سه شنبه, 04 ارديبهشت 1403

 



موضوع: كسب و كار

كسب و كار 10 سال 11 ماه ago #7391

عنوان كسب و كار

مشخصات تهيه كننده طرح
نام و نام خانوادگي : حميد رضا قاسمي اختري
سطح و رشته تحصيلي : كارداني حقوق ثبتي تاريخ و محل تولد : تهران – 1358
آدرس پستي : تهران ،‌خيابان وحدت اسلامي ، خيابان پهلوان حسن ، كوچه يحيوي پلاك 3 طبقه 3
محل اجراي طرح :
تهران ، خيابان وحدت اسلامي ، خيابان مختاري شرقي ، نبش بن بست اميري پلاك 297 تلفن : 55631999
ارائه به :
پروژه دانشجويي به استاد محترم جناب آقاي داودی راد


ابعاد طرح سوال پاسخ
توصيف
كسب وكار اين برنامه چگونه فرصتي است و دركجا قابل اجراست . با توجه به كمبود عكاسي ديجيتال وraw اين نياز را دراين محدوده (محله مختاري)‌لازم الاجرا ديده و اقدام به احداث اين مجموعه كرده تا فرصتي جهت كسب و كار و اشتغالزايي براي عموم باشد .
چشم انداز چه چشم انداز و دورنماي كاري براي خودتان در اين كسب و كار متصور هستيد تبديل شدن به يكي از بزرگترين و مجهز ترين عكاسي ديجيتال در تهران و ايجاد شعبات مختلف در چهار نقطه تهران بزرگ .
ماموريت رسالت شما چيست و مقصودتان از راه اندازي اين كار را توضيح دهيد ارائه دادن خدمات عكسبرداري و فيلمبرداري با بهترين كيفيت و اين اميد كه اين كيفيت عالي بتواند نظر ارباب رجوع را جلب كرده تا در اين عرصه قدم بزرگ برداشته باشيم و در كنار اين كيفيت است كه ايجاد شعبات ديگر اين عكاسي را امكانپذير مي نمايد
اهداف 1-هدفتان از راه اندازي اين كسب و كار چيست
2- اهداف سازماني شما چيست 1-علاوه بر كسب درآمد و علاقه بسيار شديدي كه در اين كار داريم بتوانيم با متد جديد و تخصص شخصي خود در اين زمينه كاري گام بزرگي برداشته باشيم .
2-با توجه به اينكه تمام مخارج مربوط به احداث اين مجموعه را اندازه گيري كرده ايم و ضمن اينكه افرادي كه در اين مجموعه مشغول به كار مي باشند رسيدن به سود قطعي ماهيانه تقريباً هفت ميليون تومان را تا پايان سالجاري (92) پيش بيني مي نمائيم .
استراتژي 1- چگونه اين كسب و كار راه اندازي و ادامه پيدا ميكند ابتدا با مراجعه به اتحاديه عكاسان و فيلمبرداران تهران و واريز مبلغ يك ميليون ريال ، بازرس با توجه به محدوده صنفي كه 300 متر مي باشد را بررسي كرده و با عنايت به بررسي انجام شده تصميم نهايي را اتحاديه اتخاذ كرده وباتماس تلفني اعلام ميدارد كه مدارك مربوط به ايجاد پرونده را به اتحاديه تحويل داده و بعد از مراحل آزمون مربوط به اين كار پروانه كسب صادر مي شود .

2- استراتژيها ومسيرهاي شما براي ادامه كار و رسيدن به اهدافتان چيست در كار عكاسي ديجيتال نرم افزار فتوشاپ عمده كارهاي مربوط به ويرايش ، رتوش و فيلترهاي افكتي را انجام ميدهد و با توجه به ترفندهايي كه در نرم افزار فتوشاپ موجود ميباشد و با تخصصي كه در اين كار داريم مي توانيم به متد جديد نظر ارباب رجوع را جلب نمائيم

استراتژي بازار و محيط حاكم بر حسب و كار 1- نام محصول/ خدمات شما چيست ومزيت رقابتي آن چيست ارائه كارهايي از قبيل : آموزش فتوشاپ و ترفندهاي مربوط به آن ، آموزش ميكس و مونتاژ با نرم افزارهاي AFTEREFEKT- EDIOUS – PRIMIER و پلاگينز مربوط به آن ، آموزش فيلمبرداري و عكسبرداري با متد جديد و خدمات رايگان ، آموزش ديگري كه در كنار يادگيري اين سه مجموعه به هنرجويان ارائه مي گردد .
2- قيمت محصول/ خدمات شما چقدر است ؟ طبق تعرفه اي كه در نرخ نامه اتحاديه كه بعد از صدورجواز كسب به صاحب عكاسي تحويل ميدهند و اين نرخ نامه در محل كار نصب شده و طبق آن قيمت كار انجام شده را معين مي كنند .
3- نحوه توليد/ مونتاژ محصول يا خدمات شما چگونه است ؟ بعد از ورود ارباب رجوع و ارائه خدماتي كه در بيلبورد تهيه شده و ارائه كارهاي موجود بر روي آن و معرفي خدمات موجود در اين صنف و انجام خدماتي كه بنابه درخواست مشتري صورت مي گيرد وجه فوق رادريافت ميكنيم .
4- برنامه و دستورالعمل هايتان در خصوص بازاريابي و جلب مشتري چيست ؟ توزيع گسترده اي تراكت و سي دي هاي تبليغاتي به درب منزل اهالي منطقه – تهيه تيزر تبليغاتي براي پخش درشبكه هاي تلويزيوني و غيره .
5- مشتريان محصولات / خدمات شما چه كساني هستند ؟ اغلب مشتريان قريب به اتفاق اين صنف بصورت 75% كه 4/3 حضور ارباب رجوع مي باشد را بانوان تشكيل داده و 25% آن يا 3/ 1 آن مشتريان مرد مي باشند .
6- پاره اي از ويژگي هاي مشتريان خود را نام ببريد ( درآمد ، شخصيتي ، سني و غيره ) افرادي كه در اين منطقه سكونت دارند از لحاظ مالي در سطح بالايي قراردارند كه اين افراد حدود 50% كل اين منطقه را تشكيل ميدهند و الباقي اشخاصي با درآمد متوسط و كم بضاعت هستند .
7- پراكندگي مكاني مشتريان خود را بنويسيد معمولاً‌افرادي كه در اين عكاسي رفت و آمد دارند بومي بوده و حدود 15% از آنان بصورت رهگذر ميباشند .
8- دليل انتخاب اين دسته از مشتريان و محدوده فعاليت تان چيست ؟ بدليل جمعيتي بالايي كه اين منطقه دارد و محدوده اي كه بصورت بازار درآمده و از مناطق و يا ( محدوده اطراف ) ديگر به اين بازار مراجعه مي نمايند كه اين مسئله مي تواند نقطه مثبتي در ارائه خدمات بيشتر وكسب سود بيشتر باشد .

برنامه مالي كسب و كار 9- كارگاهها و رقباي شما در اين محدوده كدامند ؟ تعداد اندكي از اين صنف در اين محدوده وجود دارد و با توجه به اينكه دانشي از اين كار دارند و هنوز بصورت حرفه اي نتوانسته اند خدمات ارائه دهند بنابراين دليل تصميم داريم با ارائه خدمات نوين پيشگام در اين صنف و دراين محدوه باشيم .
10- آيا توان رقابت با رقبا را داريد ؟ چگونه ؟ بله ، ما خواسته ايم و ميتوانيم با ارائه خدمات جديد تر و بروز تر پيشگام در اين صنف باشيم .
1- ساختار قانوني و مجوز راه اندازي كسب وكار شما چيست ؟( ثبت شركت/ مجوز صنفي) دريافت جواز كسب و پروانه كار از اتحاديه عكاسان و فيلمبرداران تهران .
2- آيا شما شرايط لازم جهت اخذ مجوز راه اندازي را داريد ؟ بله ، با مراجعه به موسسه فني و حرفه اي و اخذ مدرك ديپلم با درجه يك .
3- تا كنون چه مجوزي جهت راه اندازي اخذ نموده ايد ؟ مجوز عكسبرداري ( پرتره) و مجوز دفتر فيلمبرداري با آزمونهاي انجام شده .
4- چه مبلغي جهت اخذ مجوز و تاسيس نياز داريد ؟ نهصدوچهل و شش هزار تومان
5- شركاي شما در اين طرح چه كساني هستند ؟ با توجه به اينكه فضاي موجود 40 متري ميباشد امكان استخدام بصورت انفرادي و محدود است به همين دليل فقط در حال حاضر سه نفر مشغول به كار ميباشند .
6- تعداد نيروها و منابع انساني مورد نيازتان را ذكركنيد









تحليل مالي 1- خلاصه برنامه و دستورالعملهاي مالي تان چيست ؟ با توجه به اينكه مبلغ بيست و يك ميليون وششصد هزار تومان كه براي احداث اين مجموعه اختصاص داده ايم ميزان 100% كل سرمايه مربوط به مديريت بوده و در نظر داريم با دريافت وام شصت ميليون توماني از موسسه مالي اعتباري ثامن الائمه لابراتوار چاپ عكس در شعبه 2 اقدام نمائيم و با صحبتهاي انجام شده با موسسه فوق الذكر بازدهي اين مبلغ را طي 36 ماهه پرداخت نمائيم .
2- تجهيزات لازم ، هزينه جهت راه اندازي را بنويسيد ( ذكراقلام با قيمت واحد و جمع كل شامل ماشين‌الات ، تجهيزات ، لوازم اداري و دفتري ، هزينه رهن دفتر) تجهيزات شامل : رهن ملك مورد نظر 10 ميليون تومان
خريد دكوراسيون : 000/750/4 تومان
خريد ميزهاي اداري : 000/150/1 تومان
خريد كامپيوتر : 000/000/2 تومان
پرينتر ، اسكنر ، اسپيكر ، فاكس و فتوكپي :000/900/2تومان
بيلبورد تبليغاتي و قاب عكسها : 000/800 تومان
جمع كل سرمايه ثابت : 000/600/21 تومان
3- مخارج و هزينه هاي ماهيانه شما چقدر است ( مواد اوليه + حقوق و دستمزد + اجاره + انرژي + تبليغات و ... مواد اوليه : 000/200/1 تومان
آب ، برق ،‌تلفن : 000/400 تومان
حقوق كاركنان : 000/350/1 تومان
تبليغات : 000/150 تومان
مخارج و هزينه هاي ماهيانه : 000/100/3 تومان
4- چه ميزان سرمايه در گردش نياز داريد ؟ ( رقم مواد اوليه مصرفي يكماه + حقوق كاركنان دوماه + انرژي مصرفي دوماه و ساير هزينه ها براي يك ماه مواداوليه : 000/200/1تومان
حقوق كاركنان 2 ماه : 000/700/2 تومان
آب ، برق ،‌تلفن 2 ماه : 000/800 تومان
ساير هزينه ها : 000/250 تومان
جمع سرمايه در گردش : 000/850/4 تومان
5- جمع كل سرمايه گذاري طرح شما چقدر مي باشد وسهم آورده شما چقدر است ؟ جمع سرمايه ثابت : 000/000/10 تومان
جمع سرمايه در گردش : 000/850/4 تومان
هزينه تاسيس و راه اندازي : 000/600/21 تومان
جمع كل سرمايه گذاري : 000/450/36 تومان
1- پيش بيني درآمد/ فروش ماهيانه تان را ذكر كنيد ؟ مبلغ هفت ميليون تومان در ماه
2- پيش بيني سود ناخالص شما ماهيانه چقدر است ؟ سود ناخالص : 000/900/3 = 000/100/3 – 000/000/7
3- سود ساليانه شما چقدر است ؟
(سود ماهيانه × 11 ماه) سود ساليانه : 000/900/42 = 11 × 000/900/3
4- دور برگشت سرمايه ROI شما چند ماه / چند سال است ؟ 000/500/64 = 000/450/36 – 000/900/42
يكساله
5- چه مدت براي راه اندازي كسب وكارتان نياز داريد ؟ 2 ماه












خلاصه كسب وكار :
راه اندازي دفاتر عكسبرداري و فيلمبرداري ميخك تحت عنوان بزرگترينو مجهزترين عكاسي ديجيتال و RAW در منطقه جنوب شهر ( مختاري) و اخذ جواز كسب از اتحاديه عكاسان و فيلمبرداران تهران و با عنايت به تخصص متصديان اين مجموعه درنظر داريم با اندك اندوخته اي كه پس انداز كرده ايم و دريافت وام از موسسه مالي گامي بلند در اين عرصه برداشته باشيم و با توجه به اينكه هميشه كيفيت حرف اولرا مي زند و به اميد خدا يكي از بهترين ها در اين عرصه باشيم .

سرمايه گذاري كل : 000/600/31 تومان
سهم متقاضي و آورنده : 100%
ميزان اشتغالزايي در هر شعبه : 3 نفر
دور برگشت سرمايه : يكساله
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: دانیال داودی راد