1.تعریف تحلیل محتوا ، تاریخچه تحلیل محتوا ، اهمیت تحلیل محتوا .
2. زمینه های کاربرد تحلیل محتوا ، شکل محتوا ( چایی ، کلامی و بصری ) و تفاوتهای آن از بعد تحلیل محتوا .
3. زمینه های کاربرد تحلیل محتوا در روابط عمومی ( مطبوعات ، رادیو تلویزیون ، نامه های رسیده تلفن ها و سخنرانی ها ) .
4. طرح های پژوهشی در تحلیل محتوا ( چه ، چطور ، با چه تاثیری ، کی ،... ) .
5. مراحل تحلیل محتوا 1. مسئله ، 2. فرضیه .
6. سطوح سنجش و اهمیت سطوح سنجش .
7. نمونه گیری در تحلیل محتوا ( با توجه به نوع رسانه و هدف تحقیق ) ، تعیین واحدهای تحقیق ( ثبت ، متن ، تحلیل ) .
8. نظام صبقه بندی ، گزینش و تعریف مقوله ها .
9. پایایی در تحلیل محتوا ( 1. تعاریف مفهومی و علمی ، دستورالعمل کدگذاری برگه های کد گذاری ) ، آزمون درصد توافق .
10. روایی در تحلیل محتوا .
11. تحلیل داده ها ( جداول ، توصیف ، پیدا کردن رابطه و شدت رابطه ) .
12. کاربرد کامپیوتر در تحلیل محتوا .
13. حداقل 2 نمونه تحلیل محتوای رسانه ای ( یک نمونه نوشتاری ، یک نمونه دیداری یا شنیداری ) ، انجام شده در کلاس ارایه شود تا دانشجویان با تحلیل محتوا ، اهداف و روش آن آشنا شوند .
منبع اصلی :
1. تحلیل پیام های رسانه ای و کاربرد تحلیل محتوای کمی در تحقیق ، فریدریک جی نیکو و دانیل رایف ، ترجمه مهدخت بروجردی علوی ، تهران سروش انتشارات صدا و سیما 1381
2. تحلیل محتوا در علوم اجتماعی و انسانی ، هولستی ار او اج ، ترجمه نادر سالارزاده امیری ، دانشگاه علامه طباطباییی 1373
3. روش تحقیق در محتوی مطبوعات ، کاظم معتمد نژاد ، دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی
4. روش های تحقیق در ارتباطات تهران ، احمد بیشه رو ، سیمای شرق 1382