جمعه, 10 فروردين 1403

 



موضوع: قوانين و فروش بازاريابي

قوانين و فروش بازاريابي 8 سال 10 ماه ago #116728

در جهان رقابتي امروز، با توجه به گسترش رقابت در تجارت، شاهد افزايش قابل توجه به مشتري، يا به عبارت ديگر گسترش مفهوم مشتري محوري هستيم. هدف از ايجاد راهبردهاي کسب و کار مشتري مدارانه، برنامه ريزي براي تعيين راهبردها و فرصت هايي است که شرايط برنده- برنده را در فضاي رقابتي ايجاد کند. اجراي راهبرد کسب و کار مشتري مدارانه مستلزم ايجاد تغييرات در نحوه انجام تعاملات و به طور کلي ساختار تجاري هر تجارتي است. در اين راه بايد نقش بخش ها و واحدهايي که با مشتري تعامل دارند، به درستي روشن شود و مشخص گردد کدام واحد مي تواند ارزش افزوده بيشتري را براي مشتري ايجاد کند.
در فروش، هدف برقراري ارتباط با مشتري و متقاعد ساختن وي براي خريد به شيوه اي هر چه موثرتر است. براي اين منظور بايد شناخت کاملي از مشتري داشت. بايد تعريفي از يک مشتري ايده آل داشت. بايد از خود پرسيد چرا مشتري بايد محصول ما را براي خريد انتخاب کند.
عصر حاضر با ويژگي هايي همچون فراواني عرضه، گسترش رقابت، تحولات فناوري، جهاني شده و ... همراه است که بعضي ثمرات آن براي مشتريان انفجار انتخاب، افزايش قدرت چانه زني و دستيابي به ارزش بيشتر است؛ پس واقعيت هاي تازه اي در فروش وجود دارد که نمي توان از آن به هيچ عنوان فرار کرد، از اين قرار است.
1- امروزه، تعداد فروشندگان بيشتر از تعداد خريداران است.
2- امروزه، فروش از هر زمان ديگري پيچيده تر است.
3- امروزه، فرايند فروش تمرکز بيشتري را نسبت به گذشته طلب مي کند.
4- جلب اعتماد مشتري، امروزه بيش از هر زمان ديگري در فروش مطرح است.
5- براي موفقيت در فروش، بايد اصول اوليه را به شدت مورد توجه قرار داد.
و از طرفي قطعا مي دانيد که از جمله مسايل کليدي که در فروش مطرح است يافتن مشتري، ايجاد حس تفاهم و رابطه نزديک با مشتري، تشخيص نيازها، معرفي محصولات يا خدمات مورد ارايه، پاسخگويي کامل و قانع کننده با سوالات مشتري، تکميل و قطعي ساختن فرآيند فروش (اطمينان از اينکه مشتري درست در همين لحظه از شما خريد مي کند) و خريد مجدد مشتري از شما، در آينده هستند.
با همه اين تفاسير در اين شرايط قوانين ساده اي وجود دارد که مي تواند راهکار بسياري از اين مسايل باشد که برخي از آنها را با هم مرور مي کنيم:
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: نسرین اقاملا