TRANSLATE with x
English
TRANSLATE with
Enable collaborative features and customize widget: Bing Webmaster Portal
1. تعریف مصاحبه ، هدف مصاحبه ، ویژگی های مصاحبه ، ویژگی های مصاحبه کننده .
2. نحوه شروع مصاحبه ، مقدمات کار ، ضرورت برقراری ارتباط با مصاحبه شونده ، محیط مناسب برای مصاحبه زمان مصاحبه و فرصت کافی برای مصاحبه .
3. ارتباط کلامی و غیر کلامی و تاثیر آن در مصاحبه ، طرز گوش دادن ، صحبت کردن ، پرازیت ها در مصاحبه ، زمان مصاحبه و فرصت کافی برای مصاحبه ، توجه به نکات کلیدی موضوع .
4. انواع مصاحبه از جهت ویژگی و کاربرد و نحوه انجام آن (فردی ، گروهی ) (خبری ، تفسیری) (هدایت شده ، هدایت نشده ) (عمقی ، گسترده ) ( کتبی ، شفاهی ) (حضوری و غیر حضوری و تلفنی ) ، کنفرانس خبری .
5. نقش روابط عمومی ها در انجام مصاحبه خبری.
6. تحقیق پیرامون موضوع و شخص مصاحبه شونده ، طرح ریزی برای انجام مصاحبه تلفنی ، خصوصیات مصاحبه تلفنی و کاربرد آن طرح مصاحبه تفسیری .
7. تنظیم مصاحبه ها برای انواع رسانه ها .
8. راهنمای فعالیت های عملی
الف : انجام یک مصاحبه و تنظیم آن
ب : تشخیص انواع مصاحبه ها ، نقد و بررسی مصاحبه های انجام شده .
ج : مقایسه بین دو مصاحبه در خصوص یک موضوع یا در مورد یک فرد .
منابع :
منبع اصلی :
1. روزنامه نگاری نوین ، نعیم بدیعی ، تهران دانشگاه علامه طباطبایی 1379 .
2. روش های مصاحبه خبری ، مهدی حسینیان راد ، تهران مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها ، 1371
3. مصاحبه خلاق ، احمد توکلی ، انتشارات خجسته
4. شیوه های مصاحبه در مطبوعات ، سوزان دان ، علی ایثاری کسمایی ، موسسه ایران 1376
5. روشهای مصاحبه خبری ، مهدی محسنیان راد ، مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها
6. مصاحبه ، ریتا گبرت ، نازی عظیمی ، انتشارات آگاه 1357
منبع پیشنهادی :
نیم سال دوم تحصیلی 92_91 :
استاد الفتی
استاد طالب زاده
استاد احمدی
استاد باروت کوب زاده