و در قالب پاورقی گنجانده میشود و نیز اگر اخباری همچون فقر، ثروت، کاهش دما ، گرانی و ... که برای عامه مردم دربرگیری بیشتری داشته باشد،آن را در روزنامه چاپ میکنیم و در غیر اینصورت سرویس گزارش تمایلی به چاپ آن ندارد.
گزارش نه تنها در روزنامه اطلاعات بلکه در رسانه های مکتوب ،مهمترین بخش مکتوب رسانه محسوب می شود و سعی دارد در این خصوص غنی ترین ابزار و نیروها را برای این سرویس انتخاب کند.
همچنین شخص گزارشگر باید با آگاهی کامل از حوزه های علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ... برخوردار باشد تا بتواند با اشراف کامل در خصوص هر موضوعی نظر دهد.
وي با اشاره به اينكه اين روزنامه يكي از مجهز ترين چاپ خانه هاي قاره آسيا را داراست ،افزود: در اينجا ما دانشكده چاپ داريم كه علاوه بر چاپ داخلي روزنامه در سطح بين الملل در شهرهايي همچون لندن و نيويورك با دو زبان فارسي و انگليسي را ارسال ميكنيم .
وي بيان كرد: اين روزنامه به عنوان گسترده ترين شبكه خبري در خاور ميانه محسوب ميشود كه 300 هزار نمايندگي در روستا ها و مراكز استان ها در حال فعاليت هستند كه 15000 هزار سازمان وابسته به دولت و غير دولتي با ما در ارتباط هستند.
وي پيرامون اينكه" مجله تهران " تنها نشريه فرانسوي زبان ايران به شمار ميرود ، ياد آور شد: مجله دنياي ورزش، ماهنامه اطلاعات علمي ، سياسي ، ماهنامه "حكمت معرفت " در حوزه مباحث فلسفي از ديگر محصولات و برند اين روزنامه است .
در ادامه اين بازديد سيد كمال الدين محمديان مدير روابط عمومي روز نامه اطلاعات گروه را با ديگر قسمت هاي مختلف اين روزنامه از جمله صحافي ، چاپ ، ليتوگرافي ، تحريريه ،واحد چاپ كتاب ،نشريات ،موزه، نوار نقالی سراج (انتقال چاپ و توزیع )، چگونگي نحوه چاپ و ديدار با آقاي دعائی نماینده مقام معظم رهبری و مدير مسئول روزنامه اطلاعات آشنا كرد.
گفتني است : در طول بازديد ،دانشجويان عكاس از روند بازديد عكاسي كرده و در پايان بازديد عكس يادگاري از كليه حاضرين در اين بازديد گرفته شد.

نويسنده :

این کاربر مطلب منتشر شده دارد.