پنج شنبه, 30 فروردين 1403

 



موضوع: گرم کردن بدن

گرم کردن بدن 11 سال 1 ماه ago #980

جودوکا باید بدن خود را برای انجام مهارتهای جودو آماده کند. گرم کردن مناسب بدن بهترین راه برای جلوگیری از صدمه در هنگام تمرین هر ورزشی می باشد، مخصوصاً ورزشی مانند جودو که شامل مهارتهای رزمی و جنگیدن است.
تمرینات جودو شامل سه جنبه می باشد، اول کشش عضلات، تاندونها و لیگامانهااست. این جنبه مهمترین جنبه تمرینات می باشد چون عضلات گرم می شوند و کشش پیدا می کنند و جلوی صدمات را می گیرند.
تمرینات گرم کردن باید به اندازه و بدون اتلاف انرژی انجام می گیرد. کسانی که انرژی خود را برای گرم کردن قبل از تمرینات جودو تلف می کنند قدرت یادگیری خود را کاهش می دهند.
دومین جنبه تمرینات جودو، ساختن و افزایش قدرت بدنی می باشد. تمرینات قدرتی، بویژه شنا رفتن، بالا بردن پاها، دراز نشست، پل زدن ها و غیره به مرور زمان باعث افزایش قدرت جودوکا می شود. هرچه بدن قویتر شود جودوکا احساس می کند که اجرای مهارتهای جودو برایش آسانترمی شود. افزایش قدرت درونی نه تنها باعث عملکرد بهتر عضلات می شود بلکه باعث افزایش هماهنگی نیز می شود.
این هماهنگی همان جنبه سوم است. با انجام تمرینات، هماهنگی بدن افزایش می یابد. در حالیکه جودوکا مهارتهای جودو را تمرین می کند، هماهنگی بدن او به سطح بالایی ارتقاء پیدا می کند.
هماهنگی همیشه مهمترین جنبه در تمرینات هنرهای رزمی بوده است. در فلسفه کشورهای شرقی (چین، ژاپن، کره، ویتنا و دیگر کشورهای آن منطقه)، قدرت واقعی از هماهنگی بین ذهن و بدن بوجود می آید.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.