پنج شنبه, 09 فروردين 1403

 



موضوع: رابطه چيپس با کم هوشي!

رابطه چيپس با کم هوشي! 9 سال 5 ماه ago #102683

همه پدر و مادرها آرزو دارند بچه‌هاي باهوشي داشته باشند، اما در اين بين شايد کمتر کسي بداند که براي باهوش شدن، به جز زمينه‌هاي ژنتيکي چيزهاي ساده‌تري مثل غذا خوردن هم دخيل هستند! محققان مي‌گويند کودکاني که در سنين پايين از موادغذايي صنعتي پر چربي و داراي قند فراوان استفاده مي‌کنند، وقتي به سن 8 سالگي مي‌رسند بهره هوشي پايين‌تري در مقايسه با ديگر کودکان دارند.

طبق تحقيقاتي که روي 14 هزار کودک انگليسي متولد 1991 تا 1992 در سنين 3، 4، 7 و 8 سالگي انجام گرفته، مشخص شده که شکافي عظيم بين کودکاني که در سنين پايين از مواد غذايي غني از چربي و قند استفاده مي‌کنند و کودکاني که تغذيه سالم‌تري شامل سالاد، ميوه، ماهي و غلات دارند وجود دارد.

اين آمارها نشان مي‌دهد که 20 درصد کودکاني که تغذيه نادرستي دارند آي‌کيو حدود 101 دارند در حالي که 20 درصد کودکاني که تغذيه سالمي دارند آي‌کيو حدود 106 دارند. به گفته محققان دانشگاه بريستول شايد اين ارقام خيلي نزديک به هم باشد، اما همين تفاوت‌ اندک در زندگي و تحصيل کودکان تأثير شگرفي مي‌گذارد. به عبارت ساده‌تر مي‌توان گفت عادات غذايي در دوران کودکي بر درک و رفتار بزرگسالي افراد تأثير مي‌گذارد. مغز طي 3 سال اول زندگي سريع‌ترين رشد خود را دارد. مصرف غذاهاي سالم به رشد بهتر و سريع مغز کمک کرده و باعث مي‌شود فرد آينده درخشان‌تري از نظر اجتماعي و اقتصادي داشته باشد. البته نبايد فراموش کرد که تحصيلات مادر، طبقه اجتماعي، استفاده از کتاب و رسانه‌ها نيز عوامل ديگري هستند که در بالا رفتن آي‌کيو دخالت دارند.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.