شنبه, 01 ارديبهشت 1403

 



موضوع: روند رشد جمعیت و کار در ایران

روند رشد جمعیت و کار در ایران 9 سال 7 ماه ago #101299

باسلام واحترام, در ذیل خلاصه تحقیق و جستجو در رابطه با روند رشد جمعیت و کار در ایران به حضورتان ارائه می گردد.
فایل پیوست مشروح تحقیق در رابطه با و شاخص ها و سیاست های جمعیتی در ایران می باشد که توسط مژده عزیزی – مهدی بشردوست معصومه آشوری – مرضیه عاصمی تهیه و گردآوری گردیده است.





روند رشد جمعیت و کار در ایران از سال 1280 -1389

بالاترین آمار رشد جمعیت ایران در چند دوره خاص اتفاق افتاد که در دراز مدت به مسائل بیکاری و مشاغل کاذب نیز بسیار دامن زد از جمله حد فاصل بین سالهای 1330-1335 و 1355-1365 که تقریبا" بالاترین رشد در طی یک صده ی گذشته اتفاق افتاد .
مسائلی مانند انقلاب و جنگ که همه تاثیرات شگرفی بر نظام اقتصادی و همچنین به هم ریختگی سیستم کار و جمعیت در یک کشور میشود که در طی صده ی گذشته تقریبا " ما همه آنها را تجربه کرده این همچنین از لحاظ جامعه شناسی و روانشناسی اجتماعی انقلابها و جنگها بین 10-15 سال بلوغ فکری افراد جامعه و بخصوص افراد متولد شده در دروه ی بحران را به تعویق می اندازد که خود باعث به هم خوردن بالانس جمعیت و بازار کار میشود .
جمعیت ایران در صده ی گذشته نزدیک به 8 برابر شده که به تناسب آن اشتغال زایی که انجام نشد هیچ بسیاری از مشاغل نیز به دلیل سوء مدیریت رشد جمعیت و تولید مشاغل جدید از بین نیز رفتند و روز به روز این بحران حادتر شد که انشاالله این مهم با برنامه ریزی دقیق و همفکری مناسب حل شود .
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: مرتضی قاسمیان
مدیران انجمن: مرتضی قاسمیان