خوش آمديد,
مهمان
|
|
16-کارآفرینی در نظام ارزشی(ادیان توحیدی، مذاهب اسلامی و حوزه های معنوی) و آشنایی با اندیشه های اقتصاد اسلامی در کارآفرینی (آشنایی با کارآفرینی در و آموزش کارآفرینی)
- جایگاه کار و تلاش در اسلام. - ارزش خدمت به جامعه. - احکام خرید و فروش. - اخلاق مدیریت در نظام اسلامی. - توجه به حقوق جامعه در مدیریت کسب و کار. - عدالت محوری در مدیریت کسب و کار. - دیدگاه اسلام نسبت به رقابت. - رابطه همکاری و رقابت از دیدگاه اسلامی. - ترویج فرهنگ دینی به عنوان زمینه کار، تلاش و نوآوری. - جایگاه علم اندوزی در مدیریت کسب و کار اسلامی. - مسائل محیط زیست و کسب و کار اسلامی. - نقش کسب و کار رهبران دینی در اداره و کاهش مشکلات جوامع اسلامی. - آیات قرآنی مربوط به کسب و کار. - کسب و کار در نهج البلاغه. - درآمد از دیدگاه اسلام. - تجارت از دیدگاه اسلام. - اهمیت سرمایه گذاری از دیدگاه اسلام. - کسب و کارهای حلال. - بازاریابی، تعیین قیمت و فروش از دیدگاه اسلام. 17-اصول بازاریابی و تحقیقات بازاریابی در نظام سلامت - فرايند بازاريابي. - اهميت بازاريابي. - بازاريابي در مقابل فروش. - تفكر جديد بازاريابي . - استراتژي يك شركت بازار مدار. - نقش بازاريابي. - فرايند مديريت بازاريابي. - سازماندهي فرايند برنامه ريزي بازار. - محيط بازاريابي و تجزيه و تحليل فرصت هاي ايجاد شده در بازار. - انتخاب بازارهاي هدف. - ايجاد آميخته هاي بازاريابي. - مديريت فعاليت هاي بازاريابي و استراتژي هاي رقابتي و كنترل. 18-بازاریابی الکترونیکی نظام سلامت و کارآفرینی در نظام شبکه ای - مبانی رایانه و شبکه. - سیر تحول فناوری اطلاعات. - سیر تحول کاربرد فناوری اطلاعات علوم پزشکی در سازمانهای سلامت. - اتوماسیون اداری. - شبکه های درون سازمانی و فراسازمانی. - سازماندهی مجازی. - سازماندهی مجازی و شبکه سازی. - کاربرد فناوری اطلاعات در ایجاد تغییر سازمانی. - کسب و کار الکترونیکی. - آماده سازی سازمان برای ورود به سلامت الکترونیکی. - ارزیابی آمادگی سازمان برای ورود به سلامت الکترونیکی. - مدیریت سازمانی بر مبنای فناوری اطلاعات. - هماهنگی و کنترل سازمانی در اتوماسیون اداری. - توسعه فعالیت های سازمانی بر مبنای فناوری اطلاعات. - نوآوری سازمانی بر مبنای فناوری اطلاعات. - فناوری اطلاعات و استراتژی های سازمانی. - کوچک سازی و تمرکز زدایی بر مبنای فناوری اطلاعات. - کاربرد فناوری اطلاعات در تصمیم گیری. - اهمیت تعیین نیازها، فنون تعیین نیازها، فعالیت های تعیین نیازها، استراتژی تعیین نیازها. - برنامه ریزی و ایجاد سیستم اطلاعاتی مدیریت و سایر سیستم های مکمل. - استقرار سیستم های مبتنی بر فناوری اطلاعات در حوزه سلامت. - سازماندهی فناوری اطلاعات در سازمان های وابسته به نظام سلامت. - کاربرد سیستم های پشتیبانی تصمیم گیری، هوش مصنوعی و سیستم های آموزش رایانه در سازمانها. - مطالعات موردی در کارآفرینی سازمانی مبتنی بر فناوری اطلاعات. - روندهای آینده کاربرد فناوری اطلاعات در جامعه و سازمانهای گروه علوم پزشکی. - روند آینده کارآفرینی سازمانی بر مبنای فناوری اطلاعات در حوزه بهداشت و درمان. 19-آشنایی با قوانین بیمه و شرکت های دولتی، غیردولتی و تعاونی - اصطلاحات بیمه ای. - راهنمای دریافت خسارت. - آشنایی با شرکت های بیمه. - انواع بیمه ها. - اصول بیمه. - قوانین بیمه در شرکت های دولتی. - قوانین بیمه در شرکت های غیردولتی. - قوانین بیمه در شرکت های تعاونی. 20-آشنایی با انواع شرکت ها و مراحل ثبت شرکت - معرفی انواع شرکت ها. - بررسی شرح وظایف هر نوع شرکت. - مدارک لازم جهت ثبت شرکت. - نحوه دریافت مجوزهای لازم. - رویه عملی ثبت شرکت. - قوانین تعیین نام. - مراحل ثبت شعبه های شرکت. - ثبت شرکت در مناطق آزاد. 21-کارآفرینی در بستر فناوری اطلاعات - مبانی سیستم های اطلاعاتی. - اتوماسیون اداری. - پزشکی از راه دور. - آموزش از راه دور. - سیستم های اطلاعات مدیریت. - مدیریت استراتژیک سیستم های اطلاعات. - ارزیابی آمادگی الکترونیکی. - طراحی مفهومی سیستم های اطلاعات. - مدل های کسب و کار الکترونیکی. - پیشرفت های فنی و تشکل جامعه اطلاعاتی. - اقتصاد و کسب و کار مبتنی بر اطلاعات و معرفت. - سرمایه اجتماعی، سرمایه فرهنگی و سرمایه معرفتی. - سازمان هوشمند و کارآفرین در فضای سایبرنتیک. - اطلاعات و هوشمندی در کسب و کار. - کسب و کار مجازی(الکترونیک، رقمی، متحرک و ...)، تجارت مجازی، دولت الکترونیک و ..... - رویکرد خدمت گرا(Service-Oriented) و مدیریت تحول سیستم های اطلاعات در سازمان ها. - حضور مجازی و تحلیل قابلیت کاربری (Usability analysis). - تحلیل بازار و فنون بازاریابی در اقتصاد رقمی. - مدل های زیستی، اجتماعی و شناختی در سازمان ها. - جنبه های اخلاقی در کارآفرینی و کسب و کار در فضای مجازی. - فنون اعتماد، امنیت،.... در کسب و کار مجازی. - چابکی در کارآفرینی. - رویکرد جدید برنامه ریزی و طراحی به کارآفرینی در فضای مجازی (طراحی جنبه گرا، الگوها، سیستم های چند عامله و ....). 22-مدیریت استاندارد، عملکرد و عملیات در نظام سلامت - مفاهيم سيستم. - طراحي و ايجاد سيستم مديريت بر اساس فرايند در نظام سلامت. - تحليل و بازنگري در فرايندهاي سازماني در گروه علوم پزشکی. - اندازه گيري و مديريت فرايندها در مراکز بهداشتی درمانی. - كارت امتياز متوازن. - رابطه ي مهندس مجدد و مديريت فرايند. - آشنائي با سيستم هاي مديريت كيفيتIso 9001-2000. - تشريح نيازمندي هاي سيستم مديريت كيفيت (الزامات عمومي ،الزامات مربوط به مستندات، مسئوليت مديريت ، - مديريت/اختيار و انتقال اطلاعات ، بازنگري مديريت ، مديريت منابع پديد آوري محصول ،اندازه گيري / تحليل و بهبود). - مستندات سيستم مديريت كيفيت. - پيامدهاي اجراي سيستم مديريت كيفيت در ايران(نقاط قوت و نقاط ضعف در مرحله اجرا). - آشنائي با مدل هاي تعالي سازماني. - مدلEFQM. 23-تحلیل محیط کسب و کار در گروه پزشکی و پیراپزشکی ایران - نگاهی به تاریخ ایران و موانع تاریخی در مسیر کارآفرینی در گروه علوم پزشکی. - پیشینه فعالیت های اقتصادی گروه پزشکی و پیراپزشکی در جامعه ایران. - بررسی موانع فرهنگی و اجتماعی حاکم بر فعالیت های اقتصادی کشور در نظام سلامت. - موانع سیاسی موجود در مسیر توسعه کارآفرینی و راهکارهای برطرف نمودن آن در نظام سلامت. - آموزش و توسعه منابع انسانی با محوریت کارآفرینی در گروه پزشکی و پیراپزشکی. - نقش و تاثیر آموزش و پژوهش در توسعه کارآفرینی . - نقش دولت در رفع موانع کارآفرینی در کشور در حوزه سلامت. - تاریخ و پیشینه اقتصاد ایران با تاکید بر عوامل تعیین کننده و موثر بر آن. - مفاهیم رشد و توسعه اقتصادی و معیارهای اندازه گیری آن در گروه پزشکی. - چگونگی شکل گیری کسب و کارهای کوچک در ایران در حوزه سلامت. - ضرورت تدوین سیاستهای توسعه اقتصادی در راستای شکل گیری و رشد شرکت های کوچک و متوسط. - بررسی مقدماتی مدل های رشد در نظام سلامت. - مالکیت معنوی و توسعه خلاقیت ها و ایده های نو در گروه علوم پزشکی. - برنامه ریزی به منظور توسعه مفاهیم و اهداف کلی. - ارتباط بودجه و برنامه با توجه به تجربه ایران در ارتباط با ساخت نظام برنامه ریزی کشور در نظام سلامت. - موانع موجود در مسیر توسعه اقتصادی کسب و کارهای کوچک در ایران. - آسیب شناسی نظام اقتصادی کنونی در نظام سلامت. - ضرورت انعطاف پذیری برنامه ریزی در کشورهای درحال توسعه ب توجه به تقابل نیروهای موجود در سطح بین المللی. - مالکیت دولتی/خصوصی، تعامل ها و تعارض ها در نظام سلامت. - اشتغال، کارآفرینی و نقش محیط های کسب و کار در توسعه فراگیر. - نقش دانشگاه ها و مراکز عالی علوم پزشکی در توسعه کارآفرینی در کشور. - نقش نهادهای جامعه مدنی در توسعه کارآفرینی در کشور. - نقش سازمانها و نهادهای مسئول راه اندازی، حمایت و توسعه کسب وکار در ایران. - آسیب شناسی کسب و کارهای کوچک در ایران با توجه به سیاست های اقتصادی کشور. - بررسی یافته های صاحب نظران در زمینه ایجاد اشتغال در کشورهای توسعه یافته. - رشد بنگاه و ایجاد اشتغال در گروه علوم پزشکی در ایران (رویکرد اجتماعی و مدیریتی). 24-تحلیل محیط کسب و کار در گروه پزشکی و پیراپزشکی بین الملل - تعاریف و مفاهیم. - مقدمه ای بر مدیریت بنگاه های بین المللی در گروه پزشکی و پیراپزشکی. - متغیرها و روندهای کلیدی مدیریت بین الملل در گروه پزشکی و پیراپزشکی. - ارزشهای فرهنگ محلی و مدیریت بین الملل در گروه پزشکی و پیراپزشکی. - مدیریت بین فرهنگی/چند فرهنگی در سازمانهای بین الملل در گروه پزشکی. - تحلیل محیط رقابت بین الملل در نظام سلامت. - الگوهای ارتباطی بین الملل در نظام سلامت. - سیستم های سازمانی بین الملل در گروه علوم پزشکی. - آداب و عرف کسب و کار بین الملل در نظام سلامت. - فرآیندهای مذاکرات بین الملل در نظام سلامت. - قوانین مهم کسب و کار بین الملل. - سیستم های پولی بین الملل. - سیستم های مالیات بین الملل. - سیستم های بیمه بین الملل. - هزینه های تجارت بین الملل. - منابع مزیت رقابت در بازار بین الملل. - استراتژی مکان یابی و بازاریابی بین الملل. - مسایل سیاسی در تجارت بین الملل. - فرآیندهای جهانی سازی سازمان ها. - چالش های بقا و رشد در بازار بین الملل. - محدودیت های ورود به بازار بین الملل. - مدیریت عملیات بین الملل. - سازماندهی سازمان های بین الملل. - شبکه ها و اتحادیه های بین الملل. - کاربرد فناوری اطلاعات در کسب و کار بین الملل. - ارزشیابی فعالیت های بین الملل. - مطالعات موردی در مدیریت کسب و کارهای بین المللی. - اقتصاد منطقه فعالیت. - خط مشی های دولتی و رقابت پذیری اقتصاد در حوزه سلامت. 25-مدیریت اقتصاد بهداشت با رویکرد تخصصی کارآفرینی - تعاريف اقتصاد سلامت وعدالت - مراقبت هاي بهداشتي وهزينه بهداشتي و قلمرو اقتصاد مدیریت. - اقتصاد وبازارهاي مراقبت بهداشتي - تامين مالي خدمات بهداشت. - تخصيص منابع براي بهداشت ومراقبت هاي بهداشتي- محاسبه منافع ومزاياي بهداشتي . - ارزيابي مالي و اقتصادي پروژه هاي مراقبت هاي بهداشتي - وتنظيم اولويت ها در مراقبت هاي بهداشتي . - سازمان دهي خدمات بهداشتي . - تمركز زدايي نظام بهداشت . - تجزيه و تحليل نيروهاي بازار(تقاضا و عرضه). - عوامل موثر بر تقاضا و عرضه. - تعادل بازار و اثر تعيين قيمتهاي كف و سقف. - تحليل كمي تقاضا. - تصميم گيري مصرف كننده و عوامل موثر بر آن. - تجزيه و تحليل توليد، هزينه هاي توليد و كاربرد هاي آنها در تصميم گيري. - بازارها و ماهيت صفت. - اقتصاد اطلاعات. - سیاست تجارت داخلي و تجارت بين الملل. |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
مطلب را چند بار تاپیک نکنید ، در غیر این صورت کل تاپیک هایتان حذف می گردد
فایل مطلب را بارگزاری کنید مطلبتان را کپی نکنید در تاپیک |
هدی معظم
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|