چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403

 



نشست تخصصی پنل دیپلماسی فرهنگی و راهبردهای کلان آن

واحد13در عصر روز دوشنبه 24آذر ماه حضور جمع کثیری از دانشجویان رشته های روابط عمومی و امور فرهنگی در سالن همایش خوارزمی برگزاری مراسم باشکوهی را نوید می داد.
کم کم با گذشتن عقربه ها از ساعت 16:30 سالن خوارزمی مملو از جمعیت دانشجویان ،مدرسان و کادر اجرایی شده بود .به ساعت 17نزدیک می شدیم که میهمان اصلی نشست جناب دکتر صالحی امیری مشاور فرهنگی رییس جمهور و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با قدومشان مراسم را به طوررسمی آغاز نمودند.
در ابتدای مراسم به رسم همیشگی سرود جمهوری اسلامی ایران عزیزمان طنین انداز شد و در ادامه از قرائت چند از کلام الله مجید توسط قاری بین المللی کشور عزیزمان جناب آقای جعفرزاده بهره مند شدیم.در ادامه جناب استاد خواجه خبار با بیان شیرین خود مطالب ارزشمندی را بیان نمودند .لازم به ذکر است این مراسم به همت گروه روابط عمومی و مدیر گروه آن  جناب آقای سالاریان برگزار گردید.

جناب دکتر صالحی امیری مطالب خود را این چنین آغاز نمودند:
جهانیان در مورد ایران عزیز ما دارای 3 ذهنیت متفاوت می باشند که عبارتنداز:
1.ایران نفتی
2.ایران هسته ای
3. ایران فرهنگی
در ایران نفتی ،ما دارای قدمتی 100ساله در تولید نفت جهان داشته و داریم و در بعد ایران هسته ای نگرشی متفاوت از آن وجود دارد و سوءاستفاده گرهایی همچون کشور همسایه (عربستان)ازاین موضوع برای اینکه ایران را یک کشور نا امن و عقب مانده معرفی نماید و به نوعی ایران گریزی و ایران هراسی را ترویج دهد استفاده میکند.
در بعد آخر ایشان به ایران فرهنگی اشاره نمودند که دارای تمدن پرباری همچون تمدن 3000ساله جیرفت است.
دکتر صالحی امیری در ادامه افزودند:دیپلماسی فرهنگی را به وضوح می توان در عملکرد کشور فرانسه دید که در این چند دهه اخیر توانسته زبان رسمی خود را وارد کشورهای آفریقایی کرده ،به صورتی که اکثریت روسای این کشور ها به زبان فرانسه صحبت میکنند و به زودی در نظر دارد شعبه ای از موزه لور فرانسه را در خاورمیانه و در کشور امارات پیاده سازی نماید تا به این نحو هم که شده فرهنگ خود را در خاورمیانه رشد و ارتقا دهد .
در ادامه نشست توسط هیئت موسس مرکز سرکار خانم صفاپو ، ریاست مرکزجناب آقای دکتر جاوید مهر ، معاونت آموزشی سرکارخانم نبی یان و مدیر گروه رشته روابط عمومی جناب آقای سالاریان از جناب دکتر صالحی امیری جهت حضورشان در نشست با اهدا لوح و گل تشکر و قدردانی شد.

نويسنده :

این کاربر مطلب منتشر شده دارد.