خوش آمديد,
مهمان
|
|
1-آشنایی با مدیریت استراتژیک در حوزه کارآفرینی نظام سلامت.
- تعریف استراتژی، آشنایی با عناوین و مفاهیم ذیربط (استراتژی و تاکتیک، هدف بندی، سیاست گذاری، برنامه ریزی، تصمیم گیری). - فرآیند استراتژی سازمانی (تجزیه و تحلیل فرصت ها و تهدیدها، نقاط ضعف و قوت، مشخص کردن گزینه ها و بدیل ها،انتخاب و اجرا، ارزیابی، بازخور و بهبود). - آشنایی با متغیرهای استراتژیک سازمانی (متغیرهای انسانی و اجتماعی(منابع انسانی)، متغیرهای ساختاری(اندازه سازمان و تقسیم بندی های اداری)، بازارها و محیط های سازمانی(بازار رقابتی، بازار کار و اشتغال، بازار عرضه کنندگان، دولت و نهادهای دولتی)، تکنولوژی و تولید(تراکم سرمایه، انتخاب و انتقال تکنولوژی، فرآیند تولید)، فرهنگ سازمانی(ارزش ها،آداب و رسوم،سنت ها،اسطوره ها). - فنون ترجمه استراتژی ها به برنامه های عملیاتی. - مدیریت استراتژیک در کسب و کارهای کوچک در نظام سلامت. - مدیریت استراتژیک پروژه های بزرگدر نظام سلامت. - کنترل استراتژیک (راهبردی). - کارآفرینی آرمان گرایانه در نظام سلامت. - تجزیه و تحلیل فرصت ها و تهدیدهای کارآفرینی در حوزه علوم پزشکی برای دستیابی به آرمان. - فنون تجزیه و تحلیل عناصر SWOT برای دستیابی به آرمان های کسب و کار. - مدل های تجزیه و تحلیل موقعیت رقابتی کسب و کار بویژه در حوزه علوم پزشکی. - تبیین و تعریف مزیت رقابتی در کسب و کارهای نظام سلامت. - استراتژی کسب و کار در نظام سلامت. - فنون هدف گذاری استراتژیک در فعالیت های کارآفرینی. - طراحی استراتژی تکنولوژیک در کسب و کارهای کوچک نظام سلامت. - بررسی استراتژی های جهانی شدن فعالیت در کسب و کارهای کوچک نظام سلامت. - طراحی استراتژی فناوری اطلاعات در کسب و کارهای کوچک نظام سلامت. - استراتژی نوآوری در کسب و کارهای کوچک نظام سلامت. - کنترل تطبیق استراتژی ها و هدف ها. - رهبری در مدیریت استراتژیک کسب و کارهای نظام سلامت. - فنون برآورد منابع. - فنون تخصیص منابع. - استراتژی و طراحی سازمانی در نظام سلامت. - محدودیت های سازمانی و انسانی در فرآیندهای استراتژیک نظام سلامت و بنگاه های غیر دولتی. 2-آشنایی با قوانین تجارت، بانکها و موسسات توانمندساز عرصه سلامت - تعاريف اقتصاد سلامت وعدالت - مراقبت هاي بهداشتي وهزينه بهداشتي . - اقتصاد وبازارهاي مراقبت بهداشتي - تامين مالي خدمات بهداشت. - تخصيص منابع براي بهداشت ومراقبت هاي بهداشتي- محاسبه منافع ومزاياي بهداشتي . - ارزيابي مالي و اقتصادي پروژه هاي مراقبت هاي بهداشتي - وتنظيم اولويت ها در مراقبت هاي بهداشتي. - هوشمندی نسبت به بانک و توانمندی های آن . - شناخت فرآیندهای هوشمند. - جایگاه بودجه بندی طرحهای سرمایه ای در تصمیمات SME ها یا تعاونی ها در نظام سلامت. - نحوه طبقه بندی طرحهای سرمایه گذاری در برنامه ریزی ها و نحوه تامین مالی. 3-آشنایی با قوانین و دستورالعمل های مجلس در رابطه با تعاون، شورایعالی اشتغال-اقتصاد سه وجهی ایران اسلامی(خصوصی-دولتی-تعاونی) - تعاریف. - آشنایی با نحوه سياستگذاري، برنامه ريزي و نظارت در بخش هاي اقتصادي و اجتماعي (بویژه حوزه سلامت). - نحوه برقراري عدالت و تأمين اجتماعي و باز توزيع درآمد در نظام سلامت. - چگونگی ايجاد فضاي سالم براي رقابت و جلوگيري از انحصار و تضييع حقوق مردم با عنایت به مفاد قانون اساسی، قوانین برنامه های پنج ساله کشور و سند چشم انداز. - ترويج اخلاق، فرهنگ و مباني اسلامي و صيانت از هويت ايراني، اسلامي و حقوق بیماران و حقوق شاغلین علوم پزشکی. - بررسی قوانین و مقررات مجلس در رابطه با تعاون. - آشنایی با وظایف و عملکرد شورای عالی اشتغال. - بررسی تفاوت شرکت های دولتی، خصوصی و تعاونی. 4-آشنایی با مبانی-الگوها و تعاریف کارآفرینی - تعاریف، مفاهیم و ماهیت کارآفرینی شامل: - انقلاب کارآفرینی. - تعاریف و مفاهیم اولیه. - فرآیند کارآفرینی. - نگرش ها و مکاتب کارآفرینی. - چالش های کارآفرینی؛ گذشته،حال و آینده. - انواع کارآفرینی. - توسعه مفهوم. - تعیین منابع مورد نیاز. - کسب منابع لازم. - بهره برداری و برداشت. - ويژگي هاي كارآفرينان موفق. - معرفي سازمانهاي داوطلب دركارآفريني نظام سلامت و توسعه محلي فعالیت های بهداشتی درمانی . - توسعه فرايندهاي كارآفرينانه در موقعيت هاي غير منتظره و نامتعارف. - فرايندهاي تغييربر مبناي كارآفريني . - الزامات سياسي كارآفريني در نظام سلامت . - مطالعات تجربي كارآفريني در نظام سلامت . - تحليل هاي مقايسه اي از اشكال اقتصادي،اجتماعي يا شهروندي كارآفريني. - الزامات كارآفريني براي وضعيت موجودكارآفريني علمي ((Academic. - ارزيابي انتقادي از كارآفريني به عنوان يك نماد سرمايه داري /اقتصاد گرائي . - راه كارهاي كارآفريني – محور براي تغيير خطر پذيري . - روندهاي تاريخي تفكركارآفرينانه و عمل در حوزه جهاني. - دعوت از كارآفرينهاي موفق گروه علوم پزشکی براي سخنراني. 5-نقش کارآفرینی در نظام سلامت - تعاریف، مفاهیم و ماهیت کارآفرینی(کارآفرینی مفهومی در حال تکامل، انقلاب کارآفرینی، تعاریف و مفاهیم اولیه، فرآیند کارآفرینی، نگرش ها و مکاتب کارآفرینی، نوع شناسی کارآفرینی). - چالش های کارآفرینی(گذشته، حال و آینده) در حوزه بهداشت و درمان. - انواع کارآفرین. - نظریه های مدیریت در مورد بنگاه های کوچک و متوسط. - تحلیل نقش اندازه بنگاه در مدیریت. - تحلیل مزایا و معایب اندازه کوچک بنگاه (نظریه سرمایه اجتماعی و کارآفرینی، نظریه دوره حیات سازمان و کارآفرینی، نظریه نهاد و کارآفرینی، نظریه مشروعیت و کارآفرینی، نظریه پیچیدگی و آشوبکارآفرینی، نظریه منبع گرایی و کارآفرینی، نظریه خوشه های صنعتی و کارآفرینی، نظریه قابلیت های اساسی کارآفرینی). - تئوری های کارآفرینی (تئوری های اقتصادی کارآفرینی، تئوری های روانشناختی و رفتاری کارآفرینی، سایر تئوری ها و مدل های کارآفرینی). - عوامل موثر بر رشد کارآفرینی (عوامل اقتصادی، غیر اقتصادی و اقدامات دولت). - انواع ساختارهای قانون کسب و کار(مالکیت فردی، شراکت، شرکت). - الگوها و مدل های مقایسه در زمینه کارآفرینی سلامت. - فرصت های جهانی برای کارآفرینان نظام سلامت. - محیط اقتصادی - فنی کسب و کار در کشورها. - محیط سیاسی- قانونی کسب و کار در کشورها. - محیط فرهنگی- اجتماعی و کسب و کار در کشورها. - چالش های مدیریتی کارآفرینان در تاسیس کسب و کار بخش بهداشت و درمان. - روابط انسانی در تیم های کارآفرینی. - اهمیت اشتراک آرمان/چشم انداز در کارآفرینی گروهی. 6-آشنایی با قانون مالیات و قوانین مربوط به شروع کسب و کار - قانون مالیات های مستقیم. - تکالیف مودیان مالیاتی. - تعیین درآمدهای مشمول پرداخت مالیات. - مالیاتهای تکلیفی. - تشویقات و جرایم مالیاتی. - معافیتهای مالیلتی. - نحوه محاسبه مالیات. - معافیت های انتقال. - معافیت های پژوهشی. - معافیت مناطق آزاد. - فرآیند پرداخت مالیات. - چک لیست کلی شروع یک کسب و کار کوچک : - انتخاب کسب و کار بر اساس علاقه و تواناییها. - انجام تحقیقات و بررسیهای لازم در مورد ایده کسب و کار. - تهیه طرح کسب و کار و طرح بازاریابی. - انتخاب یک نام برای کسب و کار . - چک کردن حق استفاده از نام انتخاب شده و کسب اجازه برای استفاده از آن نام. - ثبت کسب و کار با نام انتخاب شده . - تعیین مکان مطلوب برای شروع کسب وکار . - چک کردن و بررسی قوانین منطقهای ( منطقه انتخاب شده برای احداث کسب و کار ) . - تعیین نوع ساختار قانونی شرکت و مستندسازی . - اخذ اجازه ها و لیسانسهای مورد نیاز . - ثبت حقوق انحصاری ( Copy right ) . - در صورت کارآفرینی و یا خلق محصول جدید ، ثبت Patent . - انجام تبلیغات و نشر اعلامیه های لازم مبنی بر شروع کسب وکار جدید . - تهیه خطوط تلفن کاری و سایر تجهیزات موردنیاز . - انجام کارهای مربوط به بیمه . - اخذ اطلاعات مربوط به مالیات شرکت . - بیمهکردن کارکنان و جمعآوری اطلاعات راجع به قوانین کار . - تعیین سیستم دستمزد حقوق و نحوه جبران خدمات کارکنان ( در صورت وجود ) . - افتتاح یک حساب بانکی برای کسب و کار . - چاپ کارتهای تجاری برای شرکت و ایجاد آرم برای شرکت. - ایجاد E-mail و Website برای شرکت . - انجام تبلیغات وسیعتر در نشریات و تلویزیون و... . - تماس با تمامی افراد ممکن اعم از خانواده و غیر هم ، مبنی بر شروع کسب و کار جدید. 7-آشنایی با شاخص های تامین مالی بویژه در کسب و کارهای مربوط به نظام سلامت - منابع تامین مالی به صورت سهام. - منابع شخص کارآفرین. - منابع مالی دوستان و خانواده. - سرمایه گذاران مالک-پیشتازان. - کارکنان. - سرمایه گذار مخاطره پذیر شرکتی. - سرمایه گذاران مخاطره پذیر مستقل. - بانک های سرمایه گذاری. - شرکت های تامین مالی تجاری. - منابع دولتی. - سایر منابع. 8-ارزیابی فرصتهای موجود جهت کسب و کار نظام سلامت - مفاهیم فرصت در عرصه علوم پزشکی. - فرصت های کارآفرینی علوم پزشکی. - اهمیت تشخیص فرصت برای افراد و شرکت ها. - جایگاه تشخیص فرصت در قوانین کارآفرینی نظام سلامت. - کاربرد فناوری اطلاعات در تشخیص فرصت ها. - دسترسی به اطلاعات و تشخیص فرصت ها علوم پزشکی. - روندها و متغیرهای کلیدی برای ردیابی فرصت ها. - تکنیک های تحلیل فرصت ها در علوم پزشکی. - مدلهای ارزشیابی و رتبه بندی فرصت ها. - ایجاد قابلیت های تشخیص فرصت در سازمانهای مرتبط با فعالیت های نظام سلامت. - بررسی تجارب موفق در تشخیص فرصت ها. - فرآیند تحقیق در جستجوی فرصت ها / روش شناسی. - عوامل کلیدی موثر در ایجاد فرصت علوم پزشکی. - تحلیل زنجیره ارزش در تشخیص فرصت. - نقش عوامل محلی در ایجاد فرصت ها. - نقش فرهنگ در تشخیص فرصت ها. - سیاست گذاری برای کاهش محدودیتهای تشخیص فرصت ها. - قابلیت های لازم برای تشخیص/ ایجاد فرصت در سازمانهای مرتبط با نظام سلامت. - پویایی فرصت ها. - نقش R&D در ایجاد فرصت ها. - تحلیل ریسک در تشخیص / ایجاد فرصت. - توسعه تکنولوژی و فرصت های کسب و کار. - تعامل کسب و کار با محیط و ایجاد فرصت. - دسترسی به منابع و فرصت ها. - نقش اتحادیه/ شبکه ها در تشخیص/ایجاد فرصت. - تحلیل فرصت های پیچیده/ تجزیه و ساده سازی. - منابع عملی فرصت های کسب و کار. - فرصت ها در فرآیند تغییرات. - فنون غربال کردن فرصت ها. - فرصت ها و اخلاق کسب و کار. - فرصت ها و مسئولیتهای اجتماعی. - فرصت ها و جهانی سازی. - فرصت ها و حقوق بشر. - چارچوب تدوین گزارش تشخیص فرصت کسب و کار. |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|