جمعه, 31 فروردين 1403

 


daneshjo jadid
 راهنمای دانشجویان و اخبار دانشجویان ورودی جدید  
دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد13
pajoh2 copy
کارکاه ها و نشست های تخصصی  مجازی    
دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد13
paziresh1111111
پذیرش دانشجو بدون کنکور ، ثبت نام از طریق سایت    
دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد13
anjoman1
سامانه آموزش مجازی   
برای ورود به سامانه کلیک نمایید
anjoman1
ارسال سوال و درخواست
از طریق تیکتینگ
  
(پاسخگویی آنلاین)

10 copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy
ثبت نام ، انتخاب واحد ، پرداخت شهریه 

12 copy copy copy copy copy copy copy 1 copy
زمان ثبت نام،انتخاب واحد ،
حذف و اضافه و برنامه هفتگی 

anjoman1
 انجمن های علمی دانشجویی
و سامانه آموزش مجازی 

karvarzi copy
اخبار کارورزی 
فرهنگ و هنر مرکز 13 


آرمانگرایی بدون دیدن واقعیتهای اجتماعی توهمی بیش نیست

pic 2به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، در اين ديدار كه از ساعت ۵ بعداز ظهر آغاز شد و تا نماز مغرب و عشا ادامه يافت ۱۲ نفر از نمايندگان تشكلها و انجمن‌هاي دانشجويي، مسائل مورد نظر، خواسته ها و مواضع خود را بيان كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي نيز ضمن پاسخگويي و بيان برخي نكات درباره مسائل مطرح شده، به تبيين نسبت آرمانها با واقعيتها، وظايف جامعه دانشجويي و راههاي ايجاد و افزايش نشاط و تحرك حقيقي در دانشگاهها پرداختند.
ايشان با شكرگزاري به درگاه پروردگار به خاطر ديدار با جمع با صفا، صميمي و پرنشاط دانشجويان، مطالب بيان شده در اين ديدار را غالباً پخته، سنجيده و بسيار خوب خواندند و دستگاههاي مختلف را به بررسي راههاي تحقق پيشنهادهاي دانشجويان توصيه كردند.
رهبر انقلاب در پاسخ به دانشجويي كه خواستار تبيين معناي «اعتدال» شده بود خاطرنشان كردند: رئيس جمهور منتخب كه اين شعار را مطرح كرده است حتماً معنا و مفهوم مورد نظر خود را درباره مقوله اعتدال بيان خواهد كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين با اشاره به سخنان يكي ديگر از دانشجويان درباره برخورد صحيح با دولتِ رئيس جمهور منتخب افزودند: همچنانكه درباره همه دولتها تأكيد شده است بايد از اين دولت نيز حمايت و به آن كمك كرد.
ايشان افزودند: برخي مي گويند اگر دولت اينگونه باشد به او كمك و گرنه انتقاد مي كنيم. بنده با انتقاد مخالف نيستم اما اولاً انتقاد با عيبجويي فرق دارد، ثانياً بايد ابتدا فرصت كار و تلاش و تحرك داده شود.
حضرت آيت الله خامنه اي كار قوه مجريه را واقعاً سخت و دشوار برشمردند و خاطرنشان كردند: هيچكس نيست كه نقطه ضعف نداشته باشد بنابراين نبايد توقعات را به قدري بالا برد كه از توان منطقي اشخاص خارج باشد.
رهبر انقلاب با اشاره به ضرورت در نظر گرفتن مشكلات و واقعيتهاي كشور افزودند: مجموعه نيروهاي فعال سياسي، كاري و دانشگاهي دست به دست هم دهند تا كارها به فضل الهي به پيش برود.
يكي ديگر از دانشجويان از بروز كدورت در ميان دانشجويان به علت اختلاف در تحليل هاي سياسي اجتماعي سخن گفته بود.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر پرهيز كامل از تبديل اختلاف نظرها به كدورت و خصومت گفتند: جداً از دانشجويان عزيز و طرفداران سلايق گوناگون خواهش مي كنم كه اجازه ندهند «اختلاف نظر در تحليل و برداشت و تفسير»، به كينه و دشمني بيانجامد.
ايشان در همين زمينه افزودند: به توصيه حضرت امام، مانند طلبه ها باشيد كه در هنگام مباحثه بسيار جدي هستند اما در بقيه اوقات رفيق و دوست و همراه يكديگرند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به مباحثي كه برخي دانشجويان درباره فتنه ۸۸ مطرح كردند افزودند: در بررسي آن حوادث تلخ، مسئله اصلي و عمده، قانون شكني و رفتار غير نجيبانه ي جماعتي است كه در مقابل جريان قانون ايستادند و به ايران عزيز، لطمه و ضربه و خسارت وارد آوردند.
ايشان افزودند: البته در حاشيه و گوشه و كنار يك حادثه ي بزرگ، ممكن است مسائلي روي داده باشد كه گاه يك نفر مظلوم يا ظالم واقع شود اما در هر حال نبايد مسئله اصلي بخاطر اين مسائل گم شود.
ايشان در همين زمينه اين سوال اساسي را مطرح كردند كه چرا و به چه دليل مدعيان تقلب در انتخابات ۸۸ براي مواجهه با مسئله، به خيابانها اردوكشي كردند!؟
رهبر انقلاب خاطرنشان كردند: بارها و بارها اين سوال را نه در مجامع عمومي بلكه به شكلي كه قابل پاسخ دادن باشد مطرح كرده ايم پس چرا جواب نمي دهند، چرا عذرخواهي نمي كنند؟
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: در جلسات خصوصي مي گويند تقلبي رخ نداده بود، پس به چه علت كشور را دچار آن ضايعات كرديد و به لبه پرتگاه برديد؟
ايشان با اشاره به اوضاع پرآشوب و خونين برخي كشورهاي منطقه خاطرنشان كردند: مي دانيد اگر در فتنه ۸۸ خدا كمك نمي كرد و گروههاي مردمي به جان هم مي افتادند كشور به چه روز و روزگاري مي افتاد؟ كه البته خداوند نگذاشت و ملت هم بصيرت به خرج دادند.
حضرت آيت الله خامنه اي در پاسخ به دانشجويي ديگر «شدت به خرج دادن» را به معناي جديت و ايستادگي منطقي در بحث، قابل قبول دانستند اما تأكيد كردند: اگر منظور از شدت بخرج دادن مخالفتِ همراه با عنف و زور باشد، كاملاً مخالفم.
رهبر انقلاب، نظر يكي ديگر از دانشجويان درباره ضرورت نظارت بر همه قوا و دستگاهها از جمله مجلس، قوه قضاييه و صدا و سيما را تأييد اما خاطرنشان كردند: چگونگي نظارت بر مجلس و دستگاه قضا، مطلب مهمي است كه فعالان دانشجويي مي توانند روي آن كار پخته كنند و پيشنهاد دهند.
رهبر انقلاب اسلامي در ادامه سخنان خود با بيان چند سوال و پاسخ هاي آنها، خواستار بحث هاي دقيق درخصوص اين موضوعات، در دانشگاهها شدند.
اولين سؤال: نسبت دانشجو و عنصر انقلابي با آرمانهاي انقلاب چيست؟ رهبر انقلاب در پاسخ به اين سؤال ابتدا به تبيين آرمانهاي انقلاب و رابطه آنها با واقعيات جامعه پرداختند.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين اين نكته را متذكر شدند كه دسترسي به آرمانهاي انقلاب بدون نيرو و نشاط و جسارت و خط شكني جوان ها امكان پذير نيست. 


ايشان افزودند: بر همين اساس بايد نقش جوانان در تحقق آرمانهاي انقلاب، جدي گرفته شود زيرا معتقدم جوانها توانايي گره گشايي دارند.
حضرت آيت الله خامنه اي بعد از اين مقدمه، به تبيين آرمانهاي انقلاب اسلامي پرداختند و گفتند: نظام اسلامي داراي منظومه اي از آرمانها است كه بايد براي رسيدن به همه آنها تلاش شود اما اين آرمانها داراي رتبه بندي و درجات مختلف هستند.
ايشان رسيدن به جامعه اي «عادلانه، پيشرفته و معنوي» را از آرمانهاي اصلي و درجه يك نظام اسلامي دانستند و در تشريح آن، خاطرنشان كردند: جامعه عادلانه، جامعه اي است كه هم مسئولان عادلانه رفتار كنند و هم مردم نسبت به يكديگر عدالت داشته باشند، ضمن آنكه اين جامعه در عرصه هاي علمي، سياسي و تمدني، پيشرفته و از نظر معنويت نيز سيراب باشد.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه دستيابي به چنين آرماني قطعاً قابل تحقق است و تاكنون نيز در اين مسير پيشرفتهاي خوبي انجام شده، افزودند: چنين جامعه اي براي كشورهاي اسلامي و غيراسلامي الگو خواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه اي به برخي آرمانهاي ديگر نظام اسلامي كه در مراتب بعد از اين آرمان اصلي قرار دارد اشاره كردند و گفتند: اقتصاد مقاومتي، سلامت در جامعه، صنعت برتر، كشاورزي برتر، تجارت همراه با رونق، علم پيشرو، نفوذ فرهنگي و سياسي در جهان، همه در منظومه آرمانهاي نظام اسلامي قرار دارند و قابل تحقق نيز هستند.
سؤال دومي كه رهبر انقلاب اسلامي در جمع دانشجويان مطرح كردند عبارت بود از «نسبت آرمانها با واقعيات؟»
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: به عنوان مثال تحريم ها يك واقعيت است و از طرف ديگر پيشرفت اقتصادي يكي از آرمانهاي انقلاب است اكنون سؤال اين است كه پيشرفت اقتصادي با واقعيتي همچون تحريم چگونه امكان پذير است.
ايشان تأكيد كردند: در موضوع نسبت آرمانگرايي با واقعيات، ما هم آرمانگرايي را كاملاً تأييد مي كنيم و هم ديدن واقعيات را.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: آرمانگرايي بدون ديدن واقعيات، به خيالپردازي و توهم منجر خواهد شد البته بايد ميان واقعيات و آنچه كه تلاش مي شود بعنوان واقعيات القاء شود، تفاوت قائل شد.
ايشان يكي از روشهاي معمول در جنگ رواني را القاء واقعيت هاي غيرواقعي خواندند و تأكيد كردند: يكي از كاركردهاي بصيرت اين است كه انسان واقعيات را آنطور كه هست، ببيند و دچار اشتباه نشود.
رهبر انقلاب اسلامي يكي ديگر از شگردهاي جنگ رواني را بزرگنمايي بيش از حد برخي واقعيات و ناديده گرفتن واقعيات ديگر دانستند و گفتند: بعنوان نمونه، يكي از واقعيات اين است كه بخشي از نخبگان از كشور خارج مي شوند اما در كنار آن، واقعيت ديگري وجود دارد كه «افزايش چشمگير دانشجويان نخبه» است، اما در تبليغات، واقعيت اول بزرگنمايي مي شود و واقعيت دوم به هيچ وجه گفته نمي شود.
حضرت آيت الله خامنه اي در نتيجه گيري اين بحث تأكيد كردند: فعال دانشجويي آرمانخواه كه واقعيات را هم مي بيند، در هيچ شرايطي، چه هنگام پيروزيهاي شيرين و چه هنگام هزيمت هاي تلخ، دچار احساس انفعال و يأس و بن بست نمي شود زيرا در آرمانخواهي صحيح و واقع بينانه، بن بست وجود ندارد.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: توقع من از دانشجويان عزيز اين است كه همواره و در هر شرايطي، با نگاه واقع بينانه به دنبال آرمانها باشند.
حضرت آيت الله خامنه اي سؤال سوم خود را اينگونه مطرح كردند: «رابطه تكليف مداري با دنبال نتيجه بودن چيست؟» ايشان در پاسخ به اين سؤال به جمله معروف امام خميني (ره) كه مي فرمودند: «ما به دنبال تكليف هستيم»، اشاره كردند و افزودند: آيا اين جمله بدين معنا است كه امام با وجود آن سختي ها و زحماتي كه سالها متحمل شده بودند، دنبال نتيجه نبودند؟ قطعاً چنين چيزي صحيح نيست.
رهبر انقلاب اسلامي گفتند: تكليف گرايي صحيح آن است كه انسان در راه رسيدن به نتيجه مطلوب براساس تكليف عمل و از كارهاي ضدتكليف و نامشروع پرهيز كند.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: انساني كه براي رسيدن به نتيجه براساس تكليف عمل مي كند، اگر به نتيجه مطلوب هم نرسد، احساس پشيماني و خسارت نمي كند.
ايشان در جمع بندي اين موضوع گفتند: تكليف گرايي هيچ منافاتي با دنبال نتيجه بودن، ندارد.
رهبر انقلاب اسلامي سپس به موضوع «ضرورت وجود شور و نشاط در دانشگاهها» پرداختند.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: اين شور و نشاط بايد در محيط دانشگاه و در بخش هاي مختلف علمي، اجتماعي و سياسي نمود پيدا كند.
ايشان، دانشگاه را محيط جستجوگر در زمينه مسائل كلان كشور و مسائل مختلف سياسي دانستند و افزودند: بحث و تحليل و فهم درست مسائل مختلف داخلي و بين المللي يكي از راههاي ايجاد شور و نشاط در دانشگاهها است. رهبر انقلاب اسلامي، شناخت مسائل اصلي و تفكيك آنها از مسائل فرعي و سرگرم نشدن به مسائل غيراولويت دار را يكي ديگر از زمينه هاي شور و نشاط در دانشگاهها، بيان كردند.
ايشان خاطرنشان كردند: محيطهاي دانشجويي مي توانند با بحثهاي پرنشاط و تحرك آفرين، مسئولان كشور را در اولويت بندي صحيح مسائل كمك كنند.
رهبر انقلاب در تبيين مصاديقي كه مي تواند در دانشگاهها دستمايه بحثهاي حقيقي نشاط آفرين قرار گيرد به موضوع حماسه اقتصادي اشاره كردند.
ايشان افزودند: حماسه اقتصادي از جمله مسائل سرنوشت سازي است كه دانشجويان مي توانند با بررسي عميق حدود و راهكارهاي آن به پيشرفت كشور، كمك بزرگي كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: البته حماسه اقتصادي، مسئله اي نيست كه ظرف چند ماه نتيجه دهد بلكه يك حركت بلندمدت است كه بايد در سالجاري شروع شود.
ايشان اقتصاد مقاومتي و سبك زندگي را از ديگر موضوعات واقعي برشمردند كه بررسي ابعاد و زواياي آنها مي تواند خون تازه اي در پيكره محيطهاي دانشجويي و دانشگاهي جاري سازد.
رهبر انقلاب اسلامي، با دعوت از محيطهاي دانشجويي براي بررسي عميق «بيداري اسلامي» و فراز و نشيبهاي آن در كشورهاي منطقه تأكيد كردند: بيداري اسلامي پديده بسيار مهمي است كه با آنتي تزهاي استكباري از بين نمي رود.
ايشان با اشاره به حوادث جاري در برخي كشورهاي منطقه افزودند: اين حوادث نشان مي دهد كه عمق بيداري اسلامي در اين كشورها وجود دارد اما به علت اينكه مسائل خوب مديريت نشد و ناشيگري كردند امروز اوضاع كشور بزرگ مصر، بسيار دردناك شده است.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: تشكلها و محيطهاي دانشجويي با بحثهاي عميق درباره «روند بيداري اسلامي، خاكريز طولاني استكبار در مقابل اين پديده، اشتباهات صورت گرفته در كشورهاي منطقه و مقايسه حوادث آنها با روند استقرار و استمرار جمهوري اسلامي در ايران»، به كشور و ملت خدمت خواهند كرد.
رهبر انقلاب بررسي و تبيين عمق راهبردي نظام اسلامي را از ديگر موضوعاتي دانستند كه مي تواند به تحرك و نشاط فكري دانشگاهها كمك كنند.
ايشان خاطرنشان كردند: نگاه واقع بينانه به اوضاع منطقه نشان مي دهد برخي موضوعات مايه استحكام نظام اسلامي و نشان دهنده عمق راهبردي و استراتژيك جمهوري اسلامي هستند.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: هدف از سخنان صريح امام خميني درباره هسته هاي انقلابي خارج از كشور، تشكيل اين عمق استراتژيك بود كه امروز استكبار با دستپاچگي سعي در مبارزه با آن را دارد اما بجايي نخواهد رسيد.
رهبر انقلاب تلاش دشمنان اسلام براي ايجاد اختلاف و دشمني ميان شيعه و سني را خاطرنشان كردند و افزودند: شيعه را در نقاط مختلف مي كوبند چرا كه تصور مي كنند شيعيان پايگاه طبيعي جمهوري اسلامي اند اما دشمنان نمي دانند كه در بسياري از كشورها، برادران اهل سنت با شدت بيشتري از نظام اسلامي دفاع مي كنند.
رهبر انقلاب در جمع بندي اين بخش از سخنانشان خطاب به جامعه دانشجويي تأكيد كردند: «مسائل سياسي – اجتماعيِ ناظر به واقعيات زندگي» مي تواند نشاط و تحرك دانشگاهها را موجب شود و نتيجه مباحث را به عنوان فرآورده هاي علمي در اختيار مسئولان قرار دهد.
حضرت آيت الله خامنه اي در ادامه سخنانشان، تلاش علمي را صحنه ديگري براي افزايش نشاط حقيقي در دانشگاهها دانستند.
ايشان افزودند: نياز علمي از نيازهاي اساسي و درجه يك كشور است و بايد تلاش كنيم روند پيشرفتهاي ده سال اخير، بطور مضاعف ادامه يابد.
رهبر انقلاب، پيشرفت هاي علمي را گره گشاي مشكلات اقتصادي – سياسي و اجتماعي برشمردند و تأكيد كردند: كار و پيشرفت علمي در دانشگاهها و در كشور بايد بصورت جهادي انجام شود.
ايشان دانشجويان را به افزايش ارتباط با اساتيد ارزشي و مكتبي، گسترش روابط با «مراجع فكريِ مورد اعتماد و سالم» و تقويت مطالعات فكري فراخواندند.
در اين ديدار قبل از سخنان رهبر معظم انقلاب ۱۲ نفر از دانشجويان به نمايندگي از تشكلها و انجمن هاي علمي – فرهنگي –قرآني و سياسي دانشگاهها، ديدگاههاي خود را درباره مسائل مختلف بيان كردند.
آقايان:
- ابوالفضل چمندي – از اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان
- سهيل عظيمي – به نماينده گي از فعالان قرآني
- مصطفي ديني – از انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران
- احمد مداحي – نماينده بسيج دانشجويي
- محمد رضايتي – از اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل
- مهدي زينالو – از معاونت علمي رياست جمهوري
- علي محمدزاده – نماينده ي جنبش عدالتخواه دانشجويي
- امين عباسي – نماينده تشكلهاي اسلامي دانشگاه آزاد اسلامي
- مصطفي صادقي فر – نماينده دفتر تحكيم وحدت
- محمدمهدي كرامتي – نخبه علمي و دانشجوي دكترا
- حميدرضا صالحيان – نماينده گروههاي جهادي دانشجويي
- و خانم فرزانه فرشيد نيك – به نمايندگي از انجمن هاي علمي
دانشجوياني بودند كه در اين ديدار ديدگاههاي خود را مطرح كردند.
محورهاي اصلي سخنان نمايندگان تشكلهاي دانشجويي به اين شرح است:
- محكوم كردن فضاسازي برخي جريانها براي تطهير فتنه گران سال ۸۸ و حاميان آنها
- انتقاد از تلاش برخي افراد و جريانها براي زير سؤال بردن خدمات دولت
- لزوم تبيين دقيق و روشن مقوله «اعتدال» از جانب رئيس جمهور منتخب
- ضرورت ايجاد انديشكده هاي اسلامي بمنظور عملي شدن كرسي هاي آزادانديشي
- وجود فضاي عقلاني، علمي، پرنشاط و آزاد در دانشگاهها
- هوشياري در قبال طرح موضوع «مذاكره با امريكا» به بهانه لزوم حل مشكلات اقتصادي و شكستن تحريم ها
- انتقاد از نگاه نادرست، صوري و فرمايشي به كرسي هاي آزادانديشي
- ضرورت نگاه صحيح به اسلامي كردن دانشگاهها
- ايجاد بستر لازم براي فعاليت تشكل ها و كانونهاي دانشجويي با سلايق مختلف و ديدگاههاي انتقادي
- پيشنهاد تشكيل دانشگاه «تربيت معلم و استاد قرآن كريم»
- نگارش دروس معارف متناسب با رشته هاي تحصيلي در دانشگاهها
- انتقاد از فرصت سوزي و ظلم عظيم به نظام، انقلاب و مردم در جريان فتنه ۸۸ و محكوم كردن برخي تلاشها براي تطهير فتنه سازان
- اهميت تعريف چارچوبهاي نظري گفتمان امام خميني به عنوان شاخص حركت صحيح سياسي – اجتماعي – اقتصادي و فرهنگي
- لزوم حفظ و تقويت فضاي آرام و به دور از سياست زدگي در دانشگاهها در جهت ادامه حركت پرشتاب و جهش هاي علمي كشور
- گلايه از عدم حضور مسئولان در دانشگاهها
- نظارت موشكافانه، نقادانه و منصفانه جريانهاي دانشجويي بر عملكرد دولت يازدهم همچون دولتهاي قبلي
- ضرورت تبيين مرزهاي تكليف گرايي و نتيجه گرايي
- اهميت پرهيز از نگاههاي جناحي و سياسي در انتخاب وزير جديد علوم
- اثبات مجدد سلامت نظام انتخاباتي كشور در انتخابات خرداد ۹۲ و روشن شدن دروغهاي عناصر فتنه گر
- گلايه از نبود نگاه عادلانه رسانه اي نسبت به مسائل و مشكلات مناطق مختلف كشور بويژه مناطق محروم
- اهميت نگاه جامع و متوازن به بخشهاي خصوصي، تعاوني و دولتي
- استفاده از ظرفيت هاي تشكلهاي مردمي يا همان ديپلماسي عمومي در سياست خارجي
- انتقاد از نگاههاي صوري و ويتريني برخي دستگاهها به فعاليتهاي فرهنگي
- انتقاد از خودداري برخي قوا، نهادها و دستگاهها از پاسخگويي و شفاف سازي
- ضرورت توجه شوراي نگهبان به تبيين شفاف ملاك هاي احراز صلاحيت
- آسيب شناسي رفتار انتخاباتي برخي جريانها و شخصيت ها در انتخابات رياست جمهوري
- لزوم تدوين چارچوب هاي نظارت ساختار يافته بر قوا و دستگاهها
- ضرورت حاكم شدن گفتمان قانونگرايي بر تمام اجزاي كشور و اجراي بدون كم و كاست قانون اساسي
- لزوم نقش دادن به مردم در جهت تحقق حماسه اقتصادي، همانند نقش آفريني برجسته در حماسه سياسي و اجراي دقيق اصل ۴۴ قانون اساسي
- گلايه از برخورد تبعيض آميز با برخي تشكل هاي دانشجويي، در دانشگاهها
- ضرورت تبيين مختصات فضاي با نشاط در دانشگاهها بمنظور جلوگيري از برخوردهاي سليقه اي
- لزوم بازنگري جدي در منابع ترجمه اي علوم انساني و زمينه سازي براي توليد علم بومي
- اهميت نوسازي ادبيات گفتمان انقلاب اسلامي بمنظور فراگيرتر شدن آن در ميان قشرهاي مختلف مردم
- ضروت تدوين طرحي جامع براي تأمين و ساماندهي منابع مالي دانشگاهها
- بهره گيري از ظرفيت دانشجويي در سطوح مختلف مديريت كشور
- توجه بيشتر به هنر اسلامي و متخصصان برخوردار از مباني ديني در جهت عينيت يافتن سبك زندگي اسلامي
- بركات فراوان اردوهاي جهادي نظير كادرسازي و نخبه پروري فرهنگي
- ضرورت توجه بيشتر به روستاها و مناطق محروم پيشنهاد راه اندازي شبكه تلويزيوني روستا
- لزوم تشكيل نهاد صنفي و غيردولتي براي بهره مندي و حمايت از حركتهاي جهادي
سيام

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.

  1. آموزش
  2. فرهنگی و پژوهشی
  3. اخبار کلاسها
  4. کانون های مشاوره
  5. سرفصل دروس
  6. مدیران گروه
  7. ثبت نام و ورود
  8. انجمن ها
  9. دسترسی سریع
  10. آموزش های کوتاه مدت (تک درس - تک پودمان)
  11. ارسال درخواست پشتیبانی (تیکت)
در 1403/01/17
اطلاعیه-کنسلی-کلاس-ها
به اطلاع می رساند شنبه 18 فروردین کلیه کلاس ها کنسل می باشد.
در 1402/11/11
اطلاعیه-شرایط-ثبت-نام-کارشناسی-برای-دانشجویان-ترم-آخر-کاردانی-فاقد-گواهی-فراغت-از-تحصیل
دانشجویان ترم آخر کاردانی که هنوز گواهی فارغ التحصیلی آنها صادر نشده است در صورت تمایل برای ثبت نام در مقطع کارشناسی می توانند، با مراجعه حضوری به مرکز پس از چک کردن دروس پاس شده  از روی سرفصل دروس و...
در 1402/11/11
اطلاعیه-اخذ-دروس-معرفی-به-استاد
قابل توجه دانشجویان ترم آخر کاردانی و کارشناسیبا توجه به بخشنامه جامع علمی کاربردی ، دانشجویانی که برای فراغت از تحصیل دارای حداکثر دو درس باقی مانده با شرایط زیر می باشند میتوانند این دروس را به...
در 1402/11/10
اطلاعیه-درخواست-تجدید-نظر-نمره-تو-سط-دانشجو-مورخ-10-و-11-بهمن
دانشجویان گرامی ، برای درخواست تجدیدنظر فقط روزهای 10 و 11 بهمن فرصت دارید که در سامانه هم آوا درخواست  خود را در مقابل درس مورد نظر را ثبت نمایید. ضمنا پاسخ تجدید نظر روزهای 12 و 13...
در 1402/10/12
کنسلی-کلاس-درس-استاد-خاوندی-مورخ-1402-10-12
قابل توجه دانشجویان گرامی: کلاس درس استاد خاوندی ،مورخ 1402/10/12 برگزار نمی گردد. TRANSLATE with x ...
در 1401/09/02
برگزاری-نمایشگاه-کتاب-به-مناسبت-هفته-کتاب
برگزاری نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته کتاب؛کتاب رخساره های گردشگری ایران مورد توجه و استقبال دانشجویان مخصوصا رشته...
در 1401/05/25
گزارش-تصویری-مراسم-سوم-امام-حسین-ع-مرکز-فرهنگ-و-هنر-واحد-13
در روز سوم امام حسین(ع) مراسم عزاداری به همت مدیر مرکز خانم صفاپو و بخش فرهنگی دانشگاه و با حضور گرم میهمانان عزادار امام حسین(ع) برگزار گردید. در ابتدای مراسم حاج...
در 18/12/1401
کلیه کلاس های دانش خانواده استاد رمضانی در سال 1401 کنسل و تایم کلاس متعاقبا اعلام میگردد.
در 13/12/1401
کلیه کلاس های استاد عظیمی روز شنبه مورخ 1401/12/13 لغو میباشد.
در 11/12/1401
کلیه کلاس های استاد کشاورزیان از تاریخ 13 اسفند الی 19 اسفند تشکیل نمیشود.
در 10/12/1401
کلاس های استاد هشترودی روز چهارشنبه مورخ 1401/12/10 لغو میباشد.
در 09/12/1401
کلیه کلاس های استاد سلطان محمدی روز پنجشنبه مورخ 12/11 لغو میباشد.
moshaver karafari

ravan shenakhti

moshaver mazhabi
در 1401/06/13
سر-فصل-دروس
بخش : سر فصل دروس
در 1401/06/12
سر-فصل-دروس-کاردانی
  This page is in Chichewa   Translate to...
بخش : سر فصل دروس
به زودی ...
  • ارسالي جهت نمايش وجود ندارد
 فیلم-آموزشی-انتخاب-واحد       
  


در 1399/02/20
برگزاری-کارگاه-آموزشی-بورس-و-سرمایگذاری
قابل توجه دانشجویان ، اساتید و علاقمندان به شرکت گارگاه آموزشی بورس و سرمایه گذاریبه اطلاع کلیه علاقمندان میرساند واحد فرهنگ و هنر مرکز 13 تهران در راستای آموزش های کوتاه مدت خود اقدام...