اولین نمایشگاه غذای خوب سال 1392برگزار شد

  • پرینت

0099

 

به گزارش خبرنگاران تخصصی مهارت و اندیشه (جامع 13) تهران پیرو طرح مهارت و اندیشه گزارش زیر توسط 3 نفر از دانشجویان مرکز جهت اطلاع، ارسال میگردد.

گزارش اول:

با توجه به اینکه عنوان نمایشگاه جشنواره بین المللی غذای خوب برای همه بود و می بایست از کشور های دیگر هم در این جشنواره شرکت می کردند تنها بخش داخلی حضو ر داشتند مثل شهرهای ( اصفهان , قارس, کردستان, البرز , تهران , همدان و برخی دیگر از شهر ها ) .
در صحبت های که با مدیریت ستــاد برگزاری نمایشــگاه و دبیر نمایشــگاه و همچنین برخـــی ازمدیران نمایشگاه داشتم متوجه گلایه مندی آنان و حمایت نشدن آنها چه در بخش قرار داد با برخی کارخانجات برند و به نام بوده و چه به لحاظ امکاناتی که در اختیارشان بود نارضایتی داشته و مدعی بودند این جشنواره برای اولین بار و اولین سال حضور پیدا کرده و در سال های بعد معایبی که دید می شد را برطرف خواهند نمود .همچنین در بخش اطلاع رسانی و تبلیغات مشکلات را برطرف خواهند کرد .
به لحاظ معایب تبلیغاتی:
با توجه به اهمیت غذا در سلامت انسان و همچنین نوع کیفیت مواد غذایی و با توجه به نیاز اصلی انسان به غذا اما متاسفانه حضور مردم کم بود .چرا که اطلاع رسانی کافی نداشته و بسیار ضعیف عمل نموده بودند تنها اطلاع رسانی آنان از طریق بنر بود و اطلاع رسانی بازدید کنندگان و راهنمایی های آنان از طریق نقشه .حتی در برخی از غرفه ها تبلیغات نا منظم و ضعیف دید می شد که عیب آنان به ایشان اطلاع داد شد و خودشان نیز قبول داشتند.مثلا تعدا د کمی از غرفه ها با توجه به عنوان آن محصول خود را ارائه و برای تست در اختیار مصرف کننده قرار می دادند و همه آنان تبلیغا را از طریق بروشور و نهایت کارت ویزیت ارائه می نمودند .که این برای مصرف کننده جزءی وخانگی قابل درک نبود .حتی برخی از غرفه ها به رنگ انتخابی و نوع جذب آن برای مشتری دفت نداشته که این را شاید به توان به دلیل خام بودن و مشکلاتی را که خودشان اظهار داشتند گذاشت .
از محاسن نمایشگاه:
بعداز صحبت از معایب آن نوبت به محاسن آن نیز هست , مثلا در این نمایشگاه شرکت های حضور یافته سلامتی بدن انسان را در دست آورد های تولیدی خود خیلی پر رنگ نشان دادند به طور مثال : روغن زیتون طمع دار به جای سس های چرب و مضر برای کسانی که شاید از بوی زیتون خوششان نمی آید و یا حتی بیسکویت و شکلات کاملا رژیمی , مشاوره ی تغذیه ی سالم , یخ های کاملا بهداشتی که برای عرضه به رستوران ها و هتل و یا مصارف خانگی بود , شیره ی خرما برای سلامت بهتر و مصرف راحت تر, عسل های طمع دار که جالب و قابل تحسین بودند.
برخی از شعار های تبلیغاتی کارخانجات در حضور این نمایشگاه :
-نان آوران ( نان خوشمزه با این همه مزیت دیده بودین؟؟؟!)
- ریحان و لیمو( خیلی وقت ها هست که دلت سالاد می خواد...)
- اویلا( بهاره مزه ها , بهار برندها, رنگین کمانی از عطر و طعم زندگی)
- ماسیس( همیشه ماسیس)
- تیبا( به تازگی یخ )
بخش های تشکیل دهنده ی نمایشگاه:
*اویلا ( که محصولات جدید خود را معرفی نموده بود همچنین بر گزار کننده مسابقه آشپزی در این نمایشگاه بود در فضای باز )
*گریم کودکان که به صورت رایگان انجام می شد
*بخش سخنگوی معرفی غرقه ها ی حاضر در نمایشگاه
* تولید کننده یخ بهداشتی از استان البرز
* کام بر از استان اصقهان در زمینه محصولات رژیمی
* مشاوران تغذیه
* مشاورا ن تغذیه با رویکرد طب اسلامی
* انواع مسابفات مانند هات داگ خوری
* نان آوران
* انواع نشریه ها مانند( هفته نامه سلامت, علک کشاورزان ایران، تخصصی تغذیه)
*انواع بیمه نامه ها ( آسیا, سامان )
* ریحان ولیمو( تولید کننده انواع سالاد بهداشتی و مکانیزه )
* پلاسموژن ( روغن زیتون طعم دار)
*روغن مایع آرین طمع خزر
*غذای ملل
* دمنوش ها
مرضیه آقاقاسمی - دانشجوی رشته مدیریت تبلیغات تجاری
....................................................................
گزارش دوم:
این نمایشگاه از 54 غرفه تشکیل می شد که 5 غرفه ی آن در فضای باز شامل( نان آوران , اویلا, یخساران, گریم کودکان , گسار ) را تشکیل می داد و 49 غرفه دیگر در دو سالنی که به صورت کاملا مجزا وجود داشت بودند .ولی بر خلاف اطلاع رسانی های قبلی و اعلام سایت ساعت شروع نمایشگاه از ساعت 14 بود.در این نمایشگاه شامل دو سالن بود و در آن محصولات غذائی شامل روغن مایع و روغن زیتون و انواع رب و کنسرو و انواع سس مایونز و سس قرمز و عسل و آب معدنی و نان و ماکارونی و کشک و زغفران و چای گیاهی و عرقیات غرفه داشتند که بعضی از آنها محصولات خود را در آنجا به فروش می رساندند ولی برخی محصولات مثل روغن زیتون.... فروش نداشت. بعضی از غرفه های مثل عرقیات و آب معدنی و ماکارونی و چای گیاهی حتی تا ساعت 15 هم باز نشده بودند.
در پایان می توان از بعد اطلاع رسانی و تبلیغات قبل از نمایشگاه گفت که اطلاع رسانی خوب نبود .کیفیت برگزاری خوب نبود.محصولات ارائه شده خیلی کم بود.و محصول جدیدی مشاهده نشد.
آرمیتا خسرویانی - دانشجوی رشته مدیریت تبلیغات تجاری
..........................................................................................
گزارش سوم:
درساعت00/14جهت بازدیدازنمایشگاه بین المللی غذای خوب برای همه عازم نمایشگاه بین المللی واقع در اتوبان چمران شدم.
به نظربنده این نمایشگاه دارای معایبی بودکه بازدیدکنندگان دربدو ورودباآن مواجه می شدند
1-ضعیف بودن اطلاع رسانی درخصوص مکان سالنهای برگزارکننده غرفه های غذای خوب برای همه که باعث سردرگمی بازدیدکنندگان شده بود.
2-عدم انتخاب صحیح محل سالن نمایشگاه(مسیرها بسیارطولانی وبه راحتی قابل دسترس نبود)
3-دربین غرفه هااصلاٌغرفه ای بامحصولات خارجی نبود(من منظورازنمایشگاه بین المللی رامتوجه نشدم)
درکل نمایشگاه شامل دوسالن مجزاوچندغرفه درمحوطه نمایشگاه بود.
غرفه هایی مانند:
نان اوران-محصولات اویلا-محصولات لبنی طراوت-سالادهای چنتی-دمنوشهای مختلف-روغنهای خاص گیاهی-انواع شیرینی خانگی-نان هورسان-انواع عسل-محصولات بدون قندکامور-گیاه شیرین کننده استویا-غذای ملل-ترشیجات ومرباجات سحروبسیاری ازشرکتهای مرتبط مثل:شرکتهای سازنده دستگاه تصفیه اب-سفارش غذای اینترنتی-شرکتهای بیمه وغیره
من به عنوان یک زن خانه دارودانشجوی مدیریت تبلیغات تجاری معتقدم برای تبلیغ موادغذاییومحصولات خوراکی علاوه بردادن بروشوراطلاعات درموردمحصول بایدبتوان درحدامکان ان محصول راتست کردکه دربرخی ازغرفه هااین کارانجام میشدوفرم نظرسنجی دراختیاربازدیدکنندگان قرارمی گرفت تانظرخودرادرموردمحصول بیان کنند
که این برای پیشرفت کارشان وارایه محصول بهتربسیارخوب بود.
برای جلب توجه وتبلیغ بیشترغرفه هاازافرادی بالباسهای سنتی وغربی که بانشان دادن حرکات مختلف درمقابل غرفه هابازدیدکنندگان رابه ان سمت هدایت می کردند استفاده میشد
درمجموع می توان گفت نمایشگاه خوب بودولی عالی نبودواگراطلاع رسانی بهتروروش تبلیغ محصولات خوراکی ازتنوع بیشتری برخورداربودحتماٌبازدیدکنندگان کثیری داشت.
شهنازرفیعیان طاری – دانشجوی رشته مدیریت تبلیغات تجاری