جمعه, 10 فروردين 1403

 



موضوع: تحقیق ((رخ افشار))

تحقیق ((رخ افشار)) 3 سال 7 ماه ago #130677

چگونه از چند رسانه ای می توان در امر تبلیغات بهره گرفت:
به عبارت دیگر “مالتی مدیا”، محتوایی است که از ترکیب اشکال گوناگون محتوا، نظیر متن، صوت، تصاویر، تصاویر متحرک، ویدئو و محتوای تعاملی استفاده میکند. مفهوم چند رسانه ای با رسانه که میتواند یک متن نمایش داده شده در رایانه های ابتدایی یا اشکال سنتی چاپ شده یا مواد ساخته شده با دست باشد، متمایز است.
چند رسانه ای قادر است ضبط، پخش یا نمایش داده شود، با دستگاه های پردازش محتوای اطلاعات همچون دستگاه های کامپیوتری و الکترونیکی، تعامل داشته یا به آنها دسترسی داشته باشد، همچنین میتواند بخشی از یک اجرای زنده نیز محسوب شود. دستگاههای چند رسانه ای به سیستمهای رسانه ای الکترونیکی اطلاق میشوند که به منظور ذخیره و تجربه کردن محتوای چند رسانه ای مورد استفاده قرار میگیرند. مفهوم چند رسانه ای، متفاوت از ترکیب چند رسانه در هنرهای زیبا می باشد؛ بطور مثال، بدلیل داشتن صدا، طیف وسیعتری دارد. در سالهای نخست چند رسانه ای، واژه “رسانه غنی” معادل با “چند رسانه ای تعاملی” بود و “ابر رسانه”، کاربردی از چند رسانه ای محسوب میشد.
امروزه با پیشرفت رسانه های دیجیتالی راهکار های بسیار زیادی برای دسترسی مخاطبین به برند ها وجود دارد .
اینترنت به تنهایی شامل روش های بسیار زیادی برای انتقال پیام های برند و یا بازاریابی برای کسب و کارها است .

تبلیغات دیجیتالی

تمامی تبلیغاتی که بر روی اینترنت می بینید جزء تبلیغات دیجیتالی می باشد .
از جمله این تبلیغات می توان به پیام های تلگرام پست های اینستاگرام تبلیغات بنری در وب سایت ها و …. اشاره کرد .

تبلیغات موبایلی

نوع جدیدی از تبلیغات وجود دارد که به آن تبلیغات موبایلی می گویند .
تبلیغات موبایلی به تبلیغاتی می گویند که بر روی تمامی دستگاه های قابل اتصال به موبایل و قابل حمل مشاهده می شود .
این نوع تبلیغات اکثرا بر روی شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک توییتر تلگرام و اینستاگرام پخش می شوند .

تبلیغات چاپی

تبلیغات چاپی امروزه به عنوان یکی از روش های بسیار عالی برای بازاریابی و تبلیغات می باشد ، شما می توانید به منظور تبلیغات چاپی از مجله ها استفاده نمایید.
تبلیغات رادیو و تلویزیون

تبلیغات هدفمند همواره از مهمترین قدم هایی است که یک مجموعه اقتصادی یا صنعتی می تواند در جهت رشد و اعتلا ، چه برای افزایش تعداد مشتریان بالقوه یا حفظ مشتریان با سابقه خود چه برای حفظ ارزش و معرفی کیفیت محصول خود در بازار هدف ، بردارد.

سوال اساسی و مهم اینجا پیش می آید که چگونه می توان از ابزار های موجود تبلیغاتی برای اکران یک کمپین هدفمند تبلیغاتی در راستای استراتژی شرکت انجام داد تا هم ضمن در نظر گرفتن محدودیت های منابع موجود، سطح رقابت پذیری محصول و همچنین محدودیت های زمانی ، بتواند اهداف کوتاه مدت شرکت را نیز پوشش دهد . درست در این مرحله نقش کانون های تبلیغاتی که می توانند خدمات با کیفیت تبلیغاتی را به راحتی راهبری کنند و رضایت مشتری را کسب نمایند پر رنگ می شود .
شرکت معرفان رسانه پویا با بیش از ۲ دهه سابقه در عرصه تبلیغات کشور ، شناخت بازار ، حضور نیروهای متخصص و سابقه همکاری با شرکت های معظم فعال در زمینه های متنوع اقتصادی و صنعتی این امکان را دارد که با استفاده از ابزارهای چند رسانه ای تبلیغاتی و قرار دادن تمامی فعالیت ها و امور مورد نیاز در یک کانال مشخص ، ذهن مشتری را از هر گونه نگرانی در مورد اثر انواع کمپین های  تبلیغاتی  این شرکت آسوده خاطر نگه دارد و در هر مرحله از پروژه ضمن ارائه گزارش های لحظه ای ، فرصت بررسی شرایط را به مشتری و شرکت تبلیغ دهنده ارائه نماید .
بدیهی است که هدف گذاری شرکت معرفان جهت جلب رضایت مشتریان در انتهای هر پروژه اولویت تمامی اعضای این شرکت می باشد که انگیزه مضاعفی برای شرکت تبلیغ دهنده و اعضای شرکت معرفان ایجاد می نماید .
ابزار های نوین چند رسانه ای:
امروزه ابزار های نوین تبلیغات به کمک صنعت تبلیغات آمده است که شناخت این ابزار ، گام نخست بهره برداری صحیح از آنها می باشد .
حالا سوالی به وجود می آید که چگونه یک رسانه مناسب برای تبلیغات موفق انتخاب کنیم؟

رسانه های تبلیغاتی فراوانی وجود دارند. انتخاب رسانه مناسب برای یک کار تبلیغاتی، گاهی اوقات امری ساده است و در برخی موارد با دشواری همراه است. مهمترین عاملی که برنامه ریزی و انتخاب رسانه را دشوار ساخته این است که انتخاب رسانه مستلزم صرف هزینه است. هزینه نمایش یا انتشار تبلیغ پس از انتخاب رسانه است که مشخص می شود. ضمنا انتخاب صحیح رسانه می تواند تبلیغ دهنده را به اهداف خویش نزدیک کند. در نتیجه برنامه ریزی موثر و انتخاب صحیح رسانه امر بسیار مهمی است.
در برنامه ریزی رسانه، نوعی سرمایه گذاری مالی انجام می گیرد لذا همانند سایر سرمایه گذاری ها باید تابع قوانین سرمایه گذاری باشد. برنامه ریزی رسانه شامل دو مرحله زیر است:
1)برنامه ریزی و انتخاب اثربخش رسانه
2)خرید رسانه های انتخابی
انتخاب رسانه خود شامل سه گام زیر می شود:
1)تعیین رسانه هایی که بیشترین مخاطبان هدف را پوشش می دهند
2)مشخص کردن میزان بهینه خرید از آن رسانه ها
3)اطمینان از تخصیص بهینه بودجه و کسب بیشترین ارزش از آن
طیف رسانه های موجود
انتخاب رسانه، به نوع محصول و شرایط و ویژگی های تبلیغاتی آن وابسته است. سوال اصلی در انتخاب رسانه این است که "کدام رسانه اثربخش خواهد بود؟" البته می بایست واژه "اثربخش" را تعریف کرد.
تبلیغات کارا نیازمند رسانه هایی است که:
•    مخاطبان هدف را به بهترین وجه پوشش می دهند.
•    می توانند در بالاترین دامنه پیام را در معرض دید مخاطبان قرار دهند.
•    هزینه های آنها اقتصادی و در قالب بودجه ای است که برای تبلیغات تعیین شده است.
•    می توانند با محیطی که برای محصول و مخاطبان مناسب است، ارتباط برقرار کنند.
یکی از ویژگی های انتخاب رسانه برای بسیاری از محصولات این است که رسانه های زیادی برای انتخاب وجود دارند. در واقع تعداد رسانه ها در طول چند سال گذشته توسعه چشم گیری داشته است. مثلا در سالیان اخیر شاهد حضور و رشد اینترنت به عنوان یک رسانه بوده ایم. ما در دوره ای به سر میبریم که توسعه و افزایش رسانه ها زیاد بوده و به آینده ای چشم داریم که در آن افزایش رسانه ها چه به لحاظ ملی و چه به لحاظ بین المللی ادامه خواهد داشت. بنابراین در انتخاب رسانه می بایست از میان گزینه های موجود، یک یا چند رسانه را که می توانند اثربخش باشند، انتخاب کرد. فرآیند انتخاب رسانه یک فرآیند حذفی است. مراحل اصلی این فرآیند شامل موارد زیر است:
1)تدوین اهداف برای رسانه
2)ارزیابی گزینه های موجود، تدوین برنامه کلی رسانه برای تحقق اهداف از پیش تعیین شده
3)توافق در مورد فهرست تهیه شده
4)تدوین برنامه نهایی از رسانه هایی می توان از آنها استفاده کرد
5)خرید فضا یا زمان لازم
6)بررسی پخش تبلیغات و سپس سنجش تعداد مخاطبانی که در معرض تبلیغ قرار گرفته اند
7)پرداخت هزینه فضا و زمان
در برنامه ریزی رسانه می بایست کلیه گزینه های موجود را بررسی و آنها را با یکدیگر مقایسه کرد. هدف، رساندن پیام به مخاطبان هدف است. به طور کلی رسانه ها را می توان به دو گروه تقسیم کرد:
1)فضاهای تبلیغاتی موجود در رسانه های جمعی که از آنها برای اطلاع رسانی یا سرگرمی مردم استفاده می شود.
2)رسانه هایی که فقط مخصوص تبلیغات هستند.
محیط وب، رسانه ای است که امکان انتقال اطلاعات یا تبلیغات مستقیم را به صورت جداگانه فراهم می سازد. دو روش دیگر رسانه ها را می توان به دو گروه تقسیم بندی کرد:
1)پیام های ارسالی از طریق رسانه های دیگر ارتباطی
2)پیام هایی که مستقیما از مبدا به مخاطب رسانده می شوند.
انتخاب رسانه، به نوع محصول و شرایط و ویژگی های تبلیغاتی آن وابسته است. سوال اصلی در انتخاب رسانه این است که "کدام رسانه اثربخش خواهد بود؟" البته می بایست واژه "اثربخش" را تعریف کرد.

تبلیغات کارا نیازمند رسانه هایی است که:

•    مخاطبان هدف را به بهترین وجه پوشش می دهند.
•    می توانند در بالاترین دامنه پیام را در معرض دید مخاطبان قرار دهند.
•    هزینه های آنها اقتصادی و در قالب بودجه ای است که برای تبلیغات تعیین شده است.
•    می توانند با محیطی که برای محصول و مخاطبان مناسب است، ارتباط برقرار کنند.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.