جمعه, 31 فروردين 1403

 


daneshjo jadid
 راهنمای دانشجویان و اخبار دانشجویان ورودی جدید  
دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد13
pajoh2 copy
کارکاه ها و نشست های تخصصی  مجازی    
دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد13
paziresh1111111
پذیرش دانشجو بدون کنکور ، ثبت نام از طریق سایت    
دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد13
anjoman1
سامانه آموزش مجازی   
برای ورود به سامانه کلیک نمایید
anjoman1
ارسال سوال و درخواست
از طریق تیکتینگ
  
(پاسخگویی آنلاین)

10 copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy
ثبت نام ، انتخاب واحد ، پرداخت شهریه 

12 copy copy copy copy copy copy copy 1 copy
زمان ثبت نام،انتخاب واحد ،
حذف و اضافه و برنامه هفتگی 

anjoman1
 انجمن های علمی دانشجویی
و سامانه آموزش مجازی 

karvarzi copy
اخبار کارورزی 
فرهنگ و هنر مرکز 13 


جامعه شناسی تبلیغات

جامعه شناسی تبلیغات

تعریف درس:


هدف درس:

دانشجو تاثیر تبلیغ در جامعه و تاثیر جامعه بر تبلیغ را درک نماید.


رئوس و ریز محتوا:

1.مفهوم جامعه شناسی تبلیغات
   الف)تعاریف و مفهوم جامعه شناسی تبلیغات،اهمیت و ضرورت جامعه شناسی تبلیغات،انواع جوامع تبلیغاتی و نظام های تبلیغاتی
   ب)بررسی نظریه های تبلیغ
   پ)فرهنگ اسلامی و تاثیر آن در تبلیغات
   ت)اثرات اجتماعی،سیاسی،اقتصادی،فرهنگی،روانی و اخلاقی تبلیغ در جامعه
   ث)تبلیغ و هنر،تاثیر هنر بر جامعه و برعکس،جامعه شناسی هنر
   ج)نقدهای وارد بر تبلیغات،معرفی آسیبهای تبلیغات برای جامعه یا فرد،حقوق مخاطبان
2.جامعه شناسی تبلیغ فرهنگی
   الف)معرفی تبلیغات فرهنگی،حوزه فعالیت و ویژگی های تبلیغات فرهنگی،اهداف تبلیغات فرهنگی،استراتژی و روشها
   ب)نقش تبلیغات در تغییرات فرهنگی،تاثیر فرهنگ،اقتصاد،اجتماع و سیاست بر تبلیغات فرهنگی
   پ)رفتار مخاطبان،فرهنگ ملی و اسلامی و شیوه های تبلیغ آن،نکته ها و هشدارهای تبلیغ فرهنگی،شیوه های ارزشیابی اثر بخشی تبلیغات فرهنگی
   ت)جایگاه و شیوه های امر به معروف و نهی از منکر و  وظایف آمرین و ناهیان مبلغ و وظایف مبلغ در اسلام،شزایط مبلغ و اخلاق مبلغ
   ث)انواع جوامع فرهنگی،تبلیغات و مدرنیسم و پست مدرنیسم،تبلیغات و جهانی شدن،رسانه ها و صنعت فرهنگ
3.جامعه شناسی تبلیغ سیاسی
   الف)معرفی تبلیغات سیاسی،حوزه فعالیت و ویژگی ها تبلیغات سیاسی،اهداف تبلیغات سیاسی،استراتژِ و روشها
   ب)نقش تبلیغات در تغییرات سیاسی و رفتارهای سیاسی مردم،تاثییر فرهنگ،اقتصاد،اجتماع و سیاست بر تبلیغات سیاسی
   پ)ابزارهای تبلیغات سیاسی،مشارکت مردم و دموکراسی،رفتار سیاسی مردم،نکته ها و هشدارهای تبلیغ سیاسی،شیوه های ارزشیابی اثربخشی تبلیغات سیاسی
4.جامعه شناسی تبلیغ تجاری
   الف)معرفی تبلیغات تجاری،حوزه فعالیت و ویژگی ها تبلیغات تجاری،اهداف تبلیغات تجاری ،استراتژی و روشها
   ب)جامعه شناسی تبلیغات تجاری،رفتار مصرف کننده،بازاریابی و مشتری مداری،نقش تبلیغات تجاری در تغییر الگوی مصرف،سازگاری با فرهنگ جامعه،شیوه های ارزشیابی اثر بخشی
   پ)تبلیغات تجاری
   ت)تبلیغات و جهانی شدن،رسانه ها و رشد صنعت،نقد تبلیغات تجاری


منابع:

1.آنتونی،پراتکانیس/الیوت،آرنسون(1379)،عصر تبلیغات،مترجمان،کاووس سید امامی و محمد صادق عباسی،تهران:انتشارات سروش
2.محمدی فر،محمد رضا(1377)،فرهنگ و تبلیغات،تهران:انتشارات وزارت فرهنگ و تبلیغات اسلامی
3.اکرامی،محمود(1385)،مردم شناسی اصطلاحات خودمانی،مشهد:نشر ایوار.
4.ترابی،علی اکبر(1381)جامعه شناسی تبلیغات،تبریز:انتشارات فروزش
5.محسنی،منوچهر(1379)،بررسی آگاهیها،نگرش ها و رفتارهای اجتماعی فرهنگی در ایران،تهران:دبیرخانه شورای فرهنگی عمومی کشور.
6.موسایی،میثم(1383)،فرهنگ تجارت،تهران:موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی.

نويسنده :

این کاربر مطلب منتشر شده دارد.
  1. آموزش
  2. فرهنگی و پژوهشی
  3. اخبار کلاسها
  4. کانون های مشاوره
  5. سرفصل دروس
  6. مدیران گروه
  7. ثبت نام و ورود
  8. انجمن ها
  9. دسترسی سریع
  10. آموزش های کوتاه مدت (تک درس - تک پودمان)
  11. ارسال درخواست پشتیبانی (تیکت)
در 1403/01/17
اطلاعیه-کنسلی-کلاس-ها
به اطلاع می رساند شنبه 18 فروردین کلیه کلاس ها کنسل می باشد.
در 1402/11/11
اطلاعیه-شرایط-ثبت-نام-کارشناسی-برای-دانشجویان-ترم-آخر-کاردانی-فاقد-گواهی-فراغت-از-تحصیل
دانشجویان ترم آخر کاردانی که هنوز گواهی فارغ التحصیلی آنها صادر نشده است در صورت تمایل برای ثبت نام در مقطع کارشناسی می توانند، با مراجعه حضوری به مرکز پس از چک کردن دروس پاس شده  از روی سرفصل دروس و...
در 1402/11/11
اطلاعیه-اخذ-دروس-معرفی-به-استاد
قابل توجه دانشجویان ترم آخر کاردانی و کارشناسیبا توجه به بخشنامه جامع علمی کاربردی ، دانشجویانی که برای فراغت از تحصیل دارای حداکثر دو درس باقی مانده با شرایط زیر می باشند میتوانند این دروس را به...
در 1402/11/10
اطلاعیه-درخواست-تجدید-نظر-نمره-تو-سط-دانشجو-مورخ-10-و-11-بهمن
دانشجویان گرامی ، برای درخواست تجدیدنظر فقط روزهای 10 و 11 بهمن فرصت دارید که در سامانه هم آوا درخواست  خود را در مقابل درس مورد نظر را ثبت نمایید. ضمنا پاسخ تجدید نظر روزهای 12 و 13...
در 1402/10/12
کنسلی-کلاس-درس-استاد-خاوندی-مورخ-1402-10-12
قابل توجه دانشجویان گرامی: کلاس درس استاد خاوندی ،مورخ 1402/10/12 برگزار نمی گردد. TRANSLATE with x ...
در 1401/09/02
برگزاری-نمایشگاه-کتاب-به-مناسبت-هفته-کتاب
برگزاری نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته کتاب؛کتاب رخساره های گردشگری ایران مورد توجه و استقبال دانشجویان مخصوصا رشته...
در 1401/05/25
گزارش-تصویری-مراسم-سوم-امام-حسین-ع-مرکز-فرهنگ-و-هنر-واحد-13
در روز سوم امام حسین(ع) مراسم عزاداری به همت مدیر مرکز خانم صفاپو و بخش فرهنگی دانشگاه و با حضور گرم میهمانان عزادار امام حسین(ع) برگزار گردید. در ابتدای مراسم حاج...
در 18/12/1401
کلیه کلاس های دانش خانواده استاد رمضانی در سال 1401 کنسل و تایم کلاس متعاقبا اعلام میگردد.
در 13/12/1401
کلیه کلاس های استاد عظیمی روز شنبه مورخ 1401/12/13 لغو میباشد.
در 11/12/1401
کلیه کلاس های استاد کشاورزیان از تاریخ 13 اسفند الی 19 اسفند تشکیل نمیشود.
در 10/12/1401
کلاس های استاد هشترودی روز چهارشنبه مورخ 1401/12/10 لغو میباشد.
در 09/12/1401
کلیه کلاس های استاد سلطان محمدی روز پنجشنبه مورخ 12/11 لغو میباشد.
moshaver karafari

ravan shenakhti

moshaver mazhabi
در 1401/06/13
سر-فصل-دروس
بخش : سر فصل دروس
در 1401/06/12
سر-فصل-دروس-کاردانی
  This page is in Chichewa   Translate to...
بخش : سر فصل دروس
به زودی ...
  • ارسالي جهت نمايش وجود ندارد
 فیلم-آموزشی-انتخاب-واحد       
  


در 1399/02/20
برگزاری-کارگاه-آموزشی-بورس-و-سرمایگذاری
قابل توجه دانشجویان ، اساتید و علاقمندان به شرکت گارگاه آموزشی بورس و سرمایه گذاریبه اطلاع کلیه علاقمندان میرساند واحد فرهنگ و هنر مرکز 13 تهران در راستای آموزش های کوتاه مدت خود اقدام...