پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403

 



حضور زیبای مرکز 13 تهران در دومین جشنواره آثار و تولیدات دانشجویی

واحد13

اجرای زنده موسیقی توسط انجمن بال موسیقی مرکر13 تهران

در چهارمین روز از دومین جشنواره آثار و تولیدات دانشجویی کم کم به ساعت 13 نزدیک می شدیم که طنین دلنشین موسیقی و آواز از مرکز 13 تهران به گوش می رسید ،در اندک زمانی توسط رادیو جشنواره نیز به تمامی غرفه داران اطلاع شد و اطراف غرفه واحد 13 تهران راکه در بدو ورود به سالن اصلی نمایشگاه قرار داشت مملو از دوستداران این هنر کرد.
از مدعوین به نام آن می توان به جناب آقای دکتر شاه آبادی و جناب آقای کلانتری اشاره کرد ،گروه اجراکننده که از اعضای اصلی انجمن بال موسیقی مرکز 13 تهران بودند عبارتنداز: آقایان شیرازی (گیتاریست-خواننده)،پور مهدی(گیتاریست) که با نواختن ملودی ای ایران شور و هیجان وصف ناپذیری را به مدعوین هدیده کردند و مورد تحسین جناب دکتر شاه آبادی نیز قرار گرفتند در ادامه دکترشاه‌آبادی تاکید کرد: این جشنواره در 9 محور «هنرهای تجسمی، هنرهای تصویری و سینما، موسیقی، جنبه‌های فرهنگی، بخش علمی و پژوهشی برگزار خواهد شد. وی گفت: در این جشنواره بخش‌های رقابتی و غیر رقابتی نیز وجود دارد که بخش علمی و پژوهشی یکی از بخش‌های رقابتی این جشنواره است. شاه آبادی در ادامه تصریح کرد: هدف از برگزاری دومین جشنواره آثار و تولیدات دانشجویی در زمینه فرهنگ و هنر این است که فرصت‌های شغلی بیشتری برای فارغ‌التحصیلان و دانشجویان در حین تحصیل ایجاد شود.  وی اضهار داشت: بخش‌های روابط عمومی، حوزه قرآن و عترت، زبان و ادبیات و گردشگری نیز از محورهای دیگر دومین جشنواره آثار و تولیدات دانشجویی در زمینه فرهنگ و هنر است.



از دیگر اتفاقاتی که در چند روز اولیه نمایشگاه رخ داد حضور جناب آقای بابایی شهردار منطقه 6 تهران بود که در دیدارش از دومین جشنواره آثار و تولیدات دانشجویی فرهنگ و هنر سراسر کشور اظهار کرد: دستاورد های علمی و کاربردی دانشجویان باید تبدیل به تولید و ثروت ملی شود تا از این مسیر به تولید کار و ثروت منجر شود. متاسفانه آنچه در حال حاضر در کشور داریم تورم علمی است و همه به دنبال مدرک برای به دست آوردن کار اداری هستند، بنابراین دانشگاه علمی کاربردی به عنوان یکی از حلقه‌های مفقوده به شماره می‌آید که نسل جوان بیکار ما می‌تواند با آموزش در آن به نیروی کار شکوفا تبدیل شود و این کار طلیعه خوبی برای آینده ایران است.
وی افزود: بخش علمی ما باید کاربردی شود تا به معنای واقعی به کار و تولید ثروت تبدیل شود و این امر به عزم ملی اعم از توجه قانونگذاران، دولت و بخش خصوصی نیاز دارد. در این میان حلقه مفقوده بخش خصوصی را به آموزش علمی کاربردی اضافه کنید و با ورود سرمایه‌گذار و حمایت دولت این نیروی کار می‌تواند وارد بازار شود تا در نهایت از قدرت ملی ما که دانشجویان هستند استفاده کنیم.
مدیریت شهرداری منطقه 6 با اشاره به این که اگر نیروی کار تبدیل به زایش صنعتی نشود باعث سرخودگی در جامعه خواهد شد، بیان کرد: اصحاب رسانه کمک کنند تا امر آموزش کاربردی نهادینه شود و دولت نیز با دادن اختیار به بخش خصوصی به شکوفایی حوزه‌های فرهنگی و هنری کمک کند.
وی درباره چگونگی همکاری شهرداری با دانشجویان علمی کاربردی گفت: شهرداری به قدر وسعت مدیریت شهری آمادگی دارد از تولیدات این دانشجویان حمایت کند. بیش از 20 تفاهم‌نامه میان شهرداری با مراکز علمی و دانشگاه‌ها در حوزه‌های زیباسازی، فنی، عمرانی، مبلمان شهری، پسماندها، حیوانات موذی و ... این تبادل علمی و همکاری‌ها وجود دارد. و در همه حوزه‌های شهری می‌توانیم از این دستاوردها استفاده کنیم. با این حال همه این مسائل به دست شهرداری نیست.
بابایی در خصوص بهتر شدن جشنواره در آینده نیز اظهار کرد: خوب بود از تمام قومیت‌ها، لباس، فرهنگ، آداب و رسوم و دستاوردهای هر استان در این نمایشگاه استفاده می‌شد و از هر استان، آثار ملی که روبه فراموشی است، همچنین نمادهای فرهنگ ایرانی اسلامی هر استان حضور داشته باشد. از سوی دیگر با تخصصی شدن جشنواره از حضور غرفه‌های تکراری جلوگیری شود و با بستن تفاهم‌نامه با سایر نهادها به صورت نمادین به گسترش این جشنواره کمک شود. وجود فعالیت‌های جنبی به صورت موسیقی و نمایش به حضور همه سلیقه‌ها و جذب مخاطب کمک شایانی خواهد کرد.

«دومین جشنواره آثار و تولیدات دانشجویی فرهنگ و هنر سراسر کشور» از 20 بهمن ماه در تالار وحدت آغاز به کار کرده است و تا 26 بهمن ماه به کار خود ادامه خواهد داد.



تصاویری از آثار دانشجویان در غرفه مرکز 13 تهران 




نويسنده :

این کاربر مطلب منتشر شده دارد.