جمعه, 31 فروردين 1403

 



موضوع: طرح کسب و کار تولید لباس نوزاد و مانتو مداری

طرح کسب و کار تولید لباس نوزاد و مانتو مداری 10 سال 10 ماه ago #11232

طرح کسب و کار
(Business Plan)


عنوان طرح:


توليدي لباس نوزاد و بچه¬گانه


نام و نام خانوادگی: لیلا رفیعی
مدرس مشاور: استاد جهانشاهی
مؤسسه /شرکت برگزار کننده دوره:
استان/شهرستان: تهران
تاریخ:

 اعلام محرمانه بودن گزارش (این قسمت به منظور حفظ موارد امنیتی است)


ویژه فراگیران دوره های کارآفرینی و مهارت های کسب و کار



1- بخش معرفی (شناسنامه طرح)

مشخصات مجری
مجری: ليلا رفيعي
نوع مجوز: اتحاديه صنف توليدي پوشاک تهران
نوع طرح: کار آفرين مشخصات اعضای حقوقی
مدیر عامل: ريحانه کرد
رئیس هیأت مدیره: ليلا رفيعي
نایب رئیس هیأت مدیره: فرامرز ستاري
خدمات
نوع خدمات: توليد انواع لباس نوزادی و لباس بچه گانه (دخترانه و پسرانه)
زمین و ساختمان
مساحت زمین: 430 متر مربع
سطح زیر بنا 300 متر مربع
تعداد کارکنان
جمع: 15 نفر
نحوه تأمین مواد اولیه و میزان آن
با توجه به نياز بازار در دوره هاي زماني مختلف، اين بازار نياز هميشگي به اين پوشاک را دارا ميباشد.
هزینه های ثابت و متغیر سالیانه
هزینه های ثابت1500 میلیون ریال
هزینه های متغیر1000 میلیون ریال
کل هزینه های سالیانه2500 میلیون ریال تأسیسات و انرژی
برق: 3 فاز
نوع سوخت: گاز
سرمایه¬گذاری طرح
درصد فروش در نقطه سر به سر:
دوره بازگشت سرمایه: 2 سال و 6 ماه میزان اشتغال طرح
مستقیم: 12 نفر
غیر مستقیم: 20 نفر
آدرس محل اجرای طرح:
تهران، جاده مخصوص کرج – شهرک فرهنگیان (آدرس کارگاه تولیدی)
هدف از اجرای طرح
ارائه خدمات در زمینه تولید انواع لباس نوزادی و لباس بچه گانه (دخترانه و پسرانه) به منظور کارآفريني و تأمين بخشي از نياز جامعه زنان استان تهران و کسب سهم بازار لازم در جهت سود دهي مناسب و کسب حاشيه سود منطقي.


2- خلاصه مدیریتی

نظارت بر خط توليد و ماشين آلات دوزندگي، در ديت داشتن قيمت اوليه مواد اوليه، داشتن بهترين برند ماشين دوزندگي در کار، داشتن بهترين مشتريان اداري و تجاري


3- نوع صنعت، سازمان، محصولات و خدمات

نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدات صنعت/خدمات مورد نظر شما جهت فعالیت، کدامند؟
(نقاط قوت) :
برخورداري از تجربه 10 ساله در اين صنعت، آشنايي لازم از بازار پوشاک، کشش لازم در حوزه پوشاک بچه گانه و نوزاد بعنوان يکي از بازارهاي جذاب و دائمي در اين بخش، وجود تيم کاري فعال و کيفيت بالاي توليدات اين توليدي نسبت به ساير رقبا، وجود بسته هاي لازم در جهت تنوع بخشي به توليدات و ورود به بازارهاي مختلف پوشاک بچه گانه، استفاده از بازاريابي هوشمند و انعقاد قرارداد با مدارس مختلف.
(نقاط ضعف):
عدم دسترسي به مواد اوليه با کيفيت بالا بدليل بالا بودن قيمت و نهايتاً افزايش بهاي تمام شده، نوسانات نرخ ارز و عدم عرضه مواد اوليه از سوي تأمين کنندگان و وارد کنندگان مواد اوليه، عدم استقبال عمومي بدليل بالا بودن قيمت پوشاک نشأت گرفته از نرخ ارز، عدم تزريق منابع بانکي در برهه زماني لازم از سوي بانکها و دولت، عدم حمايت از سازمان کار و امور اجتماعي به جهات معافيتهاي مالياتي و بيمه اي.
(فرصتها):
وجود بازار مدارس و امکان انعقاد قرارداد به منظور تأمين مانتوي مدارس طرف قرارداد، وجود شرکتهاي معتبر به منظور انعقاد قرارداد با آنها جهت تأمين مانتوهاي اداري پرسنل شرکت.
(تهديدات):
وجود اجناس خارجی در بازار با قیمت بالا و با کیفیت بالا که با توجه به کیفیت کالا بیشتر مورد توجه قرار گرفته و دارای بازار بسیار مناسبی می باشد.
محدوديت در واردات ماشين آلات دوزندگي، نوسانات نرخ ارز و عدم تأمين به موقع پارچه (موارد اوليه) و ناتواني در اجراي قراردادها، افزايش هزينه هاي ماليات، بيمه، حقوق و دستمزد و اجاره محل

موانع ورود به این صنعت/خدمات کدامند؟
رقباي سر سرخت قديمي

خصوصیات و کاربردهای محصول/خدمات شما چیست؟
انواع لباس نوزاد و سرویس پوشاک نوزادی ، انواع لباسهای دخترانه و پسرانه، لباسهایی که در منزل و در میهمانی مورد استفاده قرار می گیرند، با طرح ها و رنگهای مختلف و متنوع در بازار پوشاک نوزادان و کودکان زیر ده سال موجود می باشد.

وجه تمایز محصول/خدمات شما با سایر محصولات بازار چیست؟
تلفيقي از فرهنگ و هنر در کنار صنعت پوشاک و نساجي و متناسب با هر گونه سليقه و فرهنگي، نوع پارچه ای که مورد استفاده قرار میگیرد و طرح های بسیار جالب برای کودکان.

نحوه تولید محصول /خدمت شما به چه صورتی است؟
از توليد به مصرف (بدون اسطه و با واسطه)، استفاده از بازاریابی در فروشگاههای معتبر تهران و شهرستانها.

4- برنامه بازاریابی

مشتریان
مشتریان شما چه کسانی هستند؟
مشتريان اين توليدي شامل همه نوزادان دختر و پسر و خردسالان از 5 سال (پيش دبستان)، زیر ده سال ، مانتوهای مدارس دخترانه و پسرانه ، همچنين قرارداد با کلیه ادارات و سازمانهایی که به این نوع پوشاک نیازمند هستند البته با نرخ مناسب طبق قرارداد با سازمان مربوطه.

چرا بازار به محصولات/خدمات شما نیاز دارد؟
بازار به دليل تأمين پوشش نوزادان به دلیل لطافت بدن نوزادان که هر لباسی با هر نوع جنسی را نمی توانند به تن کنند و نیازمند لباسی با جنس لطیف و پنبه ای هستند. این عزیزان آیندگان این مرز و بومند.

این بازار تا چه مدت به این محصولات/خدمات نیاز دارد؟
اين نوع بازار دائمي است و به توليد دائمی نیازمند است.

رابطه بین مصرف کننده و خریدار اصلی به چه صورتی است؟
يک رابطه مستقيم است.

مشتریان شما چه ویژگی¬هایی (سن، جنس، سبک زندگی مستقل) دارند؟
نوزادان از بدو تولد تا سن زیر ده سال. (دخترانه و پسرانه)


اندازه بازار
اندازه بازار را مشخص کنید و نشان دهید در برآورد اندازه بازار تا چه حد به عواملی از قبیل علاقه مندی مشتریان به محصولات /خدمات شما، سطح درآمد آن ها و نحوه دسترسی شان به محصولات/خدمات خود توجه کرده اید؟
در بررسي به اندازه بازار عليرغم وجود مشکلات مربوط به نوسانات نرخ ارز و کاهش تقاضا و تعطيلي برخي از کارگاه¬هاي توليدي با رشد 20% در توليد مانتوي مدارس به لحاظ تغيير مانتوي دانش آموزان به مقطع بالاتر مواجه هستيم، اما با کاهش توليد 10% لباس بچه گانه دخترانه و پسرانه، به لحاظ کاهش حجم نقدينگي و سطح درآمد مردم و همچنين در حوزه توليد لباس نوزاد با رشد 15% به لحاظ ورود نيروي کار جديد مواجه شده ايم. لذا اين توليدي ميتواند با سرمايه گذاري 20 درصدي در خريد ماشين آلات دوزندگي ضمن افزايش توان رقابتي نسبت به توليد مانتوهايي با کيفيت مدارس اقدام نمايد و از سهم بازار قابل توجهي برخوردار گردد. ضمناً ميتوان اين توليدي در مناقصات توليدي شرکتها و ادارات شرکت نمايد.

تخمین سهم بازار فروش
برای محصول شما در بازار چه مقدار تقاضا وجود دارد؟
در واقع این نوع محصول همیشه مورد تقاضا بوده در سراسر کشور حتی بازار این نوع محصول گسترش یافته و به کشورهای اطراف نیز صادر می شود.

از کدامیک از روش های برآورد بازار استفاده کرده اید؟
علاقه مندي مشتريان، خدمات توليدي، سطح درآمد مشتريان.
از سازمان سنجش آمار کشور به جهت بدست آوردن آمار دقیق تعداد نوزادان، کودکان، نونهالان نیز گزارشی تهیه شده که به تولید پوشاک در این بازار کمک شایانی داشته است.

از چه منابعی برای تعیین تقاضای بازار استفاده کرده اید؟
از منابع توليد کنندگان همکار و فروشندگان محلي و تجزيه و تحليل محيط¬هاي فروشگاهي و از مدارس سهم بازار محصول، تخمين زده مي شود.

روند تغییر تقاضا به چه صورتی است؟
روند تغيير بصورت صعودي است و با در نظر گرفتن کيفيت کالا و بهاي آن، تقاضا براي استفاده از محصول اين توليدي روند تغيير رو به افزايش است.

ارزیابی آینده بازار:
در آینده چه سهمی از بازار به دست خواهید آورد؟
در آينده سهم بازار اين توليدي از 5% به 15% طي 2 سال کاري افزايش خواهد يافت. البته با افزايش 30% نيروي کار. (با توجه به روند تولید مثل که رو به کاهش بوده، ارزیابی‌های داخلی و خارجی همچنان نسبت به روند پیر شدن جمعیت ایران در سال‌های آینده هشدارآمیز هستند. طبق تازه‌ترین برآوردهایی که از سوی یک موسسه معتبر غیردولتی و غیرانتفاعی در واشنگتن صورت گرفته، ایران طی دهه‌های آتی همچون اغلب کشورهای توسعه یافته، با پدیده کاهش جمعیت جوان مواجه خواهد بود. «دفتر مرجع جمعیت» پیش‌بینی کرده است که سهم جمعیت جوان ایران از 25 درصد کل جمعیت در سال 2013، به 14 درصد در سال 2050 کاهش خواهد یافت. مقام معظم رهبری تاکید کرده اند که فرزندآوری به شیوه معقول باید به صورت یک ارزش اجتماعی تلقی شود که حقیقتا این امر خود نیاز به زمان و فرهنگ سازی دارد.
رقابت، حساسیت ها و خطرها:
رقبای بنگاه و کسب و کار شما چه کسانی هستند؟
همه توليد کنندگان خانگي، صنعتي و کارگاهي هستند که بصورت هر 3 ماه يکبار مورد پايش قرار ميگيرند.

نقاط ضعف و قوت/رقبا چیست؟
نقاط قوت تمام سري دوزي ميباشد که هزينه توليد در اين روش سر شکن ميشود و از بهاي تمام شده کمتري برخوردار است. نقطه ضعف همان عدم دسترسي مدارس با آنها بدليل دور بودن از سطح شهرو هزينه هاي تحميلي بابت قانون کار و بيمه و امور اجتماعي.

رقبایتان در چه سطحی هستند؟
در سطح مناسبي هستند ولي آن دسته از کارخانجات توليدي که تعداد آنها محدود است از سطح خوبي بدليل کاهش حجم خريد مردم بسر نمي¬برند اما آن دسته از کارگاه هاي توليدي کوچک در موقعيت ثبات و مناسبتر هستند.



قیمت گذاری:
چگونه برای محصولات و خدمات تولید شده خود، قیمت تعیین خواهید کرد؟
شيوه قيمت گذاري اين توليدي به این روش بصورت بهاي تمام شده بعلاوه 20 % سود قانوني + 6% ماليات ارزش افزوده و 20% ماليات بر درآمد تعيين ميگردد.

کدام یک از روش های مدیریت قیمتها را به کار خواهید گرفت؟
روش قيمت گذاري خط محصول

تبلیغات:
رسانه هایی را که برای آگهی و تبلیغات محصولات/خدمات خود بکار می¬گیرد، کدامند؟
اين توليدي با توجه به ظرفيت توليدي خود صرفا از طريق پخش تراکت تبليغاتي و تماس تلفني با مشتريان و مراجعات حضوري به بیمارستانها و مهد کودک های سراسر کشور و مدارس مختلف اطراف محل توليدي و شرکت¬هاي خصوصي و دولتي نسبت به تبليغات و آگهي خود اقدام ميکنند.

کانالهایی را که به منظور جذب مشتری بکار گرفته اید کدامند؟
حضور در نمايشگاه¬هاي بهاره و فصلي در خصوص جذب مشتري اقدام مي شود و به زودی در نمایشگاه لباس کودک.

آیا برای تبلیغات محصولات/خدمات خود از متخصصین خارج از شرکت استفاده کرده اید؟ در مورد توانایی ها و شایستگی آنها توضیح دهید؟
اين توليدي از متخصصان خارج از توليدي استفاده نمي نمايد اما از محصولات خارجی ایده و طرح های نو استخراج می شود.

شیوه فروش:
چه کسانی محصولات شما را خواهند فروخت؟
کليه فروشگاه هاي پوشاک نوزادان و کودکان، فروشگاه های عرضه لباس فرم مدارس ابتدایی، مهد کودک ها، بیمارستانها اقدام به فروش محصولات اين توليدي خواهند نمود ضمن اينکه پرسنل فروش و مديريت توليد همه کارهاي بازاريابي و فروش توليدي به مدارس و فروشگاهها را نيز بعهده مي¬گيرند.

چه روشهایی را برای فروش محصولات خود بکار خواهید گرفت (تلفنی، مکاتبه پستی، ارائه مستقیم به مشتری، در نمایشگاه و غیره)؟
روشهاي تلفني و حضوري و ارسال بروشور و نمايشگاه و شرکت در مناقصات و فروشگاه هاي فصلي، تبلیغ در سایتهای اینترنتی مختلف که در آنها محصولات فروشگاه را بتوان به مشتریان معرفی نمود، حتی بعضاً فروش آنلاین نیز مشاهده شده، ارسال پستی نیز از طریق دریافت سفارشات انجام شده است.

آموزش فروشنده ها را چگونه برنامه ریزی میکنید؟
معمولاً فروشندگان خارج از توليدي خود از توانايي لازم برای جلب مشتریان برخوردار هستند و فروشندگان حاضر در توليدي نيز از تخصص لازم برخوردار هستند.

چه روشهایی را برای پرداخت به مشتریان پیشنهاد می کنید؟
روشهاي نقدي، کارت خوان، فروش آنلاین، دستگاه پوز در فروشگاه، واريز به حساب (براي مدارس)

برای فروش محصولات خود از چه کانالهایی بهره می¬گیرید/ و چگونه به شکایت مشتریان رسیدگی می¬کنید؟
از کانالهايي چون مدارس و ساير فروشگاه¬هاي سطح شهر تهران که مرتبط با فروش این نوع محصول هستند و از طریق همین مراکز نیز به شکایات مشتریان نیز رسیدگی خواهد شد.

توزیع:
کانال های اولیه توزیع کدامند ؟ ( فروشگاه های خرده فروشی، عمده فروشی، اینترنت و غیره)
خرده فروشان، عمده فروشان فروشگاهها و مراکز پخش پوشاک و مدارس.



آیا زنجیره کامل توزیع متعلق به شماست یا عوامل واسطه ای دیگر عوامل توزیع را به کار میگیرند؟
عوامل واسطه گري در فروش وجود دارد و اکثراً عمده فروش و خرده فروشان هستند ولي در خصوص فروش مانتوهاي مدارس کانال توزيع صرفاً از طريق واحد فروش توليدي صورت مي¬گيرد.

آيا کانالهای توزیع با تصویری که از شرکت و محصولات شما در جامعه وجود دارد سازگار است؟
کانالهاي توزيع سازگاري لازم را با اين توليدي دارند.

آیا بسته بندی محصولات شما برای کانالهای توزیعی که در نظر گرفتید مناسبند؟
بسته بنديهاي محصولات اين توليدي متناسب با توزيع اين محصول در ساير بازارهاست.

آیا کانالهای توزیع انتخابی شما از نظر هزینه مقرون به صرفه هستند؟
کاملا مقرون به صرفه ميباشد.

5- برنامه های طرح و توسعه

آیا تحقیقات قبل از تولید و توزیع محصول انجام داده اید؟
تحقيقات لازم در خصوص توليد از قبل از راه اندازي توليدي و توزيع کنندگان انجام پذيرفته.

برای توسعه محصول در آینده چه برنامه هایی دارید؟
براي توسعه محصول برنامه داريم تا با تغيير مکان و افزايش حيطه مناسب و مکان مناسب تر و افزايش در تنوع محصولات و افزايش نيروي کار نسبت به افزايش سهم بازار خود تلاش کنيم و از 50،000 محصول در سال به 100،000 محصول برسيم.

چه جانشین ها و مکمل هایی برای محصولات /خدمات خود در نظر گرفته اید؟
جانشين خاصي براي محصول در منظر گرفته نشده چون محصول اين توليدي کالاي جانشين ندارد البته در ایران. اما در خارج از کشور این نوع کالا رقیب بسیار قوی دارد و جنس پارچه ، طرح لباسها و حتی رنگها متنوع هستند.

6- چارچوب قانونی و عوامل اجتماعی و محیطی

مجوز ها و تأییدیه های مورد نیاز شما کدامند؟
مجوز از اتحاديه توليدي و پوشاک زنانه مورد نياز است.

آیا کسب و کار شما برای منطقه ای که در آن قرار دارید توسعه و منافع اجتماعی به همراه می آورد؟
منافع اجتماعي محصولات اين توليدي به منطقه و محل فعاليت خواهد رسيد و ميتواند از مانتوهاي اين توليدي به نحو احسنت استفاده نمايد.

آیا قوانین و مقررات زیست محیطی را در نظر می گیرید؟
کليه استانداردهاي لازم در خصوص فضاي داخل توليدي ديده شده است و همه اصول ايمني و بهداشت رعايت گرديده است.

7- برنامه عملیاتی و تولید

فن آوری و روش تولید مناسب
تکنولوژی مورد نیاز برای تولید محصول /ارائه خدمت خود را مشخص نمایید؟
دستگاه و ماشين آلات صنعتي دوخت


مراحل و روش تولید
مراحل تولید و ساخت محصولات/ارائه خدمات و جریان ورود مواد اولیه اصلی تا مرحله بسته بندی محصولات/ارائه خدمت را تشریح نمائید؟
خريد مواد اوليه و انجام امور مربوط به توليد (برش، دوخت و ...)
مواد اولیه و مواد بسته بندی
مواد اولیه مورد استفاده در تولید چه مشخصات و ویژگی¬هایی دارند؟
مواد اوليه پارچه، آستري، نخ، دکمه، لايي در توليد و براي بسته بندي از پلاستيکهاي 90*60 استفاده ميگردد.

میزان دسترسی به مواد اولیه به چه میزان است؟
ميزان دسترسي به مواد اوليه خوب است ولي در بعضي موارد تهيه پارچه مورد نظر با مشکل روبروست.

نحوه انبار شدن مواد اولیه و مواد بسته بندی به چه صورتی است؟
چون توليد اين توليدي بر اساس سفارش است لذا بدون انبار، توزيع صورت مي¬گيرد و صرفا در بعضي از موارد از 5 شنبه الي شنبه در انبار موقت باقي ميماند.

8- ساختار سازمانی
برآورد نیروی انسانی مورد نیاز
هر یک از بخشهای گوناگون شرکت به چند نفر پرسنل نیاز دارد؟ مهارت و تحصیلات پرسنل باید در چه سطحی باشد؟ چه نوع روابط سازمانی باید بین آنها برقرار باشد؟ هزینه های پرسنلی به تفکیک گروه های کاری چقدر است؟
ردیف نیروی انسانی مورد نیاز تخصص و میزان تحصیلات تعداد متوسط حقوق ماهیانه حقوق سالانه(ریال) جمع حقوق (هزار ریال)
1 خياط ديپلم خياطي 12 7،000،000 ريال 884،000،000 ريال 1،008،000،000
2 تحصيلدار ديپلم 1 5،000،000 ريال 60،000،000 ريال 60،000،000
3 حسابدار فوق دبپلم حسابداري 1 6،000،000 ريال 72،000،000 ريال 72،000،000
4 مدير ليسانس 1 8،000،000 ريال 96،000،000 ريال 96،000،000

تعداد کل نیروی انسانی مورد نیاز برای اجرای این طرح 15 نفر میباشد.
چارت سازمانی



















شکل کسب و کار خود را مشخص نمایید (شخصی، مشارکتی، سهامی) بطور خلاصه در مورد افرادیکه حاکمیت و کنترل سازمان را در اختیار دارند (نام، فعالیت، میزان تحصیلات، اشتغال) توضیح دهید و افراد مهم وکلیدی شرکت (مدیر عامل، مدیر مالی، مدیر بازاریابی و مدیر تولید) را معرفی نمایید؟
مشارکت يصورت کاملا خصوصي و انفرادي صورت مي¬گيرد و اينجانب بعنوان مجموعه عمل مي¬نمايد. در مرحله اول بصورت بازارياب اقدام خواهم نمود و نکته بعدي از معاون فني و اجرايي که يکي از خياطان است استفاده مي¬شود که از تجربيات ايشان بهره مند خواهيم يود. حسابدار که بعنوان مدير مالي توليد است از تجربه لازم برخوردار هستند.

هزینه ها
سرمایه ثابت:
1- هزینه های ثابت (سرمایه گذاری) طرح:
1-1- زمین محل اجرای طرح
جدول زمینه میلیون ریال
متراژ زمین هزینه های انجام شده هزینه های باقیمانده هزینه کل
430 متر مربع 1500 1800 3100

1-2- محوطه سازی
1 حق انشعاب برق - - - - - - -
2 ترانسفورماتور - - - - - - -
3 کابل کشی - - - - - - -
4 تابلوها - - - - - - -
5 سایر تجهیزات برق رسانی - - - - - - -
6 سیستم تهویه - - - - - - -
7 ژنراتور - - - - - - -
8 حق انشعاب آب - - - - - - -
9 کمپرسورها - - - - - - -
10 دیگ های بخار - - - - - - -
11 سیستم فاضلاب - - - - - - -
12 سیستم اطفای حریق - - - - - - -
13 سایر - - - - - - -


1-3- وسایل حمل و نقل
تعداد و انواع وسایل حمل و نقل مورد نیاز که در بخش دوم بررسي گردیده بود در جدول زیر ذکر گردیده است:
جدول وسائط حمل و نقل میلیون ریال
شرح تعداد قیمت واحد خریداری شده باقیمانده کل هزینه
موتور سيکلت 1 30،000،000 30،000،000 0 30،000،000
- - - - - -
- - - - - -










الف : هزینه های سرمایه ای
شرح مبلغ (هزار ریال)
زمین -
محوطه سازی -
ساختمان سازی -
ماشین آلات و تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی 1،000،000،000
تأسیسات -
وسایل حمل و نقل 30،000،000
وسایل دفتر (20 تا 30 درصد هزینه ی ساختمان اداری) -
رهن ساختمان 500،000،000
بیمه دارایی های ثابت 370،000،000
جمع کل سرمایه گذاری ثابت 1،800،000،0000
متفرقه و پیش بینی نشده (2% کل سرمایه گذاری ثابت) یا (10 درصد اقلام بالا) -
جمع کل 3،700،000،000

ب : هزینه های قبل از بهره برداری
شرح مبلغ (هزار ریال)
هزینه های تهیه طرح، مشاوره، أخذ مجوز، حق ثبت، قراردادهای بانکی (4% هزینه های سرمایه ای) 15،000،000
هزینه های راه اندازی و تولید آزمایشی (15 روز هزینه های آب، برق، سوخت، مواد اولیه، حقوق و دستمزد) 10،000،000
هزینه آموزش نیروی انسانی (2 درصد حقوق سالانه) 5،000،000
جمع کل 30،000،000

هزینه های قبل از بهره برداری + هزینه های سرمایه ای= سرمایه ثابت
2- هزینه های جاری (متغیر) (تولید سالانه)
2-1- برآورد سرمایه در گردش
عنوان شرح مبلغ (هزار ریال)
مواد اولیه و بسته بندی 2 ماه اولیه و بسته بندی 50،000،000
حقوق و دستمزد 2 ماه هزینه های حقوق و دستمزد 80،000،000
تنخواه گردان 2 ماه هزینه های آب، برق، سوخت و تعمیرات 10،000،000

2-2- نحوه سرمایه گذاری
شرح سهم متقاضی تسهیلات بانکی جمع
مبلغ درصد مبلغ درصد
اجاره و رهن مکان توليدي 500،000،000،000 100% - - 500،000،000
خريد ماشين آلات توليدي 1،000،000،000 50% 500،000،000 50% 500،000،000




3- هزینه های استهلاک و تعمیر و نگهداری
جدول هزینه¬های جاری (تولید سالانه)
شرح: بابت تعمير ماشين آلات توليدي مبلغ(هزار ریال): 24،000،000

جدول استهلاکات و تعمیر و نگهداری
ردیف شرح ارزش دارایی استهلاک تعمیر و نگداری
درصد مبلغ درصد مبلغ
1 ماشين آلات دوخت 800،000،000 5% 4،000،000 3% 24،000،000








هزینه های مواد اولیه و بسته بندی 350،000،000
هزینه حقوق و دستمزد 1،236،000،000
هزینه سوخت و انرژی (آب-برق-سوخت) 50،000،000
هزینه تعمیرات و نگهداری( 24،000،000
هزینه اجاره محل 500،000،000
هزینه پیش بینی نشده (5 درصد اقلام بالا) 108،000،000
هزینه اداری و فروش(1 درصد اقلام بالا) 21،600،000
هزینه تسهیلات مالی(5 درصد مقدار وام) 20،000،000
هزینه بیمه کارخانه 10،000،000
هزینه استهلاک 24،000،000
هزینه استهلاک قبل از بهره برداری -
جمع کل 2،343،600،000




4- سرمایه گذاری کل
جمع کل سرمایه گذاری طرح
شرح هزینه (میلیون ریال)
سرمایه ثابت 900،000،000
سرمایه در گردش 200،000،000
جمع کل 1،100،000،000











5- برنامه زمان بندی

برای کلیه عملیاتها و فعالیتها نظیر عملیات ساختمانی، تهیه مواد اولیه، خرید ماشین آلات، راه اندازی آزمایشی و ... پیش بینی زمانی را انجام دهید.

برنامه زمانبندی (گانت چارت) فعالیت¬های اجرایی طرح

ماه
شرح 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
محوطه و ساختمان سازی انجام شده
خرید و نصب تجهیزات
استخدام و آموزش نیروی انسانی
بازاریابی و فعالیتهای تبلیغاتی
پیش بینی نشده
بهره برداری از طرح
با توجه به فعالیتهای پیش نیاز و موازی بطور تقریبی ... ماه جهت اجرا و بهره برداری از طرح مورد نیاز میباشد.
6- ریسک ها، مشکلات و مفروضات اساسی
در این بخش مشخص کنید از وارد شدن در چه زمینه هایی باید پرهیز کنید؟ با مشکلاتی مانند تغییرات در نرخ بهره، تغییرات فناوری، تغییر سلیقه و عادات مشتریان چگونه برخورد میکنید؟ با مشکلات مربوط به کنترل کیفیت و خسارات احتمالی که تولید را متوقف میسازد و زمان های ناشی از طولانی شدن زمان طراحی و توسعه محصول چگونه برخورد میکند؟
از استخدام نيروي مبتدي در فرآيند توليد نهايي مي¬بايست اجتناب گردد و از نيروهاي مبتدي فقط در بسته بندي، حاشيه دوزي و غيره استفاده نمائيم که خطرآسيب و تخريب مواد اوليه را به حداقل برسانيم. ضمن اينکه استفاده از مواد اوليه داخلي ريسک عدم دريافت و خريد به موقع مواد اوليه را نيز کاهش مي دهد. استفاده از يک حسابدار مجرب باعث به روز شدن حسابهاي مالي شده لذا حتما در بدو راه¬اندازي توليدي از حسابدار استفاده خواهد شد.
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: شاهرخ جهانشاهی