جمعه, 31 فروردين 1403

 



موضوع: 1-آشنایی با مدیریت استراتژیک در حوزه کارآفرینی(3)

1-آشنایی با مدیریت استراتژیک در حوزه کارآفرینی(3) 10 سال 11 ماه ago #6833

16-کارآفرینی در نظام ارزشی(ادیان توحیدی، مذاهب اسلامی و حوزه های معنوی) و آشنایی با اندیشه های اقتصاد اسلامی در کارآفرینی (آشنایی با کارآفرینی در و آموزش کارآفرینی)
- جایگاه کار و تلاش در اسلام.
- ارزش خدمت به جامعه.
- احکام خرید و فروش.
- اخلاق مدیریت در نظام اسلامی.
- توجه به حقوق جامعه در مدیریت کسب و کار.
- عدالت محوری در مدیریت کسب و کار.
- دیدگاه اسلام نسبت به رقابت.
- رابطه همکاری و رقابت از دیدگاه اسلامی.
- ترویج فرهنگ دینی به عنوان زمینه کار، تلاش و نوآوری.
- جایگاه علم اندوزی در مدیریت کسب و کار اسلامی.
- مسائل محیط زیست و کسب و کار اسلامی.
- نقش کسب و کار رهبران دینی در اداره و کاهش مشکلات جوامع اسلامی.
- آیات قرآنی مربوط به کسب و کار.
- کسب و کار در نهج البلاغه.
- درآمد از دیدگاه اسلام.
- تجارت از دیدگاه اسلام.
- اهمیت سرمایه گذاری از دیدگاه اسلام.
- کسب و کارهای حلال.
- بازاریابی، تعیین قیمت و فروش از دیدگاه اسلام.
17-اصول بازاریابی و تحقیقات بازاریابی در نظام سلامت
- فرايند بازاريابي.
- اهميت بازاريابي.
- بازاريابي در مقابل فروش.
- تفكر جديد بازاريابي .
- استراتژي يك شركت بازار مدار.
- نقش بازاريابي.
- فرايند مديريت بازاريابي.
- سازماندهي فرايند برنامه ريزي بازار.
- محيط بازاريابي و تجزيه و تحليل فرصت هاي ايجاد شده در بازار.
- انتخاب بازارهاي هدف.
- ايجاد آميخته هاي بازاريابي.
- مديريت فعاليت هاي بازاريابي و استراتژي هاي رقابتي و كنترل.
18-بازاریابی الکترونیکی نظام سلامت و کارآفرینی در نظام شبکه ای
- مبانی رایانه و شبکه.
- سیر تحول فناوری اطلاعات.
- سیر تحول کاربرد فناوری اطلاعات علوم پزشکی در سازمانهای سلامت.
- اتوماسیون اداری.
- شبکه های درون سازمانی و فراسازمانی.
- سازماندهی مجازی.
- سازماندهی مجازی و شبکه سازی.
- کاربرد فناوری اطلاعات در ایجاد تغییر سازمانی.
- کسب و کار الکترونیکی.
- آماده سازی سازمان برای ورود به سلامت الکترونیکی.
- ارزیابی آمادگی سازمان برای ورود به سلامت الکترونیکی.
- مدیریت سازمانی بر مبنای فناوری اطلاعات.
- هماهنگی و کنترل سازمانی در اتوماسیون اداری.
- توسعه فعالیت های سازمانی بر مبنای فناوری اطلاعات.
- نوآوری سازمانی بر مبنای فناوری اطلاعات.
- فناوری اطلاعات و استراتژی های سازمانی.
- کوچک سازی و تمرکز زدایی بر مبنای فناوری اطلاعات.
- کاربرد فناوری اطلاعات در تصمیم گیری.
- اهمیت تعیین نیازها، فنون تعیین نیازها، فعالیت های تعیین نیازها، استراتژی تعیین نیازها.
- برنامه ریزی و ایجاد سیستم اطلاعاتی مدیریت و سایر سیستم های مکمل.
- استقرار سیستم های مبتنی بر فناوری اطلاعات در حوزه سلامت.
- سازماندهی فناوری اطلاعات در سازمان های وابسته به نظام سلامت.
- کاربرد سیستم های پشتیبانی تصمیم گیری، هوش مصنوعی و سیستم های آموزش رایانه در سازمانها.
- مطالعات موردی در کارآفرینی سازمانی مبتنی بر فناوری اطلاعات.
- روندهای آینده کاربرد فناوری اطلاعات در جامعه و سازمانهای گروه علوم پزشکی.
- روند آینده کارآفرینی سازمانی بر مبنای فناوری اطلاعات در حوزه بهداشت و درمان.
19-آشنایی با قوانین بیمه و شرکت های دولتی، غیردولتی و تعاونی
- اصطلاحات بیمه ای.
- راهنمای دریافت خسارت.
- آشنایی با شرکت های بیمه.
- انواع بیمه ها.
- اصول بیمه.
- قوانین بیمه در شرکت های دولتی.
- قوانین بیمه در شرکت های غیردولتی.
- قوانین بیمه در شرکت های تعاونی.
20-آشنایی با انواع شرکت ها و مراحل ثبت شرکت
- معرفی انواع شرکت ها.
- بررسی شرح وظایف هر نوع شرکت.
- مدارک لازم جهت ثبت شرکت.
- نحوه دریافت مجوزهای لازم.
- رویه عملی ثبت شرکت.
- قوانین تعیین نام.
- مراحل ثبت شعبه های شرکت.
- ثبت شرکت در مناطق آزاد.
21-کارآفرینی در بستر فناوری اطلاعات
- مبانی سیستم های اطلاعاتی.
- اتوماسیون اداری.
- پزشکی از راه دور.
- آموزش از راه دور.
- سیستم های اطلاعات مدیریت.
- مدیریت استراتژیک سیستم های اطلاعات.
- ارزیابی آمادگی الکترونیکی.
- طراحی مفهومی سیستم های اطلاعات.
- مدل های کسب و کار الکترونیکی.
- پیشرفت های فنی و تشکل جامعه اطلاعاتی.
- اقتصاد و کسب و کار مبتنی بر اطلاعات و معرفت.
- سرمایه اجتماعی، سرمایه فرهنگی و سرمایه معرفتی.
- سازمان هوشمند و کارآفرین در فضای سایبرنتیک.
- اطلاعات و هوشمندی در کسب و کار.
- کسب و کار مجازی(الکترونیک، رقمی، متحرک و ...)، تجارت مجازی، دولت الکترونیک و .....
- رویکرد خدمت گرا(Service-Oriented) و مدیریت تحول سیستم های اطلاعات در سازمان ها.
- حضور مجازی و تحلیل قابلیت کاربری (Usability analysis).
- تحلیل بازار و فنون بازاریابی در اقتصاد رقمی.
- مدل های زیستی، اجتماعی و شناختی در سازمان ها.
- جنبه های اخلاقی در کارآفرینی و کسب و کار در فضای مجازی.
- فنون اعتماد، امنیت،.... در کسب و کار مجازی.
- چابکی در کارآفرینی.
- رویکرد جدید برنامه ریزی و طراحی به کارآفرینی در فضای مجازی (طراحی جنبه گرا، الگوها،
سیستم های چند عامله و ....).
22-مدیریت استاندارد، عملکرد و عملیات در نظام سلامت
- مفاهيم سيستم.
- طراحي و ايجاد سيستم مديريت بر اساس فرايند در نظام سلامت.
- تحليل و بازنگري در فرايندهاي سازماني در گروه علوم پزشکی.
- اندازه گيري و مديريت فرايندها در مراکز بهداشتی درمانی.
- كارت امتياز متوازن.
- رابطه ي مهندس مجدد و مديريت فرايند.
- آشنائي با سيستم هاي مديريت كيفيتIso 9001-2000.
- تشريح نيازمندي هاي سيستم مديريت كيفيت (الزامات عمومي ،‌الزامات مربوط به مستندات، مسئوليت مديريت ، - مديريت/اختيار و انتقال اطلاعات ، بازنگري مديريت ، مديريت منابع پديد آوري محصول ،‌اندازه گيري / تحليل و بهبود).
- مستندات سيستم مديريت كيفيت.
- پيامدهاي اجراي سيستم مديريت كيفيت در ايران(نقاط قوت و نقاط ضعف در مرحله اجرا).
- آشنائي با مدل هاي تعالي سازماني.
- مدلEFQM.
23-تحلیل محیط کسب و کار در گروه پزشکی و پیراپزشکی ایران
- نگاهی به تاریخ ایران و موانع تاریخی در مسیر کارآفرینی در گروه علوم پزشکی.
- پیشینه فعالیت های اقتصادی گروه پزشکی و پیراپزشکی در جامعه ایران.
- بررسی موانع فرهنگی و اجتماعی حاکم بر فعالیت های اقتصادی کشور در نظام سلامت.
- موانع سیاسی موجود در مسیر توسعه کارآفرینی و راهکارهای برطرف نمودن آن در نظام سلامت.
- آموزش و توسعه منابع انسانی با محوریت کارآفرینی در گروه پزشکی و پیراپزشکی.
- نقش و تاثیر آموزش و پژوهش در توسعه کارآفرینی .
- نقش دولت در رفع موانع کارآفرینی در کشور در حوزه سلامت.
- تاریخ و پیشینه اقتصاد ایران با تاکید بر عوامل تعیین کننده و موثر بر آن.
- مفاهیم رشد و توسعه اقتصادی و معیارهای اندازه گیری آن در گروه پزشکی.
- چگونگی شکل گیری کسب و کارهای کوچک در ایران در حوزه سلامت.
- ضرورت تدوین سیاستهای توسعه اقتصادی در راستای شکل گیری و رشد شرکت های کوچک و متوسط.
- بررسی مقدماتی مدل های رشد در نظام سلامت.
- مالکیت معنوی و توسعه خلاقیت ها و ایده های نو در گروه علوم پزشکی.
- برنامه ریزی به منظور توسعه مفاهیم و اهداف کلی.
- ارتباط بودجه و برنامه با توجه به تجربه ایران در ارتباط با ساخت نظام برنامه ریزی کشور در نظام سلامت.
- موانع موجود در مسیر توسعه اقتصادی کسب و کارهای کوچک در ایران.
- آسیب شناسی نظام اقتصادی کنونی در نظام سلامت.
- ضرورت انعطاف پذیری برنامه ریزی در کشورهای درحال توسعه ب توجه به تقابل نیروهای موجود در سطح بین المللی.
- مالکیت دولتی/خصوصی، تعامل ها و تعارض ها در نظام سلامت.
- اشتغال، کارآفرینی و نقش محیط های کسب و کار در توسعه فراگیر.
- نقش دانشگاه ها و مراکز عالی علوم پزشکی در توسعه کارآفرینی در کشور.
- نقش نهادهای جامعه مدنی در توسعه کارآفرینی در کشور.
- نقش سازمانها و نهادهای مسئول راه اندازی، حمایت و توسعه کسب وکار در ایران.
- آسیب شناسی کسب و کارهای کوچک در ایران با توجه به سیاست های اقتصادی کشور.
- بررسی یافته های صاحب نظران در زمینه ایجاد اشتغال در کشورهای توسعه یافته.
- رشد بنگاه و ایجاد اشتغال در گروه علوم پزشکی در ایران (رویکرد اجتماعی و مدیریتی).
24-تحلیل محیط کسب و کار در گروه پزشکی و پیراپزشکی بین الملل
- تعاریف و مفاهیم.
- مقدمه ای بر مدیریت بنگاه های بین المللی در گروه پزشکی و پیراپزشکی.
- متغیرها و روندهای کلیدی مدیریت بین الملل در گروه پزشکی و پیراپزشکی.
- ارزشهای فرهنگ محلی و مدیریت بین الملل در گروه پزشکی و پیراپزشکی.
- مدیریت بین فرهنگی/چند فرهنگی در سازمانهای بین الملل در گروه پزشکی.
- تحلیل محیط رقابت بین الملل در نظام سلامت.
- الگوهای ارتباطی بین الملل در نظام سلامت.
- سیستم های سازمانی بین الملل در گروه علوم پزشکی.
- آداب و عرف کسب و کار بین الملل در نظام سلامت.
- فرآیندهای مذاکرات بین الملل در نظام سلامت.
- قوانین مهم کسب و کار بین الملل.
- سیستم های پولی بین الملل.
- سیستم های مالیات بین الملل.
- سیستم های بیمه بین الملل.
- هزینه های تجارت بین الملل.
- منابع مزیت رقابت در بازار بین الملل.
- استراتژی مکان یابی و بازاریابی بین الملل.
- مسایل سیاسی در تجارت بین الملل.
- فرآیندهای جهانی سازی سازمان ها.
- چالش های بقا و رشد در بازار بین الملل.
- محدودیت های ورود به بازار بین الملل.
- مدیریت عملیات بین الملل.
- سازماندهی سازمان های بین الملل.
- شبکه ها و اتحادیه های بین الملل.
- کاربرد فناوری اطلاعات در کسب و کار بین الملل.
- ارزشیابی فعالیت های بین الملل.
- مطالعات موردی در مدیریت کسب و کارهای بین المللی.
- اقتصاد منطقه فعالیت.
- خط مشی های دولتی و رقابت پذیری اقتصاد در حوزه سلامت.
25-مدیریت اقتصاد بهداشت با رویکرد تخصصی کارآفرینی
- تعاريف اقتصاد سلامت وعدالت - مراقبت هاي بهداشتي وهزينه بهداشتي و قلمرو اقتصاد مدیریت.
- اقتصاد وبازارهاي مراقبت بهداشتي - تامين مالي خدمات بهداشت.
- تخصيص منابع براي بهداشت ومراقبت هاي بهداشتي- محاسبه منافع ومزاياي بهداشتي .
- ارزيابي مالي و اقتصادي پروژه هاي مراقبت هاي بهداشتي - وتنظيم اولويت ها در مراقبت هاي بهداشتي .
- سازمان دهي خدمات بهداشتي .
- تمركز زدايي نظام بهداشت .
- تجزيه و تحليل نيروهاي بازار(تقاضا و عرضه).
- عوامل موثر بر تقاضا و عرضه.
- تعادل بازار و اثر تعيين قيمتهاي كف و سقف.
- تحليل كمي تقاضا.
- تصميم گيري مصرف كننده و عوامل موثر بر آن.
- تجزيه و تحليل توليد، هزينه هاي توليد و كاربرد هاي آنها در تصميم گيري.
- بازارها و ماهيت صفت.
- اقتصاد اطلاعات.
- سیاست تجارت داخلي و تجارت بين الملل.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

1-آشنایی با مدیریت استراتژیک در حوزه کارآفرینی(3) 10 سال 11 ماه ago #6834

  • هدی معظم
  • هدی معظم's Avatar
  • آفلاين
  • مدیر عمومی
  • ارسال ها: 167
  • Thank you received: 55
مطلب را چند بار تاپیک نکنید ، در غیر این صورت کل تاپیک هایتان حذف می گردد
فایل مطلب را بارگزاری کنید مطلبتان را کپی نکنید در تاپیک
هدی معظم
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: مهران صفری