جمعه, 31 فروردين 1403

 



موضوع: كاربيني استاد سالاريان - نمايشگاه

كاربيني استاد سالاريان - نمايشگاه 4 سال 3 ماه ago #118851

كلاس كاربيني استاد سالاريان – نمايشگاه بين المللي تهران
بازديد درس كاربيني در روز پنج شنبه مورخ 28/9/98 راس ساعت 13 در نمايشكاه بين‌المللي تهران در نمايشگاه دستاوردهاي پژوهش و فناتوري و فن بازار به همراه دانشجويان كارداني و كارشناشي دانشگاه جامع علمي و كاربردي واحد 13 به همراه استاد سالاريان و استاد ويلكي برگزار شد.
در ابتداي ورود به نمايشگاه استاد سالاريان فرمودند جهت شركت در نخستين همايش آينده نگري نشر دانشگاهي در سالن خليج فارس – سالن مرواريد رفته و در اين همايش كه با حضور شخصيت ها و انديشمندان و همچنين بسياري از دانشجويان و صاحبنظران در حوزه فرهنگ و هنر و چاپ و نشر بودند به همراه دانشجويان شركت نموديم.
در ابتداي خيرمقدم توسط دكتر سيدعباس حسيني نيك (مدير مسئول انجم فرهنگي ناشران كتاب دانشگاهي) و دكتر حسين ابراهيم ‌آبادي (رئيس مركز نشردانشگاهي) سپس سخنراني نعمت ا.. فاضلي (عضو هيئت علمي پژوهشكده علوم انساني و مطالعات فرهنگي) در مورد قوانين كپي رايت در كشورهايي مانند آمريكا و انگليس و همچنين اشاراتي به قانون و نظام حق مولف در ايران داشته كه عدم اجراي همين قانون نصفه و نيمه را هم يك ايراد دانست و تاكيد بر ايجاد نظام حقوق مولفين ديگر و در ادامه مبني بر اينكه در حال حاضر بيشتر قوانين بر ناشران است و نظارتي بر مولف نيست.
سپس دكتر سلگي از اساتيد پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات هم عدم كنترل بر امور كلان فرهنگي و ضوابط آن داشتند و گفتند هنوز در بخش مميزي نگراني هايي ديده مي شود و ايراداتي نيز در بخش اصناف و وظايف نظارتي آن وارد است و همچنين گفتند در چند سال اخيردر بخش علم و فناوري كارهاي خوبي در حوزه نشر الكترونيكي صورت گرفته است. و قانون مولفان مربوط به سال 1348 بودذه و نياز به اصلاح دارد. كه در اين قانون به تخلف مولف فكري نشده و كپي پايان نمه ها و تاليفات جعلي و دزدي براحتي انجام مي‌شود.
سپس دكتر فاضلي از اساتيد پژوهشگاه علوم انساني به بيان دغدغه‌هايي در اين مقوله پرداختند و مشكل در ايران را عمدتا در سطح وزارت علوم و از جايي شروع مي شود كه فرهنگ از وزارت آموزش عالي حذف شده است كه اين وزارت علوم مدرك محور شده است كه فقط دنبال موفقيت است و كمال محور نيست.
سپس در ادامه دانشجويان از سالن خارج شده و به همراه استاد سالاريان جهت بازديد از غرفه جامع علمي – كاربردي حضور پيدا كرده و آقاي دكتر محمدحسين موسي زاده مديركل پژوهش و فناوري دانشگاه جامع علمي و كاربردي ضمن خيرمقدم به دانشجويان واحد 13 از اعلام آمادگي خود و مجوعه معاونت خود جهت پشتيباني و استقبال از طرح‌هاي پژوهشي دانشجويي سخني ايراد فرمودند و گفتنند سايت معاونت نيز پذيرايي نظرات و پيشنهادات و طرح‌هاي دانشجويان در حوزه‌هاي مختلف مي‌باشد.
در ادامه به غرفه 25 جهت بازديد از نشر دانشگاهي رفتيم و پس از بازيد از غرفه و عكس يادگاري بازديد در ساعت 16 پايان يافت
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.